Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15901 til 15920 af 23683
  • Pia Juul Elverdams Å fortolkning

    Forumindlæg
    Pia Juul - Elverdams Å.. en meget kort novelle som ska analyseres og fortolkes,(kan findes på nettet) Har svært ved at forstå den :( Nogen der kan hjælpe?? evt. give nogle forslag?
  • HASTER MEGET!!!empiriske formel

    Forumindlæg
    hej er der nogen der ved hvordan jeg skal gøre:? opgaven lyder sådan: Ved en analyse af etcarbonhydrid finder man, at 3,56mg af stoffet ved fuldstændige forbrænding giver 11,20mg CO2 og 4,58mg H2O. a) bestem carbonhydridets impiriske formel.
  • vurdering???

    Forumindlæg
    Er lidt i tvivl , er ved at lave en opgave og skal redegøre , analysere og til slut vurdere Vedrørende vurdeing, man bruger så den tillærte viden, er det ok at inddrage ny viden i henhold til det der skal vurderes??????
  • Hvad vil det sige at linjerne bliver brudt i et digt?

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at lave en analyse af digtet tiden af Benny Andersen. Hvad vil det så sige at linjerne bliver brudt i et digt. Og hvis nogen af jer har læst digtet vil i så sige at linjerne bliver brudt? Mange tak
  • Symboler i Helium

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal analysere Helium, men jeg har svært ved at finde symboler. Jeg har allerede fundet ballonhunden, som symbol. Flere har skrevet luftskibene som symbol, men det kan jeg ikke helt forstå. Håber I kan hjælpe. Det haster !
  • Om at glo - Dan Turéll

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder og er gået lidt i stå med essayet om at glo. Så jeg tænkte bare på om der er nogle som har analyseret essayet? Plzz jeg har brug for hjælp, skal op til mundtlig dansk om et par dage:( Tak på forhånd!
  • Find tekster?

    Forumindlæg
    Hej mangler følgende tekster til en analyse "identitet" "ungdom" "narcissisme" samt 2 teoretiske tekster af: Erik mader eller Peter thiest Jeg har desværre ikke mere information end dette. Det hele skulle gerne være inde for samme stil.
  • velfærdsreformer i Danmark

    Forumindlæg
    Hej derude, jeg er i gang med SRP og søger svar på hvilke velfærdsreformer der er blevet indført i Danmark.. Jeg skal nemlig analysere reformer af velfærdsmodellerne i USA og Danmark.. Jeg har ledt overalt synes jeg, dog uden resultater.. På forhånd, mange tak. Mvh.
  • Mat opg 6

    Forumindlæg
    Hej jeg har denne her opgave jeg ikke kan komme igang med, er der nogen af jer der vil hjælpe mig med den? - Gør, med udgangspunkt i nedstående eksempel, rede for modellering af omsætnings og overskudsfunktioner. - Du skal inddrage differentialregning i din analyse. Tak på forhånd bilag t...
  • B.S. Christiansen - Et liv på kanten

    Forumindlæg
    Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle, der har en analyse og fortolkning eller lignende af B.S. Christiansen - Et liv på kanten, jeg må indrømme, at jeg er lidt bagud med dansk afleveringerne og godt kunne bruge lidt hjælp til denne. Håber at nogle kan hjælpe :)
  • Hvor findes der oranger? Og hvad er det?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med at analysere en novelle i dansk, hvor der bliver nævnt træer (og en busk) som: Stenege, cypresser, oranger og laurbær. Jeg vil rigtig gerne vide hvad de der "oranger" er og hvor de findes. Er det et ord for et appelsintræ?
  • Folkeevægelsen mod EU

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere de 4 danske forbehold i forhold til Folkebevægelsen mod EU, men jeg kan simpelthen ikke finde noget om det rigtigt nogen steder. Og det eneste jeg selv ved er at de er glad for forbeholdet omkring militær. Nogen der kan hjælpe??
  • "Gammeldags glidende indføring" ???

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at analysere min novelle, og læste på en hjemmeside under komposition at den har en gammeldags glidende indføring. MEN HAR INGEN IDE OM HVAD DET ER, OG HAR HELLER IKKE MULIGHED FOR AT KONTAKTE MIN LÆRER! Nogen der please vil forklare hvad det vil sige?
  • Eksamen - kort film

    Forumindlæg
    Nogen der har analyseret eksamen kortfilm? Jeg går på handelsskole I Horsens og har denne opgave for til mandag d. 8 nogen der har den? min mail er [email protected] Jeg vil gerne bytte for noget? har rigtig mange spændene opgaver liggende på min comp!
  • SENECA - STOICISME

    Forumindlæg
    Skal op til eksamen i morgen, og har ikke styr op senecas breve. Hvad er budskabene i hans breve? og er der andet der er vigtigt at analyse/fortolke? Der er tale om disse breve: seneca brev: 41, 54, slavebrevet, 80..
  • hjælp til DHO om H.C. Andersen "Hønse-Grethe familie"

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til at analysere og fortolke novellen "Hønse-Grethe familie" skrevet af H.C. Andersen. Alt andet omkring novellen, såsom resume og noget om tidsperioden, vil også være til stor hjælp!! Hjjæælp plase:)) Tak:))
  • solutions

    Forumindlæg
    hey derude, Når ens lommeregner eller computer, siger at: "there may excist more solutions", hvordan kan man så i en aflevering analysere dette ? ... Og hvordan kan man evt. finde disse andre værdier/løsninger? på forhånd taaak...
  • 1 G opgave

    Forumindlæg
    Hey! Jeg skal skrive en 1.G's opgave, Dansk/Historie, jeg har valgt dansk, men jeg kunne godt tænke mig at høre jer, om i kender en super god roman, som ville være genial og lave en analyse udfra? Mange Hilsner Nathalie :)
  • nyhedsartikel

    Forumindlæg
    hej! jeg skal lave en analyse om avisen Berlingske, og jeg har et spørgsmål der lyder: hvordan er sproget i Berlingske tiderne? jeg ved ikke helt hvordan jeg kan sætte ord på det og jeg er gået helt i stå. tusind tak på forhånd:))
  • Hvorfor dør Klavs i ørneflugt

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en analyse af ørneflugt, til min eksamen. Til sidst i novellen dør Klavs, og falder ned i en møddingpøl. Tænkte på om møddingpølen er noget symbolsk? Og tænkte også på hvorfor Klavs ender med at dø? Håber i kan hjælpe :)