Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15941 til 15960 af 23683
  • Skal det med som bilag?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skriver SRP i vø og afsætning. Jeg skal aflevere i morgen. Jeg har udregnet og analyseret nøgletal for min fars virksomhed, er det nok at skrive årsrapporten på kildelisten, eller SKALregnskabet med som bilag i SRP? Jeg er meget i tvivl..
  • Eventyret om Per,Povl og Hans?

    Forumindlæg
    Hej allesammen (: Jeg sidder og analysere folkeeventyret om de tre brødre Per, Povl og Hans... og så kom jeg ligepludeselig i tvivl: er det et skæmteevntyr eller et trylleevntyr? :D Jeg kan finde argumenter for begge dele, så er meget i tvivl, nogen der kan hjælpè?
  • reklameanalyse - kontraster

    Forumindlæg
    Jeg er ved, at analysere en reklame, og jeg skal finde kontraster. Hvordan gør jeg det, kan i evt. give mig et par eksempler? Reklamen handler om en sølv bil i baggrunden, mens et par sidder i mellemgrunden i en café. På forhånd tak :)
  • Dét bliver regnvejr - novelleanalyse?

    Forumindlæg
    Er der nogle der har læst "Det bliver regnvejr".. Hvis I har, vil i så ikke fortælle et kort resume af den. Og hvis der eventuelt er nogle der har lavet en analyse af den, må i gerne sende den til min mail, da det kan inspirere mig. Håber virkelig på hjælpe, da det haster .. På forhånd ...
  • genre

    Forumindlæg
    Jeg er helt forvirret, har lige fået afvide af en klasse ven at vores lærer har sagt at genre i en analyse af en børnebog skal fylde 1 til 2 sider........? Kan det være rigtigt? nogel kloge folk der kan mane det til jorden?
  • Kommunikationsmodellen (hurtigst muligt)

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere en artikel, som jeg bl.a skal sætte i kommunikationsmodellen, men de papirer jeg har om selve kommunikationsmodellen kan slet ikke hjælpe mig. Er der nogen der kan forklare mig ngoet om den? Jeg vil gerne hvis nogen kan hjælpe mig, hurtigst muligt.
  • citat fra Mother Teressa

    Forumindlæg
    “It is poverty to decide that a child must die so that you may live as you wish.” M. Teresa Kan man analysere dette citat? Hvad der skal forstås ved det osv?
  • hjælp!!! Naja marie aidt "solbær"

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal skrive en mini 2.års-opgave om Naja Marie Aidts Solbær fra novellesamling, "Bavian" og derfor vil jeg høre om der er nogle af jer, som har analyseret noget den? På forhånd tak.
  • Er I enige om budskabet til "livets dans"?

    Forumindlæg
    Jeg har analyseret maleriet livets dans af Edvard Munch. Jeg er ikke helt sikker på om jeg har forstået budskabet korrekt? Jeg mener at budskabet er livet er en dans til døden. Andre meninger???
  • Fortæller typer

    Forumindlæg
    Hey SP. Jeg er ved at analysere Angst af Tove Ditlevsen og jeg kan simpelhen ikke huske hvilken type fortæller der findes, så hvis nogen kan hjælpe må de gerne det :D
  • Maggie Gee's The White Family

    Forumindlæg
    Hej Alle :) Jeg skal læse Maggie Gee's The White Family og analysere og fortolke den med specielt henblik på en personkarakteristik af hovedpersonerne, herunder særligt mandens rolle i familien og samfundet. Til en start kunne det være dejligt hvis der var nogen derude, som kunne komme med e...
  • Når mor kommer hjem - Martha christensen

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en analyse af "Når mor kommer hjem", men jeg har lidt problmer med at finde en Komposition, budskab(Har tænkt lidt over "stol ikke på en tyv") og perspektivering. Er der nogle der ville hjælpe mig? Det vil Jeg virkelig sætte pris på :) Mvh Frederik
  • fortiden bløder igennem???

    Forumindlæg
    "(...)der er sket for mange ting her, og fortiden bløder igennem(...)" Hej, kalder man udtrykket "fortiden bløder igennem" noget bestemt? Hvis man fx er i gang med at analysere en tekst, og man læser dette, kunne man sætte ord på, hvad forfatteren prøver på, eller betyder det...
  • Dansk - Hjælppppp

    Forumindlæg
    Hej jeg vil gerne bede om jeres hjælp til at finde en god teskt eller et godt citat, som viser "kubisme". Jeg skal nemlig analyserer den, og det ville derfor være super rart hvis, der var nogle der kendte sådanne tekster. :)
  • AT 2010 dansk A samfundsfag C

    Forumindlæg
    hej allesammen. Da jeg har fundet ud af mit valgte emne ikke rigtig holder, ville jeg høre om i har nogen ideer til mig. jeg har tænkt mig at bruge dansk til at analyse og fortolke tekster, der passer til emnet, men hvis i har bedre ideer, må i endelig komme med det.
  • SSO HJÆLP!!!!!!

    Forumindlæg
    hej, jeg skal til at skrive sso. jeg skriver i dansk A og psykologi C. jeg skriver om omsorgssvigt, hvor analyse af bogen submarino fremtræder. men jeg har et problem, for ved ikke hvad min diskution og perspektivering skal være/indeholde. nogen der har et forslag? :)
  • Hjælp '!

    Forumindlæg
    Hej alle derude Jeg skal skrive 3-4 om Daloon.dk. Min opgave går ud på Foretag relevante eksterne analyser for at I kan vurdere afsætningsmulighederne på et kvalificeret grundlag (desk research). Nogle gode tip ? hvordan kan jeg vurdere afsætningsmulighederne ? Vh
  • Hjælp til eksempel på Psykologi eksamen ?

    Forumindlæg
    Hej jeg går i 2.HF og skal op snart til Psykologi mundt. eksame C niv. Hvordan kommer det til at forgå? Man trækker en case og får man så nogle spørgsmål.. eller er man på helt bar bund og selv skal analysere casen ?
  • Hvad betyder...

    Forumindlæg
    Når man skal til skriftlig eksamen støder man altid på disse ord: Beskriv, analyser, diskuter, vurder mm. Jeg har svært ved at se hvad de står for og hvad man skal gøre. Kender I måske en hjemmeside hvor det er godt forklaret og i hvilken rækkefølge de kommer i.
  • Super Size Me

    Forumindlæg
    Hey Jeg skal lave en analyse af filmen "Super Size Me" Er der evt. nogen som har gjort det før eller kan komme med nogle gode råd/scener der er vigtigt i filmen.