Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15621 til 15640 af 23766
-
HJÆLP EKSAMEN
ForumindlægHej jeg skal til sådan en fysik/kemi terminsprøve inden den endelige eksamen men jeg har et problem, jeg ved ikke hvordan man kan lave et forsøg om salte. nogle der kan hjælpe mig. Skriv det helst ret simpelt ellers forstår jeg det ikke? -
ohm's og kirchhoffs lov
ForumindlægHej Derude Jeg har fysik forsøg i denne uge, men jeg har noget som jeg ikke helt forstår. Mit spørgsmål er hvordan kan jeg bevise at Ohm's og kirchhoffs 1 og 2 lov er rigtige eller ej? Mange tak for hjælp -
Eksamenshjælp af gymlærer i mat og fys
Forumindlægatmosfære. Jeg har 8 års erfaring med eksamination, så jeg ved hvad der skal til. Ring til 61734623 eller skriv til [email protected] Jeg kan hjælpe dig med matematik og fysik på alle niveauer samt AT med natfag og generelt videnskabsteori, da jeg også har læst filosofi. -
Elektrisk enegi
Forumindlæghej jeg skal til eksamen i morgen i Fysik B. kan I hjælpe mig lige at forstå elektrisk energi samt hvordan den fremstilles og bruges i vores samfund. lidt noget om kraftværkers virkemåde og nyttevirkning. pft. /michelle -
Dumpe årsprøve
ForumindlægHalløj :-)) Jeg går i 2g på Gymnasium på den naturvidenskabelige linje (mat A, fysik B, kemi B) På fredag skal jeg have den skriftlige årsprøve i matematik, hvis jeg dumper den, skal jeg så gå 2g om ? Mvh. Malene :-) -
Phenoler
Forumindlæghi er der nogen her som kan hjælpe mig med at skriver lidt om phenoler. jeg skal op til kemi B eksamen imorgen, og har et spørgsmål om hyroxoforbindelser som phenoler. hvad er fysik og kemiske egenskaber, isomeriforhold for phenoler? på forhond tak -
Hvordan en muskel genererer krafth
ForumindlægHejsa Hvordan genererer en muskel kraft. Fra fysikken kender jeg F=m*a, men ud fra hvad jeg har læst kan denne overføres når vi snakker hvordan en muskel genererer kraft. Hvorfor kan den ikke det og en der har en forklaring på hvordan kraften så bliver genereret? Vh -
naturvidenskab og humaniora - må man blande samfundsvidenskabelige metoder?
Forumindlægjeg har ifbm. med AT valgt faget historie og fysik hvilke jo beskæftiger sig med hhv. naturvidenskabelige metoder og humaniora. men jeg har fundet at jeg kan blande samfundsvidenskabelige metoder og se på sagen fra den vinkel (som nyt stof!) - men er det tilladt? -
Powerpoint - eksamen
ForumindlægHej :) Jeg overvejer at lave et powerpoint til min fysik eksamen i morgen, men kan altså ikke bestemme mig for om det er en god eller dårlig ide, så jeg ville høre om der er nogen der har erfaríng med det? Og høre hvad de fik ud af det. -
Den generelle gravitationslov
ForumindlægHej . Jeg sidder og læser til fysik eksamen og kigger lige pt på kraftbegreber. Jeg er nu kommet i tvivl omkring gravitations loven. Hvordan lyder den generelle gravitations lov. Hvordan bruger man den ved jordoverfladen. -
Omregne point til karaktere
ForumindlægHej Hvor kan man finde en tabel, så man kan omregne point den skriftlige fysik A eksamen? Man kan vist på mellem 0 og 150 point. Hvilken karakter får man hvis man fx får 80 point?:) -
elektricitet og ioner
ForumindlægHej jeg skal op i fysik eksamen på tirsdag og jeg ved ikke helt hvilke forsøg jeg skal lave hvis jeg trækker emnet "elektricitet og ioner"... Jeg kan lave elektrolyse, lede strøm gennem salt, og hvad mere?? -
Magnetisme og elektromagnetisme
ForumindlægHej :D jeg skal til mundtlig Fysik og kemi eksamen FSA her på onsdag, altså d. 1 juni. jeg sidder nu og prøver at skriver noter, men jeg syntes ikke at det er så let. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg kan skrive? -
det at perspektivere (syre-baser og magnetisme)
ForumindlægHejsa Jeg skal snart op til fysik og jeg har forberedt mig rigtig meget på teorien bag de forskellige emner. Problemet er bare, er jeg nu er kommet til perspektiveringen. Hvordan skal jeg perspektivere "syre og base" samt magnetisme. Mvh -
Afstandsbestemmelse
ForumindlægHej alle :-) Jeg sidder her med et fysik spørgsmål som jeg gerne vil have lidt hjælp til: Du skal redegøre for forskellige metoder til afstandsbestemmelse i Universet, og herunder skal du specielt komme ind på parallaksemetoden. Håber at I vil hjælpe! Og held og lykke med eksamen til alle :-) -
Hvilken luftart kan brænde?
ForumindlægHej jeg sidder her med en stak fysik/kemi papierer, som jeg skal have udfyldt men jeg kan simpelhen ikke huske, hvad svaret er til dette spørgsmål. "Hvilken følgende luftart kan brænde?" nitrogen hydrogen oxygen carbondioxid -
Alternativ til "Wordmat" som kører på Mac system
ForumindlægHej! Vi skal bruge programmet Wordmat i fysik, men det virker kun med Windows. Da jeg har en mac der ikke kører på windows vil jeg gerne vide hvilke programmer som nogenlunde svarer til Wordmat. Det skal aller helst være gratis. Håber nogen kender et alternativ -
kræfter og acceleration
ForumindlægHej :), Jeg er igang med kræfter i fysik. Nogen der kan fortælle om man skal bruge newtons 2 lov i opg a. Den skubbes vel med en konstant kraft, så den har vel en konstant acceleration ikke? Vil Ftotal i x aksen ikke være 400 N+W-Ffriktion? På forhånd tak :) -
Atomets opbygning og kemiske bindinger eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op i Fysik/Kemi eksamen ( 10. klasse) En af emnerne er: Atomets opbygning og kemiske bindinger Nogle der har nogle ideer til hvad for nogle forsøg jeg kan lave(og hvorfor de ville være gode ) og måske ideer ti en dispositon. på forhånd tak :D -
(HJÆLP) induktion - transformation - lighed??
ForumindlægSkal op i fysik om nogle dage. Hvis jeg trækker transformation og ikke kan snakke om det i alle 15 minutter, vil det vel være passende at skifte over til induktion. Men hvad er ligheden mellem de 2 ting? hvad skal man sige før man skifter over?
