Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15641 til 15660 af 34042
-
Integrale med cirkel midt på
ForumindlægHvad er står et integraletegn med en lille cirkel (på størrelse med et grad-tegn) for? -
Eksamener på ny reform
ForumindlægHej Jeg har hørt noget om, at UVM har tænkt sig at lave fordelingen af skr. og mdt. eksamener om. Som det er nu skal man, hvis man har 4 A-niveau, op skr. dansk, eng og sine to A-fag. Men UVM vil lave det om, så man kun skal op i 3 skr. eksamener. Det foregår med lodtrækning. Er der nogen der k... -
inkommensurable størrelser
Forumindlæghvorfor flyttede opdagelsen af inkommensurable størrelser fokus fra talteori til geometrisk algebra? håber nogen kan give mig et kvalificeret svar på. :) -
8 klasse terminsprøve
ForumindlægHej :-) Ville bare vide hvilke fag man skal op i til terminsprøven? -
Velfærdssamfundet?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er i gang med alle mulige emner til AT - "fremtiden..." og forsøger at bestemme mig. Men går ikke så godt.. Nu tænker jeg velfærdssamfundet og dens fremtid? - samfundsfag er selvfølgelig valgt, men hvad skal mit andet fag være? Historie? Men hvad skal jeg bruge d... -
Laplace transformation
ForumindlægDet er egentlig ikke hjælp til emnet, men mere spørgsmål til hvilket niveau vi er på her og hvad det bruges til. Er det a-niveaus stof (gymnasie) eller er på videregående uddannelse man berører emnet? Grunden til jeg spørger er at jeg er stødt på det udtrykket i forbindelse med mit studie (ma... -
ENIGMA, HJÆLP!
Forumindlæger fuldstændig på bar bund med dette opgavesæt -
lidt hjælp?
Forumindlæghvordan kan man skrive: p^2 + 2qp + q^2 = d, som (formel)-> (a + b)^2? -
Kan ikke skrive mere!!??
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP, og skal aflevere i morgen.. Har kun skrevet 10 sider, og kan virkelig ikke finde på mere at skrive. Mit emne er Euklid og det antikke Grækenland. Er der nogen ideer til hvad jeg mere kan skrive?? Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre...... Så håber ... -
Hvad skal jeg skrive om?
ForumindlægJeg har netop fået oplyst mit hovedemne til AT-eksamen i 3g. Emnet lyder: "Kampen for det gode liv". Jeg vil gerne skrive i biologi som ét af mine valgte fag. Men hvilket andet fag skal jeg vælge? Og hvilket selvvalgt emne kan jeg udfærdige en synopsis i? - Ideer vil jeg gerne have... -
årsprøve i mat B
Forumindlæghvordan forgår det ? - har karakteren stor betydning =? Mat. B. 1.g -
Erhvervsøkonomi kombineret med andet fag
ForumindlægJeg overvejer at læse erhvervsøkonomi i kombination med et andet fag på Århus Universitet. Er der nogen herinde der læser det, og eventuelt kunne fortælle lidt om det? Altså generelt, niveauet, studiemiljøet osv. Hører erhvervsøkonomistuderende til økonomisk forening eller er det kun cand.oeco... -
Fremskrivningsfaktor
ForumindlægGør rede for begrebet fremskrivningsfaktor ... det er en del af et eksamensspørgsmål jeg har fået, men hvordan gør jeg egentlig det? altså der er noget med 1+r%, men hvis jeg skal gøre rede for det, hvordan gør jeg så? er der nogle ideer? -
Lineær regression
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med opgave e om residualplot?? -
2 vektore vinkel ret på hinanden.
ForumindlægDer er to vektor og en af vektorenes koordinater er ukendt. Den kalder vi t. Hvordan finder jeg ud af hvad t skal være for at de to vektore er vinkel ret på hinanden?`Det er 2D vektorer. -
procent
ForumindlægNogle der kan hjælpe med opg 9c? -
Kan nogen hjælpe mig med denne opgave?
ForumindlægLinjens parameterfremstilling ser således ud: Et punkt (x,y) ligger på linjen når (x¦y)=(x_0¦y_0 )+t(r_1¦r_2 ) (x0,y0) er et punkt på linjen, og vektor r er en retningsvektor for linjen. Jeg har punkterne så jeg indsætter dem bare ind i formlen eller har jeg misforstået det? -
Bevis for binomialfordelingen?
ForumindlægHvad er det, og hvordan ser det ud? Kan slet ikke finde det i mine noter. -
Minimumspunkter?
ForumindlægVille man kalde de første to skæringer for minimumspunkter? Er det ikke kun den trejde der er et lokalt minimum ? -
Redegørelse for eksponentialfunktionerne
ForumindlægHej, jeg leder efter en ligefrem redegørelse for eksponentialfunktionerne, da jeg ikke synes at kunne finde nogen på google.
