Søgning på: dansk reportage. Resultater: 15761 til 15780 af 41162
  • tekster

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive om industrialiseringen i dansk-historie, og jeg skal finde nogle tekster til dansk, som jeg kan analysere. Er der nogen af jer, der kender nogle gode tekster/forfattere/ et eller andet litteratur fra den tid? Tak på forhånd - til dem der vil hjælpe;)
  • Kim Fupz Aakeson - En Læreplads ?

    Forumindlæg
    Er der nogen der har været oppe i "En Læreplads" af Kim Fupz Aakeson fra 1999 til mundtlig dansk eller har i nogen papirer om den, som i kan skrive til mig? Jeg skal op i mundtlig dansk imorgen og har virklig brug for hjælp xD ;s På forhand mange tak ;)
  • En god erindring?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er en elev i 9. klasse, som lige har trukket "Erindring" som fordybelsesområde til mundtlig dansk afgangsprøve. Jeg skal selv finde en erindring, men jeg er lidt tvivl om hvilken jeg skal vælge. Nogle, der har et godt forslag til en god dansk erindring og hvad jeg evt. skal ...
  • Lord of the flies disposition ?

    Forumindlæg
    Ja jeg har posted inde i Dansk originalt da jeg skriver om den danske version, men da det er et og samme værk ville jeg gerne høre enhvers input, så poster det også her jeg henviser til mit spørgsmål her https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=291521
  • Rapunzel perspektivering og fortolkning

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg sidder med en dansk synopsis til dansk eksamen om eventyret klokkeblomst (Rapunzel) Jeg mangler at perspektivere (helst noget andet end Tornerose og To på flugt) og så mangler jeg kun budskab. Det skal afleveres mandag, så håber I har nogle idéer! Mange tak! =))
  • Eksamen - Analyser

    Forumindlæg
    Hej derude :-) Jeg skal op til mundtlig dansk eksamen her om nogle uger, det eneste jeg mangler er nogle gode analyse modeller, til alle genrer inden for dansk, er der evt, en der har et link, eller selv har nogle gode? På forhånd tak.
  • Medbogerskab

    Forumindlæg
    Jeg skal beskrive den danske velfærdsstat, og er støt på denne sætning: "Den danske velfærdsmodel er karakteriseret ved at koble medborgerskab til retten til sociale ydelser og finansiere dem ved generelle skatter og afgifter." Så... hvad er det lige medborgerskab er? Hurtigt svar, tak
  • tid og rum digtanalyse

    Forumindlæg
    Hej :) jeg sidder og er ved at skrive dansk-historie opgave, hvor jeg i dansk-delen skal analysere digtet "møens morgendrømme". jeg kan bare ikke finde ud af, hvad tid og rum inden for digtanalyse betyder? håber der er nogen der kan hjælpe :)
  • Hjææææææælp HASTER

    Forumindlæg
    hej folkens :D i overmorgen skal jeg komme op med en problemformulering til min dansk/historie opgave (jeg har valgt KUN at skrive i dansk) Jeg er lidt på bar bund med gode og iteressante emner, det ville virkelig være til stor hjælp hvis nogen kunne komme med nogle relative forslag.
  • I bogstavelig forstand!

    Forumindlæg
    Nogle danske udtryk jeg ikke kunne oversætte til dansk: 1. "I bogstavelig forstand" 2. "At gå op i noget med liv og sjæl" Ordet: 3. "sammensunken" Og sætningen: 4. "det var ikke lige det de havde drømt om"
  • Valg af emne

    Forumindlæg
    Hej, håber i kan hjælpe Skal skrive srp, og vil meget gerne skrive i spansk/engelsk og Dansk. Er der nogen der har ideer? - I dansk har jeg tænkt mig, at analysere et billede, som kan understøtte min analyse i et af de påvælgende fag.
  • Texas instruments ti-89 advanced calculator (helt ny)

    Forumindlæg
    I ubrudt emballage, med alle kabler og tilbehør sælges for kun 1100 kr. manual er engelsk men som i nok ved kan den dansk downloades gratis og hvis du skal bruge den til skolen fås den danske manual helt gratis fra skolen: Send en mail
  • SANGE AT ANALYSERE

    Forumindlæg
    Til eksamen i 9. klasse i mundtlig dansk har jeg trukket Samfundet Til Debat. Jeg vil gerne analysere en sang. Er der nogen der har en ide til en god dansk man kan analysere, og som passer til Samfundet Til Debat?
  • 1.g opgave - Hjælp

    Forumindlæg
    Hej har fået en problemformulering som jeg ikke er helt klar over hvad betyder. Håber der er nogle der kan hjælpe! Jeg har forresten om den danske modstandsbevægelse. Problemformuleringen lyder sådan: Redegør for de væsentligste sider af det dansk-tyske forhold i mellemkrigstiden og under a...
  • LÆS HEEER!!

    Forumindlæg
    HEEEJ!! har desperat brug for hjælp.. har en dansk stil for, og har siddet og læst den igennem 1000 gange, og er ik kommet videre med det :( og har os en fysik aflevering for til i morgen hvor dansk stilen også skal afleveres.. er der nogen der har tid til at skrive den? :( det skal kun fy...
  • Antal døde i treårskrigen?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en dansk/historie opgave om Treårskrigen. Sjovt nok kan jeg ingen steder finde, hvor mange soldater der i alt døde i krigen på hhv. dansk og tysk side. Håber nogen kan hjælpe! Tak
  • Hvad sker der hvis man dumper

    Forumindlæg
    Hej jeg var til dansk eksamen og fik 00, noget jeg aldrig har fået før i dansk eller har været tæt på, på nogen måder. Jeg skal på Gymnasium STX efter sommerferien, men skal jeg så op til en prøve i sommerferien eller hvad? På forhånd tak :-)
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Er der nogle, der kender en hjemmeside, hvor man kan installere Gyldendals dansk-engelsk og engelsk-dansk ordbog gratis og uden cd? Det skal være sådan, at jeg kan bruge den uden at have internet forbindelse.
  • Ordbog på computer

    Forumindlæg
    Kan man finde nogle steder på internetter, hvor man (helst gratis) kan downloade en fransk-dansk, dansk-fransk ordbog? Eller kan man låne den nogle "fysiske" steder? (Har selv kigget på biblioteket f.eks., men ingenting der). Det ville jo være smart til skr. eksamen ;)
  • hvem ved hvad ?

    Forumindlæg
    hejsa hvem ved hvad disse ord på dansk er : præteritum = præsens = perfektum = pluskvamperfektum = jeg ved det nemlig ikke /: og jeg har brug for at vide hvad de betyder på dansk, så jeg kan lave mine opgaver. håber en der vil hjælpe