Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15801 til 15820 af 48880
-
Det athenske demokratia! HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive historieopgave om 'Det athenske demokrati'. Jeg er nået til det punkt, hvor jeg skal diskutere fordele og ulemper ved det athenske demokrati og demokratiet, men jeg er helt blank! Jeg vil meget gerne have hjælp. Kan nemlig hverken finde noget i bøger elle... -
Ansøgning - selvbetjening?
ForumindlægHej, Kan man se om man er blevet optaget på universiteterne online på torsdag? Hvis ja, hvordan gør man? Og modtager ALLE et brev til deres hjem-adresse fra alle de universiteter man har ansøgt, selvom det er optagelse eller afslag? -
Kemisk energi
ForumindlægHej Hvordan definerer man kemisk energi? Når jeg læser rundt omkring, står der bare, at noget energi er bundet til et eller andet stof, som kan frigives. Er der en bedre forklaring? -
Venstres Økonomi
ForumindlægHej drenge og piger. Når Venstre mener at der er et ubetinget gode ved det frie marked. Hvad mener de så helt præcist? -
Liberalisme
Forumindlægbare lige et hurtigt spørgsmål. jeg er ved at skrive opgave, hvor jeg skal have en liberalistisk holdning til rygnings forbud. men jeg kan ikke finde nogen steder(på nettet) hvor der står om det er for eller imod. Måske kan er der en der kan hjælpe? -
Læsemængde på uni
ForumindlægHej. Af ren nysgerrighed synes jeg, at det kunne være dejligt hvis I kunne skrive hvor mange sider i gennemsnitligt forventes at læse dagligt på jeres studie. De fleste angiver det i timer, men læsehastighederne varierer jo. Derfor er jeg nysgerrig efter antallet af sider. Tak på forhånd -
Historie A: Russiske revolution
ForumindlægHvad var forskellen mellem Rusland og USA/Europa- før og lige ved første verdenskrig. Gerne mange grunde. 1: Samfundssynet 2: Enevælde i Rusland 3: ....? -
den traditionelle idelogiske højre- venstre skala
ForumindlægHJÆLP !! er der nogen som kan hjælpe mig med det her, jef aner virkelig intet om hva det er.. -
Notat til SF's formand Annette Vilhelmsen (haster)
ForumindlægHejsa, jeg er igang med en opgave som lyder: Du er politisk rådgiver for SF´ formandskandidat Annette Vilhelmsen. Skriv et notat der forklarer, hvad Annette Vilhelmsen skal gøre for at få SF ud af den nuværende krise, hvis hun bliver formand. Du skal tage udgangspunkt i bilag A5. Og har nogle p... -
Tips. ??
ForumindlægJeg skal skrive en evaluering om de sidste to måneder fra dette skoleår. Men hvor meget skal man skrive og hvad er vigtigst at have med ?? -
Jævnstrøm
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvordan strømmen går i jævnstrøm. Går den fra plus til minus eller omvendt. Begge dele står på nettet, og kan derfor ikke finde ud af hvilken en der er rigtig. -
Hvem stemmer i op og hvorfor..?
ForumindlægHej alle på SP Jeg ville spørge hvilket parti denne portals brugere har tænkt sig at stemme på og hvorfor..? Jeg er nemlig selv lidt i tvivl, men har tænkt mig at stemme på SF, fordi jeg synes om mange af deres holdninger -
Hvordan vinder socialdemokraterne valget?
ForumindlægHej alle I kloge hoveder. Jeg sidder her med en opgave, hvor jeg skal stille mig som spindoktor for Helle Thorning, hvor jeg skal give en begrundet strategi for socialdemokratisk sejr ved valget på tirsdag. Der er bare alt, alt for meget information ude i medierne til at det er til at skille fra... -
rettelse af afl.
ForumindlægNogle der gider kigge på min afl.? -
Løsgængere
ForumindlægJeg skal skrive en samfundsopgave om løsgængere i folketinget og hvorfor antallet af løsgængere er steget de seneste år, og jeg kan ikke rigtig komme i gang.. nogen der har nogle gode input? :p -
Sekularisering
ForumindlægHej Jeg skal skrive opgave om sekularisering. Vil skrive om emnet i forhold til middelalderen og op til oplysingstiden. Jeg vil så høre, om nogen har forslag til hvilke emner jeg kan/bør komme ind på. Evt. eksempler på strid mellem kirke og øvrige magthavere? Jeg takker på forhånd for eventuelle ... -
Lynhurtig spanskhjælp tak :D
ForumindlægHvad betyder følgende sætninger? :D 1. Adónde va despues? 2. Por qué tiene que ir a la estación de autobuses el Sr. Nielsen. 3. Va a la estación? Tak :D -
Bush - realist Obama - idealist?
ForumindlægKan man sige at Bush er realist og Obama er idealist? -
Ordbetydning eller forklaring
ForumindlægEr der nogle af jer der ved hvad "Det globaliserede marked" og "det økonomiske kredsløb" betyder? Tak på forhånd. -
Projekt opgave: Forandringer
ForumindlægHej! Vi har projektopgave i 9.y. Overemnet er forandringer og vores underemne er sociale medier, altså hvordan sociale medier har været med til at forandre befolkningens point of view, om man sådan kan sige..? Vi skal skrive problemformulering til den 18. januar og vi ville høre hvilke spørg...
