Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 15961 til 15980 af 27855
-
Vil du lige kigge min raport igennem?
ForumindlægHej.Jeg er ved at skrive om Giddens i samfundsfag, og ville høre om der evt var en der havde tid til at kigge det igennem jeg har fået skrevet, og komme med nogle kommentare? Vh Mybber -
Økonomi
ForumindlægHej jeg skal lave en rapport i samfundsfag om mennesket og økonomi. Men jeg forstår ikke hvilke ting, jeg skal komme ind på, når der står: Redegør for den traditionelle menneskeopfattelse i økonomiske teori??Håber der er nogen, som kan give mig lidt hjælp! -
Brøkstreg i word 2007
ForumindlægHej Jeg sidder her med en stor sro-opgave i samfundsfag og matematik.. Er der nogen der ved, om det er muligt at skrive brøkstreger i word 2007 uden at hente den gratis add-on med matematik? På forhånd 1000 gange tak! -
Solenergi
ForumindlægHej alle vi har AT projekt om energikilder, herunder solenergi indenfor fagene samfundsfag, fysik og matematik. vii ville høre om nogen af jer havde noget lignende liggende evt. opgave eller andet.´, da vi skal finde en problemformulering omkring solenergi. på forhånd tak -
Haster? valg af emne
ForumindlægHi alle Vi er lige i gang med at vælge en emne til vores At synopsis, som skal give en problemformulering til vores studieretningopgave. Emnet skal være ind for emne: Vækst og miljø Jeg har valget hovedfag: Samfundsfag og matematik Så håber i har nogle forslag. ER lidt lost !! -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægHej, jeg sidder i et kæmpe dilemma og kan virkelig ikke komme videre med min samfundsfag opgave. Jeg har om partierne, og er nu nået til blå blok - hvad er deres målsætninger? Håber at der er en nogle kan give et svar hurtigst muligt :D -
RUC optagelse ?
ForumindlægJeg vl gerne søge ind på RUC til sommer på det samfundsfaglige basisstudium. Jeg har et gennemsnit på ca. 7,3. Er det realistisk? Jeg kan nemlig ikke umiddelbart se hvad adgangskvtienten har været de sidste par år. -
Typisk dansk ting.
ForumindlægHej alle sammen.\nImorgen i samfundsfags timerne skal jeg medbringe en typisk dansk ting, men jeg har ikke specielt gode ideer til hvad jeg kan tage med. Nogle ideer?\nPå forhånd tak! -
VALG AF EMNE + FAG!
ForumindlægI need you for information! Jeg har fået mig pålagt en opgave, hvor jeg skal benytte mig af to forskellige hovedområder indenfor de tre: Den humanistiske metode, den samfundsvidenskabelige metode og den videnskabelige metode. Jeg vil vil gerne benytte mig af den humanistiske hvor det enten ... -
fordomme overfor dig?
ForumindlægHej allesammen:) jeg er igang med en samfundsfags opgave om fordomme, og ville høre om der er nogen herinde, som oplever at andre folk har fordomme imod sig. hvis, ville jeg gerne høre hvordan du oplever disse fordomme, og om hvorfor folk har fordomme imod dig. på forhånd mange tak:) -
En konflikt Danmark har deltaget i?
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering i samfundsfag. Et af spørgsmålene lyder "Nævn en konflikt Danmark har deltaget i, og forklar hvorfor Danmark har deltaget i denne konflikt?" Er der nogle der kan hjælpe med dette spørgsmål? :D -
Metode/teori
ForumindlægHej Jeg har filosofi og samfundsfag som fagkombination. Hvis jeg skal forklare fremgangsmåden i filosofi, kan jeg så bare sige at jeg har reflekteret i forhold til den brugte tekst, og underbygget mine påstande med argumenter/citater? Ville være taknemmelig hvis jeg kunne få et svar hurtigst muli... -
The War of the Worlds og Darwin
ForumindlægHej, Jeg skal til AT-eksamen i Engelsk og Samfundsfag hvor jeg har lavet en synopsis om romanen The War of the Worlds, hvor jeg bl.a. har inddraget socialdarwinismen. Nogen der har nogle bud på hvad jeg kan inddrage som nyt materiale og til diskussion? På forhånd tak -
Krig i Afghanistan - Hvorfor
ForumindlægHallløj.. Jeg sidder lige og kigger noget samfundsfag igennem - og blev i tvivl: Hvorfor valgte Danmark at gå i krig i Afghanistan? Var det - ligesom Irakkrigen, "overtagelse" fra USA? Rejste Fogh også til Bush under denne beslutning, eller hvorfor?? tak. -
referat nødvendig? dansk
ForumindlægHej.. jeg har skrevet i dansk og samfundsfag. I dansk har jeg gjort brug af en novellen. Skal jeg lave et kort referat under fremlæggelsen, eller skal jeg bare regne med de kender bogen, når de nu har læst min synopsis? på forhånd tak -
AT begrænsninger: idræt og biologi
ForumindlægHej alle, Prøver at finde ud af hvilke begrænsninger og muligheder der er, indenfor mine emner idræt b og biologi b. Har om ekstremsport, herunder bjergbestigning, og kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal sige. Idræt hører jo nemlig både ind under samfundsfaglig og naturvidenskabelig, så den ... -
Opgaveformulering fra 2000 mangles
ForumindlægHej\n\nHar været så dum at forlægge selve opgaven samt bilagene til skriftlig samfundsfag maj 2000.\nVille blive meget glad hvis der var en der lå inde med den og selvfølgelig kunne sende den -
Synopsis !?
ForumindlægHello! Har lavet min synopsis færdig og emnet er global opvarning, fag fysik og samfundsfag. Nogen som vil læse den igennem for mig? vurdere karakteren? det er nemlig første gang jeg har lavet en og er lidt på røven føler jeg :s På forhånd tak! -
Fransk Begynder B
ForumindlægHej.Fransk begynder B er et højniveau fag, men tæller også til at jeg kan bruge det til at få mit gennemsnit ganget med 1,03, da jeg har to andre højniveau fag(Engelsk og Samfundsfag)?? Eller skal det så være A niveau?? -
HJÆLP
Forumindlægskal snart op til AT- eksamen ved ikke rigtigt hvad der kræves til eksamen, jeg har om tvangsægteskab i faget religion og samfundsfag, er helt blank ved ikke hvilke analyse modeller der skal bruges..... nogle der har gode råd?
