Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 15721 til 15740 af 46442
  • George Orwells 1984

    Forumindlæg
    Hej! Er igang med min AT-synopsis hvor mit emne er overvågningssamfundet (skriver i engelsk og i samfundsfag). Til at belyse emnet fra en engelsk faglig vinkel bruger jeg George Orwells 1984. Mit spørgsmål er så hvilke ting (personkarakteristikker osv.) jeg skal fokusere på i en analyse af bog...
  • Novelle genre træk

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for nogle gode noter. Skal helst være kort. Men skriv ellers, alt hvad du ved om noveller:-)
  • Hjælp til tyskopgave

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og skal lave en opgave om jung sein og har valgt at ha fritid som uderemne. jeg er bare lidt lost på hvad jeg mere kan skrive om, jeg har skrevet om min egen fritid og om noget fodbold. hvis der er nogen der har nogen ideer til hvad jeg kunne skrive om ville jeg sætte rigti...
  • Hvordan analysere man i samfundsfag?

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har en opgave i samfundsfag hvor jeg skal inddrage progression i problemstillingerne (redegøre, analysere og diskutere) Nu er mit spørgsmål bare.. hvis min problemstilling hedder: Analyser partierne Radikale venstre og Dansk Folkeparti holdning til dagpengereformen. Hvordan ...
  • Litteraturhistorisk

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og laver en stil 'Udenfor' af Svend Åge Madsen, hvor jeg skal lave en perspektivering som placerer den litteraturhistorisk, jeg synes dog jeg er lidt på bar bund, så er der nogle der kan hjælpe? :)
  • Februarrevolutionen 1948 - HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har været på diverse internet sider og jeg kan simpelthen ikke finde noget om den revolution - håber der er nogen der kan hjælpe. :)
  • Genre og perspektivering

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor genren i De to tvillinger af villy Sørensen er fantastisk fortællinger og hvad buskabet i en er, og hvad jeg kan perspektiver den med? help me pleas! hilsen Den desparete.
  • 11. September - Konsekvenser, HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med at skrive om konsekvenser af 11. september 2001 for Danmark og danskerne. Jeg skal skrive noget om politik. Men er ikke så meget inde i politik, så håber der er nogen, som kan hjælpe? På forhånd tak! Dennis :)
  • Afghanistan krigen

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der har en bred viden indenfor Afghanistan krigen og omkring de danske soldater, deres rolle og formål, som vil hjælpe mig?
  • Hjælp, til et spørgsmål.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har et spørgsmål, som jeg er meget i tvivil om. Anfør hvilke sociale og politiske spændinger, der herskede i det franske samfund? På forhånd mange tak. Mvh Annemarie
  • Hjælp til et spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej...Har brug for hælp til et spørgsmål -fra jer som har læst bogen "Ved Vejen" Spørgsmålet er: Overvej hvorfor det nødvendigvis må gå katinka ,som det til slut i bogen? På forhånd tak
  • om at skrive essay

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at skrive et essay, som indeholder en analyse af en short story. jeg har lave ind indlednig, som en appetizer. Skal forfatteren om hans baggrund præsenteres før eller efter denne indledning/appetizer?
  • opgave formulering

    Forumindlæg
    hej har fået et opgaveformulering hvor står stå således i: A: Schreib eine Handlungswiedergabe von den Szenen 1 – 31in ”Es geschah am helllichtenTag”. Gib dabei eine ausführliche Beschreibung von den Indizien, die auf Jacquier deuten und von der Auslegung der Zeichnung Gritl...
  • Salpeterkrigen/Stillehavskrigen

    Forumindlæg
    Hvorfor startede Salpeterkrigen mod Chile og Bolivia/Peru? Hvad var formålet med den? Hvem vandt? Andet jeg bør vide? - På forhånd tak :)
  • christopher Columbus

    Forumindlæg
    Hvorfor ville christopher columbus finde indien? evt nogle gode links til dette? på forhånd tak
  • Hvor mange fodnoter?

    Forumindlæg
    Hej Hvor mange fodnoter er det normalt at have i en SRP på 20 sider i Samfundsfag og Psykologi? Ved godt det er meget forskelligt, men bare sådan ca. - er det 20 eller er det 80 .. Hvor mange har I, i jeres? og hvor mange sider, og hvilket fag Håber I vil hjælpe
  • Hjælpppp

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal i uge 2 have et underemne klar til lærerne. Vores overemne er “verdenen omkring os”. Har selv tænkt det skal være noget naturvidenskabeligt, men er åben for alle emner. Vi skal have 2-3 fag med i emnet. Nogen som har en eller flere ideer til underemne?? På forhånd tak??
  • Sydafrikas fremtid

    Forumindlæg
    Heej.. Jeg skal lave en kort opgave, hvor jeg skal fortælle om, hvad jeg synes om, hvordan Sydafrikas fremtid vil være. Men jeg ved ikke helt, hvad jeg vil sige. Derfor ville jeg spørge om jeres meninger vedrørende om Sydafrikas fremtid. Dermed kan jeg få ideer af jer. på forhånd tak.
  • citater i aktantmodel

    Forumindlæg
    Hej alle sammen skal der citater med når man beksriver et eventyrs komposition gennem aktantmodellen?
  • Kildekritik sammen med retorik

    Forumindlæg
    Først skal det vel lige nævnes, at jeg arbejder med engelsk. Hvis man har analyseret en tale og har fået at vide, at en af metoderne er kildekritik med hensyn til retorikken... Hvad menes der så lige helt præcis?