Søgning på: srp historie musik. Resultater: 15841 til 15860 af 24890
-
plotnøgle i bananfluerne
ForumindlægJeg er i gang med at analysere novellen " bananfluerne" af Jan sonnergaard. jeg prøver at finde ud af hvad en plotnøgle er?? jeg tænker at plotnøglen i novellen er bananfluerne, men er ikke sikker?? her er beskrivelsen på en plotnøgle- Plotnøglen er en lille symbolsk fortælling inde i ... -
AT - psykologi
ForumindlægFlere har allerede nævnt psykologi som et fag de gerne ville skrive i, så lad os samle ideerne her. Temaet "Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden" ligger ikke ligefrem op til at anvende psykologi, men der må være måder hvor på det lader sig gøre. En mulighed kunne være at vin... -
hjælp til digtet "Plasticsolen"
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere et digt der hedder Plasticsolen og som er skrevet af Michael Strunge (til dansk stil). Jeg er kørt lidt fast i det og hvis der er nogen der har læst det og kender til det ville jeg gerne høre fra jer. Jeg har nemlig kun skrevet en halv side og den skal afleveres i morg... -
stjålet stil?
Forumindlægmin stil er blevet taget og lagt ud på nettet.. er der nogen der ved hvordan den kan slettes eller hvem man skal kontakte? for gider virkelig ikke have at min lærer tror jeg har sttålet den stil herfra.Håber der er nogen der kan hjælpe mig.Med venlig hilsen Sandra -
Til alle brugere af siden...
ForumindlægHej alle folkens! Jeg vil gerne opfordre alle til at uploade alle de opgaver I kan. Vi nærmer os snart 10.000 opgaver, men det kræver lidt uploade-lyst fra jeres side. I må i særdeleshed gerne uploade nogle i kemi og biologi, for der er helt tomt på kistebunden, i forehold til andre fag, vil je... -
MANCHESTER UNITED ELLER CHELSEA?
ForumindlægHej Alle! Hvem vinder i aften: Manchester United eller Chelsea? Jeg er Real Madrid tilhænger og jeg hader Manchester United, derfor håber jeg Chelsea vinder - hvad tror du? Hilsen, Liv1988 -
HJÆLP! PLEASE !
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål som lyder sådan her: * Er det rimeligt, at andre europæiske lande besætter et andet land ? også har jeg det her: Det har noget med Tjekkoslovakiet at gøre.. * Hvad er Charta 77 .? PLEASE HJÆÆLP ! Jeg har skrevet om Charta 77. Men vil lige se, om det er rigtigt.. -
Nogen der vil kigge på min stil/vurdere den?
ForumindlægDen er 3 sider lang litterær artikel. Nåede ikke perspektiveringsdelen eller konklusionen, ellers er jeg sikker på at jeg kunne få 12. Jeg er bange for at mangel på konklusions- og en perspektiveringsdelen kommer til trække ned, selvom analyse og fortolkning var meget god. Ville være dejligt, h... -
Tønder-sagen - for nærgående ?
ForumindlægHej alle Er i gang med at skrive et essay om "nærgående tv-dokumentare", og vil blandt andet diskutere om det er etisk korrekt at ligge folks problemer osv ud i offentligheden. Her kom jeg til at tænke på incestsager, og tøndersagen. Jeg kommer til at tænke, "hvorfor er det at alle... -
Oversæt sætninger med fokus på de stærke verber
ForumindlægEr de rigtigt oversat? Hvis ikke, hvad har jeg gjort forkert, og hvilke "regel" skal der så bruges, for at sætningen er korrekt oversat? 1. Hun lader sit hår farve lyst - Sie lässt ihr Haar blond färbt 2. Skibet er sunket i 2004 - Das Schiff ist im Jahr 2004 gesunken 3. Du mødte din ... -
kildekritik.
Forumindlæghej. jeg er igang med at skrive dansk-historie opgave, og sider iøjeblikket med kildekritikken, men er i tvivl om spørgsmålet: Hvad er kildens synsvinkel eller tendens? er der nogen der kan forklare mig hvad man skal her? på forhånd tak. hilsen B.P. -
Colombus
ForumindlægDaws.Jeg har valgt at skrive om Christopfer Colombus til historie opgaven, men jeg er lidt i tvivl om hvad lige konkret jeg skal skrive om!Er der eventuel nogle, som har skrevet om personen før, kunne det være rart at vide, hvad de har skrevet om? Mvh bobby -
historieopgave
Forumindlæghej. Jeg er igang med en historie opgave om industrialisering i England og hvordan det endlig startet handels mæssigt desuden skal jeg skrive noget om A.S.Ashtonn og E.J.Hobsbaw.Er der nogle som kan hjælpe mig med at finde nogle gode links om dette...tak på forhånden! -
H.C. Andersen "Rosenalfen"
ForumindlægGodt nok en spøjs titel, men jeg tænkte på om der er nogen, som har læst denne historie, som kan give mig et indblik i de vigtigste elementer. Dertil eventuel noter af analyse eller fortolkning ku være godt....På forhånd "Mange tak" for ulejligheden =D -
Hvad er det nu, det hedder??
ForumindlægHej folkens. Er der nogen, der lige kan huske, hvad man kalder det, når man bliver "kastet" direkte ned i en histories handlng? Altså uden baggrundsviden eller præsentation. Kan ikke lige huske, om det er et udtryk på latin eller engelsk - men det ville i hvert fald være skønt, hvis der... -
Andelsbevægelser ??
ForumindlægI min historie aflevering lyder et spørgsmål sådan: Hvilke former for andelsbevægelser kender du til i dag? - og hvorfor kan ideen stadig bruges? Jeg er fuldstændig blank ved dette spørgsmål - nogen der kan hjælpe? -
CLIMACUS!!! HAster
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser Søren Kierkegaards Johannes Climacus og er fuldstændig lost. Har søgt alle vegne men kan bare ikke finde noget. Ville være rart hvis nogen havde en analyse eller bare en ide om hvad historien handler om. Påskehilsen Jeppe -
H.C.Ø
ForumindlægNogen der har nogle godt links om Hans Christian Ørsted? Er lidt lost mht. hans verdens og naturopfattelse, da hans bog "Aanden i Naturen" er liiiiidt svær af læse. Hjælp er mega meget need'd! Fag; Historie Fysik -
opgave om martin luther king
ForumindlægHej Der skal skrives en opgave i historie, hvor hovedemnet er Martin Luther king - men dette skal specificeres og præciseres. har ikke fundet ud af, om det skal handle om personen ham selv eller om den amerikanske borgerrettighedsbevægelse skal være det førende i problemformuleringen..Nogen d... -
1914-1945
ForumindlægHej der ude.. Er der nogen som kender til noget godt materiale, gerne film (dokumentar) og bog titler om den vestlige verden frA 1914 - 1945?? jeg søger noget økonomisk og politik relateret historie... :-) :-) /Natasha
