Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 15741 til 15760 af 39386
-
Entalpitilvækst ved neutralisation af syre med stærk base
ForumindlægHey, jeg er igang med kemirapport til på fredag og jeg kan ikke rigtig komme videre. Jeg skal beregne hvor meget varme der er udviklet under reaktionen (Udviklet varme), men jeg kan bare ikke finde en formel til at regne det ud med... Dernæst skal jeg beregne Entalpiændring pr. mol reaktion.Her e... -
Dommedag, AT
ForumindlægJeg sidder lige og skal vælge mit AT emne (overordnet emne: Katastrofer) og jeg er lidt i tvivl om hvilke fag der passer til det emne jeg gerne vil skrive om. (jeg skal vælge to fag og de må ikke være fra samme fakultet/hovedområde) Jeg vil skrive om katastrofefilm som genre og inddrage filme... -
Nogen der ved...
ForumindlægHej allesammenEr der nogen af jer der ved noget om huygens princip med hensyn til bølgelængder.Kan i eventuelt anbefale mig en bog om det? -
AT - katastrofer
ForumindlægHej! :-) Jeg skal skrive AT projekt om emnet katastrofer - årsager og/eller konsekvenser. Jeg har valgt fagene biologi og religion, da jeg tænkte jeg ville skrive om tørken i Afrika og så hvordan nomadernes ritualer forholdt sig til dette (fx regndans). Men dette er der desværre ikke særlig... -
Råd??
ForumindlægHey.. jeg skal til træningsprøve imorgen. Er der nogen der kan give gode råd til forbedrelsen til den.? tak på forhånd -
Ballon ?
Forumindlægjeg sidder her og arbejder med nogle opgaver omkring en ballon. vægten på ballon er 2,25 gram og jeg skal bestemme tyngdekraften ? er det så bare 2,25*9,82? på forhoåd tak for hjælpem -
Bølger )':
Forumindlæghej ,, nogen der vil hjælpe mig med at finde noget om : bølger ? jeg mangler et par facts ,, plz )': -
Online notat database
ForumindlægJeg spiller i øjeblikket på mit sidste kvad i gymnasiet, men her op til eksamen tiden, kom jeg på ideen om at lave en online notat database hvor alle kan supplere med hvad de ved og derved stykke et godt grundlag sammen for alle der skal have lidt ekstra med på vejen til eksaminations lokalet.Til... -
Overvej om luft er en god eller dårlig leder.
ForumindlægOvervej om luft er en god eller dårlig leder. -
Nanoteknologi
ForumindlægJeg overvejer meget kraftigt at læse nanoteknologi, men er blevet lidt i tvivl. Har hørt, at man "ved lidt om meget", da studiet omhandler adskillige naturvidenskabelige områder. Andre steder beskrives uddannelsen som meget konkret og målrettet.Derfor er jeg mildest talt en smule forvir... -
Hjææælp!
Forumindlægt½=log(2)/log(a)=-(log(2)/log(0,99s^-1))= 159,69s=1,6hsEr der nogen, der vil være sød at forklare mig, hvordan 159,69s i ovenstående ligning giver 1,6hs?? Hvad står hs overhovedet for? -
Hvad skal man bruge det til?
ForumindlægHejsa. Jeg har lige et meget lille spørgsmål. Hvilken praktisk formål kunne være realistisk at man kunne bruge arealet af det paralellogram man finder ved |det(a , b)| (determinanten af a og b vektor). Kan bare komme op til det i eksamen, og så syntes jeg altid det er got at sige hvad man prakti... -
eksempler på anomali
ForumindlægHej, jeg er igang med at lave lektier til AT, men er gået i stå. Jeg skal finde eksempler på anomalier, altså et videnskabeligt problem, som ikke kan løses. Nogle der har nogle bud? Er i baglås. Tak på forhånd. -
Specifikke adgangkrav skal være bestået?
ForumindlægHvis de specifikke adgangkrav til en uddannelse er mat A og fys B, skal man så have mindst 6 i de to fag, før man kan komme ind, eller er det nok at have over 6 i gennemsnit (hvis der ikke er noget adgangskrav mht. gennemsnittet)? -
Rapporter = mundtlig...?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og kommer i tvivl... Min kemilærer siger, at rapporter tæller som mundtlig - altså i karaktergivning. Men kan det passe...? For det er da et stykke SKRIFTLIGT arbejde! /martinrv -
Idræt på gym
ForumindlægHar man idræt alle tre år på idræt, selv om det er på c?? -
Brydningsloven
ForumindlægEr der nogen, der vil hjælpe med at udlede OG forklare brydningsloven? Har brug for at få den forklaret med ord også. Vil virkelig sætte pris på al hjælp. På forhånd tak! :) -
Dansk og samfundsfag begrænsninger
Forumindlægjeg skal snart op i AT, og jeg ville derfor høre om der er nogen der kan hjælpe mig med begrænsninger i forhold til dansk og samfindsfag. jeg skriver om terrorangrebet 9/11, om hvilken diskurs der er blevet skabt i det danske samfund i forhold til islam og indvandrere, og hvilke problemer de... -
Anvendelse af vektorer
ForumindlægHej! Jeg har fået denne opgave for, og kan slet ikke finde ud af den. Er der nogle af jer, der vil hjælpe mig med at løse den? Eller måske bare løse nogle af dem? Afleveringen er vedhæftet som en pdf-fil. Håber virkelig I vil hjælpe mig Tak for hjælpen på forhånd Mvh. Nicoline -
Pa-234
ForumindlægHvordan finder jeg /aflæser jeg halveringstiden for Pa-234. Der står jeg skal gøre rede for Pa-234 Og jeg skal sammenligne den aflæste halveringstid med tabelværdien på databladet og beregn afvigelsen i procent. Her er mit skema: t/s N/Counts T -B 5,0 70,0 53,0 15,0 99,0 82,...
