Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15881 til 15900 af 20689
-
Bæredygtig energiforsyning på lokalt og global plan
ForumindlægHej Min gruppe og jeg har været så (u)heldige, at have trukket emnet bæredygtig energiforsyning på globalt og lokalt plan. Vi ville lige høre, om I havde nogle forslag til et underemne, problemformuleringer/problemstillinger og nogle arbejdsspørgsmål? Det skal både indeholde fysik/kemi, biologi o... -
Beregning af rødforskydning
ForumindlægHejsa. Jeg er lige i gang med en fysik aflevering, og i en af opgaverne skal jeg beregne rødforskydningen af galaksen M65. Jeg får disse værdier: r0 = 35,3*10^6 lysår lambda(obs)= 121,894 nm lambda(lab) = 121,567 nm Nogen, der kan hjælpe mig med at finde den passende formel? -
Brug for et par ideer :)
ForumindlægHej alle :) vi skal lave en synopsis i naturgeo/fysik om klimaændringer.. Lige pt. er jeg i gang med at besvare min spørgsmål so lyder: Hvad er drivhuseffekten? - så ville lige spørger om nogen har nogle ideer hvad jeg kan skrive mere under drivhuseffekten? jeg tænkter selvfølgelig på drivhus... -
Beregning af halveringstid for Ba
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er ved at lave en fysik rapport og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg besvare mit formål. Jeg skal finde halveringstiden for Ba. I det vedhæftede dokument kan i se mine resultater fra opgaven. Håber i kan hjælpe mig med, hvordan jeg regner det ud. De formler ... -
spørgsmål til naturfaglig eksamen
ForumindlægHej guys! Jeg har snart eksamen i de naturfaglige fag (geografi, biologi, Fysik/kemi), hvor min gruppe og jeg har fået overemnet; økologi. Vi har så valgt at fokusere på; ' økologi i natur og landbrug'. Men, vi mangler tre forsøg som enten beskriver noget energiomsætning, kredsløb (nitr... -
Hej .. A, b eller c-niveau`
ForumindlægHej allesammen .. jeg har studieretningen Matematik (A), Fysik (B), Kemi(C) .. Jeg er p.t kun igang med grundforløbet, jeg har hørt at grundforløbet forgår alt i C-Niveau .. Vil det sige at de matematik afleveringer og -opgaver vi laver, er altsammen c-niveau? .. - håber på nogle gode respons :))) -
Termodynamikbøger på universitetsniveau
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP og leder efter nogle gode termodynamikbøger. Engelsk er i orden (tysk er ikke!) ;) Udbuddet er rigtig stort iflg. bibliotek.dk, så anbefalinger på bøger eftersøges. Generelt skal bogen ikke forudsætte så meget, jeg har haft om termodynamik i både fysik og kemi men det... -
Kemisk termodynamik - bøger
ForumindlægHej. Jeg skal fra den 7.12 skrive studieretningsprojekt i kemisk termodynamik. Derfor ville jeg høre om der er nogen som kender nogle gode bøger, som behandler dette emne? De skal helst være på dansk. Jeg skal skrive i fagene kemi A og fysik B og bøgerne skal derfor være på dette niveau eller hø... -
Noter og henvisninger i naturvidenskab?
ForumindlægSidder i øjeblikket med SRP i kemi og fysik og undrer mig lidt over hvordan man laver referencer og litteraturhenvisninger. I dansk/historie har jeg sat en fodnote, og nederst på siden skrevet efternavnet og årstallet på forfatteren, såvel som årstallet. Eksempel1 1: Svendsen (1992), s. 21-23 K... -
Bedømmelse af SRP
ForumindlægEr der nogen som ved, hvem der skal rette ens studieretningsprojekt? Hvis man skriver i en fagkombination, som ikke kan dækkes af én lære (fx. fysik og dansk), skal der så både en censor på til danskdelen og fysikdelen, eller kun til den del man har som hovedfag? Og hvad med ens egne vejledere... -
sammenhængen mellem volume, masse, massefylde
ForumindlægHej, jeg har brug for noget hjælp til fysik. det er nogen af de spg. som jeg ikke kan finde ud af kort beskrivelse af hvad sammenhængen er mellem masse, volumen og massefylde for materialer.? Hvilken betydning har masse, volumen og massefylde for om et materialesynker eller flyder. ... -
Figurer i SRP?
ForumindlægHej. Jeg skriver i fagene matematik og fysik i min SRP. Jeg har erfaret, at mange af de generelle regler ang. SRP ikke gælder for disse naturvidenskabelige fag. Jeg er derfor kommet i tvivl om, hvor vidt vigtige figurer og diagrammer, tæller med som "tekst". De skal , i modsætning til d... -
Densitet - hverdagsbrug?
ForumindlægJeg har en fysikrapport for til imorgen, som jeg sidder og arbejder på. Jeg har lavet en masse om databehandling osv. Til sidst er der et spørgsmål om hvad man bruger densitet/massefylde til i hverdags situationer eller bare udenfor fysikkens verden. Jeg har prøvet at søge lidt rundt omkring, m... -
SRP formaliteter (normalsider)
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive mit studieratningsprojekt. skriver i Matematik A og Fysik A udledninger, beregninger osv. fylder meget i teksten, dvs. at jeg hurtigt når mellem 15 og 20 sider.. men langt fra 15-20 sider hvorpå der er 2400 tegn (en normalside). hvad skal man rette sig efter? -
Bevægelse i jordens tyngdefelt - nær jordoverfladen som eksempel
ForumindlægHej. Til fysik B eksamen skal jeg redegøre for bevægelse i jordens tyngdefelt - nær jordoverfladen som eksempel. Er det mest relevant at redegøre for et boldkast og så tage vandret og lodret bevægelse. Eller skal det hellere være bevægelse af en bil? Det er under emnet Kræfter, hvor jeg har... -
banekuver
ForumindlægHej :) Hvis i havde en spørgsmål der hed: lav en matematisk beskrivelse af banekurver med udgangspunkt i fysikken. Hvad ville i så have med af under emner??? Jeg har indtil videre lidt med at man kan lave en parameterfremstilling af den (kort), hastighed og acceleration, hvad mere ? havde tænk... -
Opvarmning af vand
ForumindlægHej allesammen! Jeg er lige nu i gang med en fysik rapport, og så var det at jeg faldt over noget jeg ikke kunne finde ud af... Spørgsmålet lyder som følgende "Hvor meget energi kræver det at opvarme 1 kg vand, ved hjælp af en el kedel" El kedlens effekt er 2300 Håber virkel... -
Joules lov og højspænding
ForumindlægHej i fysik udledte min lærer formlen for joules 1. lov hvilket jeg godt forstår men så begyndte hand at sige noget om at sådan kan man se at man sænker det ved højspænding. - Kan i tænkte jer til hvad sammenhængen mellem højspænding og joules lov er? -
privatlærer søges
ForumindlægJeg startede som de fleste på mit nye studie i august, og siden da har haft svært med at kunne følge med.. og håbede derfor om det var muligt at få en privatlærer eller en slags tutor til at kunne hjælpe med fagene Matematik,Fysik og elektronik.. Jeg bor i odense, og går på SDU tek.. ... -
Eksamensopgave 2000 (htx)
ForumindlægHej, Jeg sidder og koger lidt i fysik A eksamensopgaven fra år 2000. Den indeholder emnerne varmepumpe, campingvogn, defibrillator og vægt, og mit ønske går på, om der er nogen flinke individer, der har lyst til at uploade besvarelserne, så jeg kan komme lidt videre. På forhånd tak
