Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 15961 til 15980 af 35989
-
Års prøve - hvordan læser man bedst op?
ForumindlægHejsa, Jeg skal til års prøve i samf på fredag - Men er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man bedst læser op? Jeg sidder og læser alle de sider og emner vi har været igennem + skriver vigtige pointer ned.. Er det sådan man "gør"? :-) -
analyse af barnet
Forumindlæghej. jeg skal analyse af barnet af Poul Henrik Trampe. er der nogen kender den tekst ok kan hjælp mig? -
ligning igen
Forumindlæghej her er en ligning som jeg har løst 2(x+1)+7=2x+9 2x+2+7=2x+9 2x-2x+2+7=2x+9-2x 2+7=2x+9-9-2x 2+7-9=2x-2 0=0 -
sammenhængen mellem kulstofkredsløbet og strålingsbalancen?
ForumindlægEr der nogen der kan forklar mig hurtigt hvad sammenhængen mellem kulstofkredsløbet og strålingsbalancen er bare det vigitgste. På forhånd tak. -
Længde på AT-synopsis
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor meget AT-synopsen må fylde? Kan det passe, at det er 4 - 5 sider, hvis man er 3 personer i gruppen? -
Skriftlig karakter i fransk
ForumindlægHej derude Jeg står i en meget fortvivlet situation som udspiller sig i en rigtig dårlig karakter, Hele mit franskhold og jeg var oppe i skriftlig fransk A, og normalt får vi mellem 7-10 i vores skriftlige opgaver, men i dag kom vores resultater tilbage, og det hele ser helt sort ud. Hele... -
Udtale af egennavne
ForumindlægAlle de egennavne (dvs. navne, titler på værker, steder etc.), man skal bruge - jeg kan ikke huske, hvordan man udtaler halvdelen af dem! Trækker det meget ned, hvis man ikke kan udtale navnene rigtigt? Og er der nogen old-kyndige herinde? Så vil jeg nemlig lave en liste over de navne, jeg ikke ... -
Årsprøver
ForumindlægHvilke oplæg plejer man at få til årsprøverne? Er det sidste års eksamensoplæg eller er det noget hjemmelavet? På forhånd tak! -
Sinus, Cosinus og tanges
ForumindlægHej Er der nogle der vil gøre mig den kæmpe hjælp at skrive formlerne for funktionerne sinus, cosinus og tangens samt henholdsvis beviserne til de tre? Mit emne indeholder også noget med løsning af ligning og ulighed under samme emne. tak:) -
Adgangskrav til gymnasiet
ForumindlægHej</p> <p>Jeg har en elev i 9.klasse der har fravalgt tysk i det hun kommer fra Kina og har haft rigeligt at se til med det danske sprog og engelsk. Hun har imidlertid gennemgået en kæmpe udvikling med det danske (og det engelske, det er ikke nemt, men hun knokler) og vil rent faktis... -
Ate/áte udtales?
ForumindlægHvordan udtales ate? - eller er det áte? Dvs.: tryk på a- eller -te? -
Hjælp
ForumindlægHEJ Jeg er en far til en student som lige er dumpet (03) i et fag - betyder dette ligesom i "gamledage" at man ikke har består studentereksamen selv om man har 8 i gennemsnit? eller er reglerne på dette område laver om, så det kun er gennemsnitkarakteren der tæller. Please anybody hel... -
Naadsens brød
ForumindlægHjælp! Er der nogen der kan oploade eller linke til et kopi af Pontoppidans "Naadsens brød"? Jeg skal op i dansk i overmorgen, og det er én af de opgivne tekster. Jeg kan bare ikke finde den nogen steder :( -
Endoterm og exoterm
ForumindlægEr der en metode hvorpå det er let at se om en reaktion er endoterm eller exoterm? Fx: N2O4 (g) -> 2NO2 (g) Her ville jeg sige, at den var endoterm, da der jo nok skal sprænges en binding for at adskille molekylet. Er jeg galt på den? Er der andre metoder? Fx for andre reaktioner hvor det ik... -
Koranen
ForumindlægHjælp! Hvordan kan man 'datere' koranens surer? Om de er fra Medina tiden eller hvad de er.. TAK Baletten.. Håber nogen kan hjælpe.. -
Eksamoral tekster
ForumindlægHej alle Er der nogen der har nogle eksamoral tekster på tysk liggende? Skal op i morgen og kan jo ikke øve for meget... -
ARGHHHHHHHHH...
ForumindlægJeg ska op i prøveprøve (: (det kalder vores lærer det :P) Og der er så tale om matematik. Jeg tænkte på om nogle af jer havde nogle "selvlavede" eller noget lign. af mdt. opgaver, som jeg lige ku øve mig på. eller om der var nogle links til nogle sider med sådan noget? Nåårh ja og je... -
Årsprøve
ForumindlægHey, Jeg skal til årsprøve i mundtlig dansk på torsdag... Jeg er meget i tvivl om, hvordan det skal foregå. Alt jeg ved er, at jeg har 40 minutters forberedelse og 20 minutters eksamination... Nogle der ved noget om dansk årsprøver/eksamener? Vil meget gerne have nogle gode råd... Tak :) -
Slaverne i borgerkrigen.. Hjælp tak
Forumindlæghej. vil spørge om nogle kan give mig svar på hvad slaveriets betydning havde for borgerkrigen? på forhånd tusind tak..! -
Konjunktur og omkostningspolitik
ForumindlægEr det rigtigt at omkostningspolitik omfatter Finans og pengepolitik, og konjunkturpolitik omfatter indkomst og valutapolitik? Jeg er kommet helt i tvivl fordi jeg har skrevet 2 forskellige ting i mine noter! På forhånd tak!
