Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 15881 til 15900 af 47925
-
Hjælp? angående Matematik A
ForumindlægHej sidder lidt og kigger på hvad jeg skal læse næste år? Jeg sad og tænkt på noget, der jeg ikke bestod Matematik A til min eksame på HTX? Kan jeg stadigvæk komme ind på Statskundskab? der er matematik stillet som et Kræv på B? bliver jeg nød til at supplere eller hvordan? -
Begrebsliste
ForumindlægHey alle! Jeg skal til eksamen i Samf. B (HTX) i morgen og jeg står og mangler en begrebsliste til diverse fagudtryk mm. som kunne være nyttige at skrive/bruge i min synopse i morgen. Hvis nogen sidder inde med noget der kunne bruges (helst med beskrivelser selvfølgelig) vil jeg blive lykkelig... -
Kan jeg sammensat ord?
ForumindlægJeg vil gerne side, at man skal parafrase til en test på disse måder, som jeg har opsat efter højst ønskede: Jeg drukner i parafrase-prøver. Jeg savlede under den afsluttende parafrase-eksame? I HTX laver vi parafrase-ræs / løb. -
Eksamensopgave, august 2007 - ikke IT
ForumindlægNogle der har en opgave fra denne eksamen på HTX, som de vil ligge op? Kan ikke finde den her inde, men hvis den gør. Må I meget gerne sende linket. Jeg mangler lidt inspiration, er gået helt i stå. Det er ligemeget hvilken en af de 6 opgaver det er, men det ville være super, hvis det v... -
Hjælp til forberedelse..
ForumindlægHej der ude. Jeg er ny her inde, så i må undskylde hvis dette indlæg er i den forkerte kategori. Jeg går i niende, og skal snart op til eksamen. Vi har lige fået vores 2. standpunkts karakter. Jeg fik så af vide af min uddannelses vejleder, at hans bud var at jeg skal til en optagelsesprøve. (HT... -
Bestem konstanterne for f
ForumindlægHej, Jeg er i gang med opgave 5, c i sygeksamen fra matematik skriftlig eksamen htx august 2009 (link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Htx/090828_opgave_matA_htx.ashx) Jeg er er i tvivl om hvordan man skal bære sig ad. Jeg har fåtet den rette linjes konstante... -
Analyse af vand.
ForumindlægHej, vi er en gruppe der er igang med vores eksamens projekt i Teknologi på HTX hvor overemnet er vand. Vi har imidlertid problemer med at finde nogle konkrete lovkrav omkring bakterie/salt/chlor indhold i vandingsvand - hvis der er nogen der har en god kilde med ovenstående oplysninger ville vi ... -
Kan jeg komme videre??
Forumindlæghejsa. jeg er uddannet tømrer, men har osse en htx eksamen. Jeg vil geren høre om der er mulighed for mig, at videruddanne mig. jeg har nemlig som så mange andre fået købt lejlighed og har ikke råd til at gå ind til et fuldtidssudie. jeg har overvejet bygningskonstruktør meget, men det kræver jo ... -
Supplering
ForumindlægHej, er det nogle der ved, om man kan supplere følgende: MAT A på sommerkursus Fysik B på et efterårskursus Kemi 0-B på et forårskursus ? Tak på forhånd :) -
Hf - Stx?
ForumindlægHej Sp. Jeg går i tiende klassse og er glad for det. Har lige fået oplyst igår, at jeg er blever erklæret ''egnet'' til gymnasiet. Under min uddannelseplan har jeg valgt følgende: Naturvidenskabelig fagpakke -> Matematik B, kemi B Derfra vil jeg nok også vælge fysik C/... -
Tæller standpunktskarakterer?
ForumindlægHej, når man regner sit snit ud tæller standpunktskaraktererne så? eller er det kun årskaraktererne og eksamen? -
Dispositioner til matematikeksamen
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at se nogle dispositioner til matematikeksamen. Jeg skal selv op i mdt. matA, men niveauet må gerne være C, B (eller helst A, selvfølgelig) og vil gerne se hvordan andre strukturerer eksamen. Som sagt er emne og niveau ligegyldigt. Tak for hjælpen. -
Årsprøve
ForumindlægHejsa, jeg går på 1g og er igang med årsprøve. Jeg er allerede færdig med skriftlig (hvilket jeg tænker det gik godt) , men problemet er mundtlig. Jeg har fået 02 i matematik mundtlig og 02 i DHO. Jeg skal op i fysik på torsdag, og jeg er lidt bange. Tæller årsprøve i vores årskarakterer? eller e... -
kemi studentereksamen
ForumindlægJeg skal op i kemi (mellemniveau) fredag og ikke har nået at fået læst/forstået særlig meget, da jeg har 3 eksamener indenfor 8 dage og derfor så har måttet prioritere! derfor ville jeg høre om der var nogen som har været oppe i kemi der kunne fortælle om det er muligt at nå at forberede sig &quo... -
Optagelsesprøve til gymnasie
ForumindlægHej, jeg er desværre ikke blev egnet til gymnasiet, da min UU-vejleder påstod at jeg manglede noget i engelsk. Jeg skal snart tage til en optagelsesprøve på et gymnasium jeg ønsker, til optagelsesprøven har jeg nogle spørgsmål som jeg er i tvivl om som lyder således: Hvilke fag jeg kommer op i?... -
Tjernobyl
ForumindlægHej derude Jeg skal skrive om Tjernobyl ulykken i AT (Historie og Fysik), men mangler lidt noget kildematriale til historiedelen. Jeg syntes det kunne være intressant at se på hvorvidt ulykken kunne have en relation sovjetunionens fald, men alt kildematriale som nogle kunne have links/henvisn... -
Kampagne !? Hvad?
ForumindlægHey..\n\nJeg går som sagt på HTX på 1. år og vi har nu et projekt om Global opvarmning , og vi har valgt at lave en kampagne om det, med en kampagne reklame der skal informere folk om at de skal passe på jorden. Men hvad laver man i sådan en kampagne ? \n\nDe ideer vi har indtil videre er :\n\nRe... -
Beholde højt snit fra folkeskolen
ForumindlægHej alle Jeg gik sidste år ud af folkeskolen med at snit godt over 10 og nu er jeg så startet på HTX. Jeg vil gerne være læge og det kræver jo som de fleste af os nok ved et rigtig pænt gennemsnit. Jeg er derfor ude efter alle de tips I har til at beholde mit snit igennem gymnasietiden. Kan de... -
Kommer jeg stadig ind?
ForumindlægKære nuværende studerende. Jeg har ansøgt om at komme ind på et gymnasie, og da jeg ikke er blevet opstillet til optagelsesprøve, kom jeg ind. Jeg har fået et brev om mødetid, men jeg skal returnere en bekræftelsesblanket med pasfoto, dåbsattest og folkeskole afgangsbevis. Da jeg indmeldte mig ... -
Svingninger - Omvendt proportionalitet
ForumindlægHejsa Jeg forstår ikke helt omvendt proportionalitet i fysik. Nogle som kan forklare mig hvad det er, hvad det bruges og hvordan? Et eksempel ville være super. På forhånd tak!
