Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 15641 til 15660 af 27879
  • Engelsk "lårte" disposition...

    Forumindlæg
    Ja... Den skal afleveres på torsdag og jeg fatter stadig ikke en deim af hvad det er... 9. klasse mundtlig engelsk eksamen... Emne: Drugs - inclusive medical products... og hvad så mere ? :D Der må lige være nogen der har lavet sådan en her før ? :) På forhånd takker !
  • fremlæggelse

    Forumindlæg
    Hej jeg skal lave en fremlæggelse i faget kommunikation. Hvor jeg skal tilfredstille en kunde, og bringe min budskabet til kunden på en god måde. Men har I nogle gode emner, hvor jeg kan tilfredstille en kunde?
  • Matematik og global opvarmning

    Forumindlæg
    Hvad kan jeg skrive i matematik om global opvarmning/klimaforandringer i SRO 3g? Er der nogle emner, der er værd at oplyse? Jeg har tænkt på nogle klimamodeller men ved ikke præcist hvad jeg skal komme ind på herunder. Mvh
  • Social arv - noveller?

    Forumindlæg
    Hej alle, Skal til at skrive srp, hvor jeg skriver i fagene samf og dansk. Mit emne er social arv. Jeg har overvejet at analysere bogen "Nordkraft" men ville høre, om nogen har en anbefaling til novelle(r) jeg kan analysere? På forhånd tak
  • Brug af 2.g opgave til eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal, som så mange andre, også op i historie i år. Så er mit spørgsmål: Kan jeg inddrage min 2.g historieopgave ved det grønne bord, hvis den har relevans for emnet jeg er oppe i? fx renæssancen. Og hvordan gør man det på en snedig måde?
  • SRP i samfundsfag - afroamerikansk feminisme

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive om afroamerikansk (black feminism) og jeg har fagene engelsk og samfundsfag. Jeg tager udengangspunkt i Beyonces nye album "Lemonade". Mit problem er bare hvordan jeg skal få nok samfundsfag ind over emnet. Er der nogen der har nogle forslag?
  • arckimedes! Hvem var det?

    Forumindlæg
    Vi er nogle drenge der skal skrive om arckimedes/arkimedes men vi mangler lidt inspiration og noget teori. Det er både i historie og fysik vi skriver. Måske kender folk nogle hjemmesider eller måske har i selv arbejdet med emnet. Håber i kan hjælpe. På forhånd tak
  • Eksamens hjælp!!

    Forumindlæg
    Hej Allesammen!! Jeg har de seneste par dage gået og læst op til mundtlig samfundsfags eksamen.. Vi har fået opgivet aktuelt stof i alle emner, men hvordan skal man behandle dette aktuelle stof til eksamen, skal man referere til det eller skal det blot give et eksempel på den læste teori.??
  • Dokumentar om integration

    Forumindlæg
    Hej:) Jeg skal i min SRP skrive i dansk og samfundfag omkring integration, identitetsdannelse og socalisering, når man vokser/ er vokset op i to forskellige kulturer. Derfor ville jeg høre om der var nogen der kendte en eller flere gode dokumentar film om emnet, som de kunne anbefale :)
  • Taylor.

    Forumindlæg
    Hej. Vi har i matematik A haft et projekt om Taylor polynomier. Dette er blevet opgivet til eksamen. Jeg ville bare gerne høre om der var nogen der har noget ekstra vejledning og teori om dette emne, specielt med henblik på partiel integration og udledelse af Taylorpolynomier. Jacob.
  • eksamen-hjælp ( cis og tans-bindinger)

    Forumindlæg
    Hej Skal til eksamen i kemi b nivaue. Er igang med at skrive noter til emnerne, da jeg er stødt ind i et problem. Har skrevet cis og trans-bindinger i en af mine rapport, men ikke huske hvad det er, og kan ikke finde det i noterne. Nogle der kan hjælpe hurtigst muligt. På forhånd tak
  • KOSTPRIS

    Forumindlæg
    Hvordan beregnes kostpris for et stykke produkt hvis man kender Maskinens pris pr/time - 300 Arbejderløn - 250 kr Materialet som det produceres udfra koster 4kr pr. Kg Og det vejer desuden 500 gram det producerede emne Hjælp
  • EKSAMEN I MORGEN HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej.. :( Jeg skal i gang med at lave en disposition til et emne, som min lærer har sat op således...: Kaliumnitrats opløselighed(stoffets kemiske og fysiske egenskaber osv.) Mit spørgsmål til jer er: "Hvordan starter jeg min disposition"? PS: Det er folkeskole niveau
  • eksamen

    Forumindlæg
    mit emne er radioaktivitet... Stikord til mit oplæg er, henfaldstyper, baggrundsstråling, dosis og dosisækvivalent, ioniserende stråling skade, anvendelse af radioa. isotoper samt et eksperiment om halveringstykkelse.. kan nogen så gennemskue om jeg behøver brige aktivitet og halveringstid ind i...
  • Hjælp til rettelse

    Forumindlæg
    Hej, jeg har skrevet en engelsk tale på 724 ord, som jeg godt kunne tænke mig at få rettet (det er til FSA, hvor man skal bruge 5 minutter på at fortælle censor og lærer om en selvvalgt emne). Nogle, som er villige til at tilbyde en hjælpende hånd? : )
  • fremlæggelse om ''voldtægt" på engelsk

    Forumindlæg
    hej derude!:-) jeg har valgt at skrive om voldtægt til min engelsk eksamen, men jeg har igen ide om hvordan jeg skal starte med det. please help me!:-( ps: jeg intresser mig i dette emne.
  • Heeej det haster og har brug for hjælp til projektopgave!!!

    Forumindlæg
    Heeej det haster og har brug for hjælp til projektopgave!!! Hej jeg skal skrive om unge muslimer der lever i den danske samfund. Jeg vil fokusere på kærlighed før ægteskab og ægteskab. Er der nogen der har nogen krestive ideer til hvad jeg kunne lave som produkt. !! og hvad min emne skal hedde ?...
  • Heeej det haster og har brug for hjælp til projektopgave!!!

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive om unge muslimer der lever i den danske samfund. Jeg vil fokusere på kærlighed før ægteskab og ægteskab. Er der nogen der har nogen krestive ideer til hvad jeg kunne lave som produkt. !! og hvad min emne skal hedde ?????? tak på forhånd :D
  • Råd og vejledning

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg står og skal psykologi eksamen imorgen og vil bare lige høre om der er nogen der har nogle gode råd. evt noget jeg skal huske hvis jeg trækker et bestem emne eller ligne. håber at få nogle besvarelser...:ø)
  • Kernekraft

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen i fysik, alle de emner vi kan trække har jeg styr på ud over kernekraft. Det er meningen vi skal vise forsøg, men hvad for nogle forsøg kan man lave i et helt normalt fysiklokale med de normale redskaber i 9.klasse ? Nikolai.