Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15721 til 15740 af 27496
-
Oxoniumion
ForumindlægStress! Fysik/kemi til i morgen og jeg har ingen anelse om, hvad en oxoniumion er, hvilket stof der gør en syre sur og en base basisk! Hjælp! -
stofmængde beregning af magnesiumnitrat
ForumindlægHejsa jeg er lidt forviret over en opgave i kemi, så jeg håber i vil hjælpe. Der afvejes 3,35g af saltet magnesiumnitrat a) beregn stofmængden af magnesiumnitrat.. -
Reaktionen, hvor propan forbrændes fuldstændigt
ForumindlægJeg skal til årsprøve i kemi, og i et af spørgsmålene, som jeg kan trække skal jeg vise reaktionen, hvor propan forbrændes fuldstændigt. Er der en der kan hjælpe mig med denne reaktionsligning? -
Fremlæggelse HJÆLP HASTER!
ForumindlægHej. Jeg skal fremlægge om kolometrisk titrering i kemi. Fremlæggelsen skulle meget gerne ligne den, som man laver til eksamen. nogen forslag til hvad sådan en kunne indeholde? -
Spændningsrækken
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål i kemi som hedder så ledes: Giv eksempler på pratisk betydning af spændningsrækken. Håber der er nogen der kan hjælpe :) -
Nedbør i Danmark
ForumindlægI hvilken Danmarksdel er der mest nedbør i gennemsnit, hvis man tager hensyn til vejrforholdene, årstiderne osv. Det er noget, jeg skal bruge til kemi. Ikke Geografi :P -
haster rimlig meget
Forumindlæghjælp til den her opgave. død træt efter en lang kemi aflevering.. http://peecee.dk/upload/view/277944 -
Beregning af molære koncentration
ForumindlægHej :) Jeg har et kemi spørgsmål.. Hvis jeg har 0,05 g eddikesyre og skal beregne den molære koncentration af syren, hvad gør jeg så? Hvilken formel skal jeg bruge til det? Tak! -
Hvordan regner jeg den gennemsnitlige og øjeblikkelige reaktionshastighed?
ForumindlægHvordan regner jeg den gennemsnitlige og øjeblikkelige reaktionshastighed? Og nogen der kan forklarer hvad Delta betyder og hvordan man beregner det i forhold til kemi? Har vedhæftet 2 billeder. -
redoxreaktion
ForumindlægHej kemi-genier :). Jeg har brug for hjælp til opskrivning af et reaktionsskema for redoxreaktionen, når ascorbinsyre reducerer jern(III)ioner til jern(II)ioner. -
HNO3
Forumindlæghvorfor får man et stof til at reagere med HNO3 H2SO4? i organisk kemi, hvad gør det ved reactionen, er det en form for katalysator? -
Opløøselighedsprodukt >< ionprodukt
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har om opløselighedsprodukter i kemi. Jeg forstår dog ikke helt, hvad forskellen er på ionproduktet og opløselighedsproduktet? Håber I vil hjælpe // Dorthe -
Hjæælp ;) Til bøger
ForumindlægHej Sp. Den dag jeg op i fysik/kemi, har jeg lidt læseferie før jeg går op til eksamen, men jeg vil derfor godt læse nogle bøger om de forskellige emner, så jeg måske kan få bedre karakterer! :) Så hvilke bøger vil i anbefale, ud fra disse emner:Kemi:Alkoholsyre og baser samt salteAtom kemimadens... -
Kemirapport - hurtig hjælp!!
ForumindlægHey guys, i min kemi rapport, som jeg laver nu, har jeg et afsnit med behandling af resultater, kunne i hjælpe med hvad der normalt står i den? -
forskellen på kovalente bindinger og ion bindinger????!
Forumindlæghej ^-^ sidder med en fysik kemi rapport der skal afleveres torsdag og kan ikke forstå hvad forskellen på kovalente bindinger og ion bindinger. håber i kan hjælpe -
HJÆLP! fyisk disposition med?????
ForumindlægHej alle, Til fsa afgangsprøven i fysik/kemi, må man så have dispositioner med til alle de emner man kan trække??? -Håber virkelig i kan hjælpe!:-) -
Tritrering rettelse
ForumindlægHej alle sammen. Nogen af jer som gider at hjælpe mig med at rette min kemi rapport igennem? :) -
Formel og aktuel koncentration
ForumindlægHej. Jeg skal i et af mine eksamensspørgsmål i kemi komme omkring formel og aktuel koncentration, men det er under spørgsmålet: Ioner og ionerforbindelser. Hvordan hænger det sammen? :) -
Glutaminsyre
ForumindlægHej SP. Jeg håber nogle kemi nørder vil hjælpe mig med det her :) Hvorfor er glutaminsyre et negativtladet molekyle? Hvordan kan man se det på dens struktur? -
Kulstof atom
ForumindlægHej, sider og læser til eksamen i kemi og har fået et spørgsmål der lyder sådan: omtal kort kulstof-atomets bindingsforhold. Er der nogle der kan hjælpe mig med det?
