Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 15881 til 15900 af 39570
-
Rapporter = mundtlig...?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og kommer i tvivl... Min kemilærer siger, at rapporter tæller som mundtlig - altså i karaktergivning. Men kan det passe...? For det er da et stykke SKRIFTLIGT arbejde! /martinrv -
Hjææælp til tysk tekst analyse
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til en tekst som hedder Michael und der SS-Mann , som er skrevet af Michael Degen. Er der en der har en analyse eller referat af teksten? -
Antonella
ForumindlægHej folkens Er der nogle af jer som evt. kunne hjælpe mig med en fortolkning af "antonella" Skrevet af Frederik Hatmann? Hvad er moralen i den? og hvordan skal den evt. fortolkes? -
Stil - Fantasy
ForumindlægHej Jeg går i 8. klasse og har fået en stil for. Vi skal skrive videre på en tekst/historie fra Folkeskolens afgangsprøve 2004. Overskriften hedder Efterårsaften. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg sakl skrive. Her er teksten: Der står et tårn bygget i et skovbryn, et gammelt, vejrbidt tårn med m... -
BNP
ForumindlægNogen der har et klogt svar på, hvorfor den danske BNP er steget i løbet af de sidste 15 år? :) -
Hjælp til Fysik (base NAOH)
Forumindlæghej, jeg vil gerne spørge om nogen af jer ved hvordan kan man fremstille NaOH ved hjælp af NaCl. min hypotese ser således ud: NaCL+ vand, i elektrolyskar = Na+, og Cl luftform, derefter Na hældes i vand, få man så naoh? -
integrale, haster
ForumindlægJeg skal bestemme arealet af et gråtonet område mellem f(x)= 1-e^(1/4*x^2-1) og linjen y=-x+2 bemærk at det er det areal, der er begrænset af y-aksen, og ikke x-aksen, så arealet ligner lidt et næb. hvordan gør jeg, og hvordan (for min lommeregner fungerede lidt mærkeligt og jeg mistede over... -
Bedømmelse af AT Synopsis
ForumindlægHej, er der nogen der vil bedømme min AT synopsis? Det er en scannet kopi, og jeg kan derfor ikke redigere mine personlige oplysninger væk. Det vil være nemmest for mig at sende den via e-mail. Er der en venlig sjæl der har overskud til det, må i meget gerne skrive jeres mail, så jeg kan sende ... -
partikler og bølger
Forumindlægkan man fortælle forskellen mellem partikler(lys) og bølger med dobbeltspalteeksperimentet? Det ene mine eksamenspørgsmål. -
Mundtlig engelsk HJÆLP
ForumindlægHej! Jeg har nu lavet min disposition i engelsk, men har lidt svært ved at komme igang.. Kan I sende et eksempel? -
Analyse af Glæden ved sko
ForumindlægSøger en analyse eller hjælp til analyse af Maj-Britt Willumsens essay "Glæden ved sko".. Helst hurtigst muligt :) Mvh Jeanne -
regneregler for sin og cos
ForumindlægHej, er der nogle som kan forklare mig disse regneregler for sinus og cosinus (hvorfor de er således)? (cosx)2+(sinx)2=1 cos(-x)=cos(x) sin(-x)= - sin(x) cos(π-x) = - cos(x) sin(π-x)= sin(x) På forhånd tak :) -
Danmarkshistorien 1945 - 2000, haster!
ForumindlægHej Alle Jeg skal som så mange andre gymnasie-elever op i historie i morgen, og jeg er lidt ude og svømme. Jeg har, som overskriften hentyder, trukket perioden efter 2. verdenskrig i danmark. Teksterne jeg har fået er skrevet af socialdemokrater i 1981, om omhandler hovedsagelig velfærdstaten. En... -
Hjælp mig her!
ForumindlægJeg går i 3.g og skal op i fuld pensum i alle fag. Jeg er på matematisk linje. Jeg vil bare spørge, hvordan regner de gennemsnittet ud, når man er på særlige vilkår. Sidste år kom jeg ikke op på særlig vilkår. Årskarakterene lå på 7,2 i gennemsnit, mens mine eksamenskarakterer lå på 6,5 i gennems... -
AT-Metoder
ForumindlægDu kan læse mere om metoder i AT i forummet, hvor der for tiden er en livlig debat. Indlæg om metoder Alle indlæg i forummet omkring metode -
årsprøve - eksamensbevis
ForumindlægKommer ens karakter fra en årsprøve i 1.g med i eksamenbeviset? -
Idræt
Forumindlæghey derude, Når man nu går i 3.g, og lige ved slutning, så skal man lave et eller andet "program", som skal vises for lærerne og de andre fra klassen, og jeg har hørt at det har meget at sige, til sin afsluttende idræts karakter. Jeg har idræt på B niveau og skal i 3.g (STX) her efter... -
årsprøve
Forumindlæghvad sker der hvis man ikke består sin årsprøve ?? -
NaCl og AgNo3 – redox
ForumindlægHvis man titrerer en opløsning af NaCl med AgNO3 har det noget at gøre med redoxreaktioner? Er en fældningsreaktion en redoxreaktion? -
Hjælp til at udtale ord på engelsk.
ForumindlægHar du problemer med at udtale ord/sætninger på engelsk? - så kan denne hjemmeside være dig til hjælp :) http://www.howjsay.com Du indtaster det ord, som du har problemer med, og vupti - computeren udtaler det for dig! :)
