Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 16021 til 16040 af 39570
-
Perspektivering til oplysningstiden - hjælp tak :)
ForumindlægHej Jeg har trukket om oplysningstiden i historie og har perspektiveret oplysningstiden til Ludvig Holbergs tekst Erasmus Montanus? er det et godt valg eller sklal jeg lade vær med det? Lusvig Holberg teksten var nemlig udgivet før oplysningstiden var begyndt :) Jeg håber at der er nogle der ... -
Dumpet matematik mundtligt
ForumindlægHej Det er sådan at jeg har søgt på en videregående uddannelse, og her valgte jeg at søge ind som bygningskonstruktør. Jeg kan se at de 2 fag man skal have er engelsk C og mat C. Engelsk C bestod jeg med et 12-tal, men jeg dumpede mundtlig matematik, men fik 4 skriftligt, så jeg bestod faget med... -
DIO - muhammed-krisen og huntington
ForumindlægJeg skal i gang med at skrive DIO i fagene samtidshistorie og international økonomi, men mangler at få lavet en problemformulering! Jeg vil gerne skrive om noget med muhammed-krisen og dens økonomiske konsekvenser for Danmark. Og så vil jeg gerne have knyttet noget Huntington på på en eller anden... -
Formler til diverse
ForumindlægKunne være dejligt, hvis nogle kloge hoveder kunne hjælpe med nogle formler. :) Eksponentialfunktionen - Beregne a og b ud fra to punkter - Forstå grafernes forløb og sammenspil med a og b - Fortolkning af og beregning af relativ tilvækst - Fortolkning af fordoblingskonstant - Regneregle... -
Synopsis rettelse
Forumindlægjeg har lavet en synopsis, omkring en reklame. Har aldrig lavet en synopse før, så håber i vil give lidt feedback :) -
Hvordan er det nu lige med den rodformel?
ForumindlægSidder og skal bruge rodformlen til andengradspolynomier, men kan bare ikke huske den. Desværre. Nogen der kan hjælpe? -
Foton
ForumindlægEr dette en korrekt forklaring og kunne jeg evt. indrage noget mere? Fotonenergi: Lys kommer ikke i en fuldstændig jævn strøm. Lys kommer derimod i små pakker af energi. Disse energipakker kaldes for fotoner. Energien af en foton er direkte proportional med lysbølgens frekvens: Efoton = h &mid... -
Eksamenskarakterer og årskarakterer
ForumindlægHej folkens! Jeg fik i sidste måned mine årskarakterer i 2g. På eksamensbeviset står dog kun karakterne for de fag jeg ikke skal op i. Et eksempel her er Engelsk. Som årskarakterer fik jeg 10/10, men da jeg trak engelsk mundtlig og ikke har været oppe endnu, er det kun engelsk skriftlig som er k... -
opbygningen af DNA
ForumindlægHej alle sammen. er ikke sikker på at det er den rigtige forklaring at jeg har givet til opbygningen af DNA. Så håber at der er en eller anden som der kan svare mig på det :) DNA er opbygget som for opbygningen af DNAfor opbygningen af DNAet "dobbeltmolekyle", hvor to strenge (polyn... -
At
ForumindlægHVad handler At om ?? og hvad er det for et fag -
Karakter spørgsmål
ForumindlægHejsa :-) Jeg sidder og skal have bestået Matematik, for at kunne komm på det studie jeg skal ind på, men sidder lidt og overvejer om jeg skal supplere faget, da jeg ikke har særlig gode karakter i det. Vi snakker om 00 i mdt og 02 i Skr. og jeg skal op i matematik skr. i næste uge, hvad kr... -
Basismat noter
ForumindlægHej, nogen der sidder med noter til basismat2? -
Skriftlige eksamenskarakterer 3.g
ForumindlægHej. Ved i hvornår i ca. får bedømmelsen for jeres skriftlige eksamener? :) -
indledning til litterær artikel
ForumindlægHejsan, Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man skriver en god indledning til en litterær artikel, da dette nok er det jeg er svagest til. Især hvordan man starter sin indledning og hvad der er godt og vigtigt at få med. Tak på forhånd. -
Forskrift bestemmelse
ForumindlægI år 2000 var der 109 millioner mobil-abonnementer i USA. De følgende år voksede antallet med 14% om året. a) Indfør passende betegnelser, og opstil en model, der beskriver denne udvikling i antallet af mobil-abonnementer i USA. jeg ved ik hvilke model der er tale om ? lineær eller eksponen... -
Hvordan foregår AT-årsprøven?
ForumindlægHej folkens, I næste uge har vi AT-Biologi/engelsk, og efter fremlæggelsernen (fredag) skal vi op til en årsprøve, men hvordan foregår en årsprøve i biologi? Skal man fortælle om sin disposition eller hvad.. Jeg er bare lost, vil meget gerne vide hvordan det foregår? -
Christian IV - problemformulering
ForumindlægHej jeg skal til at skrive den store dansk-historie opgave i 1g. Jeg har valgt faget historie og vil skrive opgaven om Christian IV. Jeg mangler bare hjælp til min problemformulering.. nogle der kan hjælpe!? jeg har tænkt mig at fokusere på hans bygninger og det med at han brugte så mange penge ... -
Dumpe et adgangskrav
ForumindlægHej. Jeg vil gerne søge ind på "naturvidenskab og it" uddannelsen her til sommer. Men sagen er, at jeg kan risikere at dumpe engelsk B, hvilket er et adgangskrav. Hvad kan jeg gøre, hvis jeg dumper engelsk? Vil gerne direkte videre, så kan man finde noget man kan tage i sommerferien? -
Sker der noget hvis jeg ikke består årsprøven ???
ForumindlægHeej folkens, jeg går nu i 1.g, hvad nu hvis jeg får 00 i matematik årsprøven , kan jeg så risikere at gå 1.g om ?? -
konjunktursvingning eller ej?
ForumindlægHejsa, er der nogen der kan sige mig, om der tales om en konjunktursvingning her, eller om det er finanskrisens dyk man ser i 2009, på det vedlagte bilag? på forhånd tusind tak, og jeg har brug for svaret meget hurtigt..
