Søgning på: SRP historie. Resultater: 16061 til 16080 af 22627
-
Historieopgaven
ForumindlægJa, nu er det jo snart min tur til at skrive en historie opgave.'Det gamle samfund og samfundet i opbrud: Danmark fra 1790-1914'Sådan lyder opgaven, så hvis der er nogen der har skrevet om noget indenfor det emne må I meget gerne fortælle mig om hvad I skrev om og evt. give mig nogle gode... -
Historieopgaven?
ForumindlægJa, nu er det jo snart min tur til at skrive en historie opgave. 'Det gamle samfund og samfundet i opbrud: Danmark fra 1790-1914' Sådan lyder opgaven, så hvis der er nogen der har skrevet om noget indenfor det emne må I meget gerne fortælle mig om hvad I skrev om og evt. give mig nogle go... -
To sætninger, Engelsk
ForumindlægJeg er lidt i tvivl med disse to sætninger. Så hvis nogen lige ville rette dem for mig ville jeg blive glad: 1 :Damen stirrede forbavset på min ven: The lady stared stunningly on my friend. 2: Vil De kunne se, hvordan historien udvikler sig. : you will be able to see how the story develops. -
HJÆLP + HASTER
ForumindlægHvordan starter jeg min filmanalyse af Flammen & Citronen? Nogle der har nogle gode modeller at gå ud fra? Jeg er igang med min 2 års opgave og skal starte opgaven med filmanalysen af denne film, og derefter skrive en masse historie osv osv. :) -
venten
Forumindlægjeg synes lige at i skulle høre dette digt:) Venten da han havde venteten time, to timer og hun ikke var kommet,lagde han blidt sin kindmod bænken og sagde:"bænk! kan vi ses igen i morgensamme sted?" nice ..hehe..det er en virkelig historie;-) -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle sammen Jeg har trukket under emnet "grænser" i dansk. Og jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal vælge, har tænkt lidt på en novelle eller historie, men reklame film. Men kan ikke rigig finde noget jeg kan bruge til noget. Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe. Tak på forhån... -
Ideer til valg af fag? DHO?
ForumindlægHej jeg skal snart vælge hvilket fag jeg vil skrive i i DHO. Mine lærere har bestemt at vi skal skrive i dansk eller historie. Og emnet er det moderne gennembrud. Nogen der ved hvilke historiske begivenheder man kan skrive om ud over udvandringen til usa og industrialisering? Ved heller ikke hvad... -
Villy Søresen - Tigrene
ForumindlægHeysan... Jeg har til opgave at forklarer den grundlæggende forskel mellem "den indelukkede tiger" og den "frie tiger", i Villy Sørensens historie "tigrene", hvis nogle ligger inde med nogle gode noter eller lign. ville det være til stor hjælppå forhånd tak -
Problemst.
ForumindlægHej folkens, Til dette års AT har jeg valgt at skrive om terrorisme i dansk og historie.. Jeg har tænkt en del over hvilken problemstilling man kunne vælge, så emnet hører ind under "rejser".. Har I nogle forslag? Er åben for alle ideer.. Håber at høre fra jer.. :) -
perspektivering :3
ForumindlægHej, mit spørgsmål er om der er andre historier eller ligende jeg kan perspektivere ''Klokken af H.C. Andersen med end ''Guldhornene'' af Adam Oehlenschläger og den ''Grimme æling'' af H.C. Andersen? -
Golfkrigen; Hjælp til problemformulering.
ForumindlægHej AllesammenJeg sidder ligesom alle andre 3.g'ere og overvejer helt præcist hvad jeg skal skrive om i 3.g opgaven. Jeg skal skrive om golfkrigen i faget historie, men jeg har lidt problemer med at finde en fokusering. Er der nogen som har en god ide til en god problemformulering? Skriv også... -
3. g opgaven - fodnoter
ForumindlægHejsaHar lige et spørgsmål til jer herinde, som tidligere selv har skrevet en sådan opgave, eller noget andet i samme stil.For selvom vi har lavet historie opgaven og dansk opgaven, så er jeg stadig i tvivl med hensyn til fodnoterne, altså hvornår er det lige de skal bruges? citater? sidehenvisni... -
Islam og demokrati fra et historisk perspektiv?
ForumindlægHej Jeg sidder lidt med et overordnet spørgsmål (Problemformulering) som hedder; Er Islam og demokrati foreneligt? Her har vi jo meget med fagene samfundsfag og religion at gøre. Jeg ønsker også at gøre historiefaget tydeligt i denne henseende. Har I eventuelt et forslag til en problemstilling... -
Hjælp, hvor kan jeg finde tekster
ForumindlægHej, jeg skal have skrevet en opgave i dansk/historie om det moderne gennembrud. Jeg vil enten skrive om tyende eller arbejderklassen og jeg er rigtig meget i tvivl. Jeg kan ikke finde tekster til dansk :(. Så mit spørgsmål er så, hvilket af fokuspunkterne skal jeg vælge og hvad for nogle tekster... -
HJÆLP!
Forumindlægjeg skal finde noget om Rentesregning; Rentebegreb og dets historie, rentensbetydning for privatøkonomien og samfundsøkonomien, hvad bestemmer rentens niveau, rentetilskrivning og bestemmelse af en kapitals værdi på forskellige tidspunkter, lånetyper (f.eks. annuitetslån, serielån, m.fl.) og hvad... -
Mening i SSO
ForumindlægHejsa allesammenSå skriver jeg lige endnu engang... Men skal man give sin mening til kende i sin 3.g opgave... Altså skriver i historie og design, og ved så abre ikke om jeg for eksempel skal skrive hvad jeg syntes om funktionalismen, som jeg bla. skal skrive om. Håber nogen herinde kan hjælpe? -
Opbygning af SSO (2.g)
ForumindlægJeg er igang med at skrive historie opgave (dog kun 2.g). Omfanget af opgaven er derfor mellem 6 og 8 sider, hvor ca. 3/4 skal være referering og resten diskussion. Jeg vil dog bare spørge om, hvordan ens indledning og konklusion skal bygges op + omfanget af det.Håber I kan hjælpe. -
Produkt til historieeksamen. Emne: første verdenskrig
ForumindlægHej alle Jeg skal op til eksamen i historie og har trukket emnet første verdenskrig. Jeg har valgt at min underemne skal være "hverdagen i Danmark under 1. verdenskrig", men jeg kan ikke finde på nogen ideer til hverken problemstilling eller produkt. Er der nogen som har nogle gode ide... -
Jeg har virkelig brug for hjælp *sad face*
ForumindlægØhøjjjj guys Jeg har trukket Samfundsfag til 9. klasse afgangseksame halløjsa. Så jeg har et par spørgsmål til jer; ready? - EU's historie - Hvad er eu, hvad laver de, osv. - Hvad er en stat - hvem er de, hvad laver de, osv. - Hvordan har Danmark med EU?? Please, jeg har virkelig ... -
Litteraturliste
ForumindlægDavs, Jeg har indtil videre kun benyttet hjemmesider (det går jo rigtig hurtigt at søge internettet igennem med ctrl+f funktionen så ja) til min DHO, men giver det en ringere karakter kun at benytte websider frem for bøger også? Er helt med på kildekritik og wikipedia-nix-pille :) Jeg skriver ...
