Søgning på: matematik A eksamen. Resultater: 15901 til 15920 af 178712
-
a og b i tabel.
ForumindlægTabellen nedenfor viser nogle sammenhørende værdier af den gennemsnitlige kuld-størrelse og antal ynglende sangspurvepar pr. acre for arten Melospiza melodia. I en model er sammenhængen givet ved y=ax+b hvor y er den gennemsnitlige kuldstørrelse, ogx er antal ynglende sangspurvepar pr. acre. a)... -
Diskriminantformel-hvad er a,b,c her?
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at differentiere følgende funktion: f(x) = ln(x) - 1/2x + 5 Funktionen har jeg differenteret til følgende: f(x) = 1/x - 1/2 Derudover skal jeg angive hvad a, b og c er i min differentierede funktion, da jeg skal bruge det til diskriminantformlen. Så hvad er a, ... -
Dansk eksamen hjælp!
ForumindlægHej, jeg går i 10. Klasse og jeg har lige trukket mit emne til mundlig eksamen i dansk... Vi har prøveform B så vi har 14 dage til at finde vores tekst. Jeg har trukket temaet "os og dem" og jeg vil helst op i enten et eventyr eller et digt. Problemet er bare at jeg nu har ledt i flere ... -
Eksamen - Disposition
ForumindlægJeg skal inden længe op til Teknologi B eksamen, og jeg ved at under min fremlæggelse skal jeg tage udgangspunkt i mit projekt jeg har lavet. Dog sidder jeg her med en undren... -Hvad skal der som punkter inkludere i min præsentation? Skal jeg blot kopiere visse punkter fra min rapport af? Skal j... -
Multimedie eksamen
ForumindlægHej!Jeg kan se der har været et par oplæg om det sammen for et årstid siden, der kom ikke svar. Men jeg vil prøve på ny!Jeg skal op til eksamen i multimedie. faget køre stadig på forsøgsordning, (det har det gjort nogle år nu) så det er nok ikke at finde på uvm.dkJeg vil høre om der er nogen der ... -
Haster ! Dansk eksamen
ForumindlægHej alle.. Har virkelig brug for noget hjælp, jeg har en synops til dansk eksamen, jeg skal have afleveret mandag. Mit uddybnings område er folkeeventyr. Jeg skal derfor have fundet et folkeeventyr hurtigst mulig, og jeg ved bare ikke hvad jeg skal vælge! Det skulle gerne være en historie som jeg... -
fransk eksamen
ForumindlægSkal op til fransk eksamen i morgen og ville lige forhøre mig om der evt. sidder nogle med analyse/resumeer/noter til mine tekster som jeg kan supplere egne noter med? Au revoir les enfants - Louis MalleQue le bête meure - Chabrol/GégauffLe petit prince - ExupéryLe sang des autres - Simone de Bea... -
Dansk eksame
ForumindlægJeg snart op i mundtlig dansk eksame, og skal op i én af de her tekster: Den højes ord Kingo: Nu rinder Solen Overby: Snart dages det brødre Wivel: Der truer os i tiden Marianne larsen: Velfærdet gør hvad det kan Ivan Malinowski: fremmed i Danmark Janus Kodal: Maretropolis Maja Lee Langvad: Dett... -
Historie eksamen
ForumindlægOm et par dage skal jeg op til historie eksamen. Vores pensum er alt historisk fra 1945-2008. Tænkte på, om der var nogle af jer som havde nogle gode noter til den tidsperiode? Måske nogle, som selv har været oppe til historieeksamen, og som har nogle noter tilovers?! .. I så fald må I meget gern... -
HJÆLP FYSIK EKSAMEN!!!!!!!
ForumindlægHey derude. Jeg skal til min obligatoriske fysik/kemi eksamen, som er meget snart. Jeg har valgt at lave en disputation over alle de emner vi har haft. Dog er jeg helt fortabt med ''Atomer og Stråling'' og '' Samfundets elforsyning''. Er der en sød sjæl, som vil k... -
eksamen universet HJÆLP
ForumindlægHej gutter. Jeg skal til eksamen snart og er i gang med at lave en disposition for emnet "Solsystemet og Universet." Jeg skal forklare sort legeme stråling og wiens forskydningslov og de ting der hører med her. Men jeg fatter absolut intet, når jeg læser om sort legeme stråling og S... -
Stress eksamen
ForumindlægHej alle. Vi er to, som har trukket spørgsmålet "Stress og coping" og sidder med bilag 1, som omhandler en 12-talspige / supermor. Hun stræber efter at være perfekt på ALLE områder og hendes mor er selv en "supermor". Vi har brugt flere forskellige teorier, men er nu nået til... -
Oversætning til eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen, så sidder lige nu og forbereder svarene på min disposition. Jeg har bare problemer med oversætning af 3 sætninger, som handler om kriminalitet: 1. In einem Gefängnis werden sie krimineller, weil sie viel von dem knackis lernen. 2. Die Erziehung ung Aufklarung sind... -
Hjælp til NG eksamen.
ForumindlægHej, jeg har lige trukket i NG eksamen, og har 24timers forberedelse. Jeg er kommet op i emnet "Storm over Danmark" og i min disposition skal jeg bl.a. inddrage geofaglige begreber som dynamisk lavtryk, det primære vindsystem, nedbørdannelse. Coreolis effekt, stormudvikling, varsling ... -
Historie eksamen
ForumindlægJeg skal til historieeksamen d. 22. som afsluttende fag. Jeg har dog lidt problemer med det fag. Vi har haft en utrolig dårlig lærer, så næsten al læsning og forståelse står man selv for - også i timerne. Men det er der jo ikke noget at gøre ved. Jeg er bare mere interesseret i at vide hvordan m... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej:) Jeg skal op til dansk eksamen her imorgen tidlig, og sidder lige og kæmper med det sidste. Jeg har trukket fordybelsesområdet Den Moderne Ungdomslitteratur. Jeg mangler at få fortalt til det punkt hvor jeg fortæller lynhurtig om mit fordybelsesområde i generalt. Men jeg er helt lost, ... -
Eksamen i Naturgeografi
ForumindlægHej. Jeg har trukket overenmnet Global opvarmning til 24 timers eksamen i naturgeografi. Min problemstilling lyder således: Global opvarmning opfattes som en af vor tids største udfordringer. - Redegør for teorierne bag og diskuter nogle konsekvenser af glbal opvarmning. - Diskuter muligheder for... -
biologi eksamen
ForumindlægHej, Jeg har lige trukket i biologi hvor jeg har 24 timers eksamen. Det overordenede emne er gødning, herunder skal jeg diskutere hvordan man gøder rismarker optimalt, både i forhold til naturen og i forhold til landmandne, billigt og klimavenligt. Jeg har fået to figurer om begreænsede faktorer ... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave min disposition i dansk hvor jeg trak forbybelses området kortfilm. Jeg har derfor valgt kortfilmen Eksamen. Jeg er næsten færdig, og mangler kun 2 ting. Jeg skal finde ud af om der er nogle lag i, også mangler jeg noget at perspektivere til. Håber i kan... -
Samfundsfag eksamen
ForumindlægHej alle, Sidder til samf b 24 timers eksamen og ville høre om i evt. kunne læse min problemformulering igennem og komme med gode indputs og råd.. Problemformulering: Hvordan kan det være, at vækstpakken har haft så stor indflydelse på frafaldet blandt vælgerne og hvilke andre fak...
