Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15621 til 15640 af 23683
-
Vurdering og indledning i historieopgaven
ForumindlægJeg sidder med HF Historieopgave og jeg har om hekseforfølgelser i Danmark i 1600-tallet men jeg er meget i tvivl om hvordan en vurdering skal laves? Jeg har lavet analysen og har brugt to tekster som jeg arbejdede med, men jeg vil rigtig gerne have hjælp til vurderingen :) -
HJÆLP! DANSK SYNOPSE
ForumindlægJeg har trukket Ramantikken i Dansk, jeg har valgt at jeg ville analyser et billede, af P. C. Skovgård, men jeg ved ikke hvordan man laver Præsentationen? Er der nogen der har nogle gode forslag til hvad man skal skrive i sin præsentation ? -
HASTER
ForumindlægRedegørelse for afroamerikanernes stillingi i USA fra slavetiden og op til Martin Luther King. Analyse og vurdering af baggrund for mordet på Martin Luther King- herunder de begvenheder, som gik forud for mordet og de teorier, om CIA's involvering. HELP PLEEEAAASE!!!!!! -
Bollywood Blues hjælp??
ForumindlægHjælp. Skal lave en analyse af Per Vers "Bollywood Blues", men fatter ikke teksten... Nogen der kan hjælpe med handlingen? Se link for teksten. http://genius.com/Per-vers-bollywood-blues-lyrics -
betydning af sætning
Forumindlæger igang med at analysere "Lønningsdag - En idyl" af Martin Andersen Nexø. Er der nogle der ved, hvad han mener med følgende sætning: Den lille bys tage skinner røde gennem den hvide sne - rødt og hvidt, det kunne se ud, som om man flagede for fattigdommen. -
Dokumentarfilm?
ForumindlægHejsa :) Skal til at analysere en dokumentarfilm til min dansk mundtlige prøve, og tænkte på om nogen kendte en virkelig god doku? En der virkelig er noget værd, og en man kan få så meget ud af, og virkelig gå i dybten på? -Ville være vidunderligt! :) Tak på forhånd. -
kemi
ForumindlægHej, ved ikke hvad jeg skal gøre, hjælp tak! Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2*2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse% Fe. c) Beregn masseprocenten af H2O i pulveret. -
Søger kilde
ForumindlægGod eftermiddag alle sammen. Jeg leder efter en historisk kilde, der er relevant for enten politiske, økonomiske eller kulturelle træk fra Mellemkrigstiden. Min opgave er, at analysere og lave kildekritik. Tak på forhånd! -
Funktionalisme, Bauhaus
ForumindlægHej;D Jeg skal til at skrive en opgave om arkitekturen i ca. 1920-1960. Jeg skal vise eksempler på bygninger fra den tid og analysere dem. Er der nogle der har forslag til nogle kendte bygninger fra den tid?? Håber der er nogle der kan hjælpe..! -
tid og rum digtanalyse
ForumindlægHej :) jeg sidder og er ved at skrive dansk-historie opgave, hvor jeg i dansk-delen skal analysere digtet "møens morgendrømme". jeg kan bare ikke finde ud af, hvad tid og rum inden for digtanalyse betyder? håber der er nogen der kan hjælpe :) -
SRO
ForumindlægHejsa. Jeg tænkte på om der var nogen der havde nogle gode ideer til nogle lidt sjovere overskrifter end Indledning, Redegørelse, Analyse, Diskussion osv? :-) Gerne noget fagligt, men lidt sjovt :-D Tak på forhånd!! -
Hjælp til dansk
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har nogle spørgsmål, som jeg har gået og tænkt over 1.Hvad betyder ordet "hovedmotiv" Det skal bruge til en analyse af et maleri 2.Hvad menes der når man spørg"Hvad er billedets udsagn" Håber nogen gider at hjælpe. Kan virkelig ikke finde ud af det. -
Historie - delkonklusion
ForumindlægI forbindelse med mit AT-forløb skal jeg analysere to kilder for/imod Tyrkiets indlemmelse i EU, men jeg er usikker på hvad/hvor meget jeg skal skrive i delkonklusionen, når det kun skal fylde ca. 1/2 side. Nogen der kan hjælpe mig??? -
Synkron og diakron
ForumindlægHej Hvad er forskellen på den diakrone og den synkrone analysemetode i historie? Laver man en synkron analyse når man fokuserer på et bestemt samfund på et bestemt tidspunkt, og hvorfor det ser sådan ud, hvor imod den diakrone ikke fokusere på et bestemt samfund, men forklarer hvordan en begive... -
Efterspørgselsfaktorer
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave i globaløkonomi og har fået spørgsmålet vedr. efterspørgselsfaktorer, men hvad er det, er det politikker eller? Jeg skal analysere dansk og svensk økonomi og skrive hvad der kan bidrage til deres økonomiske udvikling -
Billedeanalyse til dansk eksamen
ForumindlægHej alle sammen Står i lidt af et dilemma.. Jeg er ved at analysere et billede der hedder " Fra højbro plads" http://www.kunstnyt.dk/fischer1-5.jpg Jeg er i tvivl hvilken total det er. Så håber i kan hjælpe mig :-) -
Den hermeneutiske spiral
ForumindlægHej, er der nogle kloge hoveder, der kan svare mig på, om den humanistiske metode med udgangspunkt i den hermeneutiske spiral kun kan bruges til skønlitterære tekster, eller om den også kan anvendes til at analysere fx en artikel? På forhånd tak! Mvh -
Novellen Polterabend
ForumindlægHej alle (: Jeg har fået til opgave at analysere og fortolke Novellen Polterabend af Jan Sonnergaard, dertil skal vi også lave en perspektivering, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal perspektivere til. Nogle der har et forslag ? Tusind tak på forhånd (: -
Pufferområde
ForumindlægHej, sidder og skal lave en kemi rapport. Jeg skal analyse en graf for en titrering af CH3COOH (0,083)og NaOH (1). Jeg kan se i mine noter at jeg har skrevet noget om et pufferområde på en graf, men kan ikke huske var der sker i pufferområdet, eller hvad det går ud på. Tak på forhånd -
Musik-Händel
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere dele af Händels oratorie Jephta. Jeg kunne virkelig godt bruge noget inspiration, da jeg er gået lidt i stå. Hvis I har nogle gode noter eller tips, ville jeg være glad:)
