Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16021 til 16040 af 47925
-
Er jeg bestået??
ForumindlægHej Alle. Jeg skal søge ind på videregående uddannelse her til sommer og er derfor i tvivl om jeg har bestået fysik. Jeg har haft fysik A og der kræves fysik B.... Hvis det har noget betydning. Derudover fik jeg 00 til eksamen men 4 i årskarakter. Er det eksamenskarakteren der gælder? Eller er d... -
Naturvidenskabelige vs sproglinjen?
ForumindlægHej Sp. Hvad vil I bedst anbefale af linje på stx - er lige god til begge ting, men dog bedst li Matematik, hvis jeg skulle vælge.På forhånd! -
Kan jeg tage et ekstra valgfag?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg går i 1.g på HTX på en studieretning med Kom/IT A, Samfundsfag B og Psykologi C, og jeg elsker det. Jeg vil rigtig gerne have både matematik og engelsk på A-niveau, fordi jeg elsker begge fag og det er derudover to meget brugbare fag, men på min studieretning har vi desvæ... -
Samfundsfag
ForumindlægSamfundsfag C , hvordan forgår eksamen ? -
Gennemsnit
ForumindlægHej Alle Når man skal søge ind på videregåendeuddannelser efter fx. gymnasiet, hvilke karaktere udregner man så gennemsnittet efter? Årskaraktere, eller eksamenskaraktere - eller er det en blanding af disse? -
Suppleringskurser?
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der var nogle som havde prøvet at supplere nogle fag, henover sommeren, og måske kunne svare på nogle af mine spørgsmål. Hvordan foregår undervisningen? Får man udleveret bøger eller er det noget man selv skal anskaffe? Afslutter man kurserne ved en prøve eller sker... -
karaktergivning
ForumindlægJeg har 3-årig højniveau i mater der nogen der ved hvor mange point man skal have for at bestå når det er muligt at få 150 point i alt??????? -
eksem :-(
ForumindlægHejsa nogen der ved hvilken forsøg man kan lave til fedttoffer og kulhydrater og proteiner ? -
Spørgsmål
ForumindlægJeg har et lille spørgsmål. Jeg overvejer at tage HTX og vil vide, hvordan det fungerer - eller i det hele taget hvordan STX og HTX fungerer: Kommer jeg ind på den klasse (internationale medier på HTX fx), jeg vælger på optagelse.dk nu? Og naturligvis fortsætte med at have samme fag og niveauer s... -
Medicin
ForumindlægHej allesammen.Jeg er en fyr hvis snit stærkt ser ud til at ende på 8,7 (dvs. en HEL karakter mindre end snittet af de ansøgere der kom ind sidste års karaktergennemsnit). Det gik desværre først op for mig, at det er umuligt at ændre på sit snit når først man har overstået sin sidste studentereks... -
Momentum
ForumindlægEr momemtum p, produktet af et objekts masse m og hastighed v, bare en størrelse, som fysikere har indført for at "gøre det lettere", så de slipper for at skrive mv, og i stedet for det p? Hvad kan det bruges til? -
Radioaktivitet
ForumindlægEr der ikke nogen der kan give en god forklaring på, hvorfor det er netop er tunge isotoper, der er radioaktive?Håber I svarer hurtigst muligt, jeg har nemlig eksamen i morgen. -
Kræfter
ForumindlægHey derude...Jeg sidder og læser til eksamen. og så er jeg pludselig stødt på dette problem.*Hvad dækker kraftbegrebet over?og *hvad er kraftbegrebet?Håber nogen der kan hjælpe mig.....PLeace! -
Megabyer forsøg
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i naturfag i næste måned, og har derfor brug for ideer til enten 2 større forsøg der relatere til megabyer eller 3 mindre forsøg. tak på forhånd -
hypotetisk deduktiv
ForumindlægHvad er "hypotetisk deduktiv" metode i fysik samenhæng? Tak på forhånd -
Henfaldskonstant
ForumindlægEr henfaldskonstanten er en størrelse man kan slå op i fysik-kemi-databogen? -
Dropper ud ..
ForumindlægJa, de sidste uger er gået af H til så nu dropper jeg ud. Jeg studerede Matematik med Fysik som sidefag, men nu orker jeg ikke mere, så jeg får heller ikke brug for studieportalen mere. -
Energiformer
ForumindlægHej! Jeg synes fysik/kemi (især fysik) er rigtig sjovt, men jeg fik lige et spørgsmål her forleden med noget termisk energi. Det syntes jeg, at jeg havde lidt svært ved at svare på, så hvis nogle kunne skrive hvilke energiformer der er og hvad de gør/er. Det er sådan nogle som termisk energi, Kem... -
Eksamensudtræk
ForumindlægHvordan er oddsene for eksamensudtræk i gymnasiet her til sommer, da alle 2.gere og 1.gere kun skal op til en eksamen? -
STOCKS LOV
ForumindlægHej. Vi er to HTX-elever der har brug for lidt hjælp. Vi er i gang med vores eksamens projekt om Væskefysik med hensigt på at eftervise Stocks lov. Vi har udført forsøget om ''Stocks lov'' (stål kugle i glycerin) 3 gange. Derefter har vi lavet databehandling men får nogle af...
