Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16081 til 16100 af 28854
  • SSO rettelse

    Forumindlæg
    Hej...Jeg vil høre om der er nogen der gider at kigge igennem min store biologi opgave?Altså for stavefejl, og eventuel omfomuleringer der vil få sætningerne til at lyde bedre?Håber der er nogen :o)
  • Hjææælp!!

    Forumindlæg
    Okay min klasse skal afslutte engelsk, fysik, kemi, biologi og religion i år. (2.g) Nogen af mine kammerater siger at vi skal op i enten mundtlig eller skriftlig engelsk, er det sandt??
  • Hjælp!! Please!!

    Forumindlæg
    Det har ikke helt noget med engelsk at gøre, men, Okay min klasse skal afslutte engelsk, fysik, kemi, biologi og religion i år. (2.g) Nogen af mine kammerater siger at vi skal op i enten mundtlig eller skriftlig engelsk, er det sandt??
  • Balancebegrebet!

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive en biologi rapport om 'søen - et økosystem.' Og jeg skal skrive om balancebegrebet, som jeg ikke ved hvad fanden er? Nogle der kan hjælpe mig?! Jeg går i 8. klasee (: tak, på forhånd...
  • Bioteknologi A skriftlig prøve - gode råd

    Forumindlæg
    Har I nogle gode råd til hvordan jeg forbereder mig bedst muligt til biotekeksamen? Noget jeg skal være særligt opmærksom på? Der skulle evt ikke være nogen der ligge inde med nogle supernoter jeg kunne bruge? Her kan biologi A og kemi B noter også bruges :-) Kh
  • Ændre fag nu?

    Forumindlæg
    Jeg er strandet med fagene biologi B og psykologi C, men det viser sig at der ikke er hold i mit emne i forhold til rejse-ideen. Ved I om der er mulighed for at skifte fag på nuværende tidspunkt, hvis det er inde for det samme hovedområde. Vejledere er fordelt. Tusind tak.
  • Glycogen og energiomsætning

    Forumindlæg
    Hej!Ja så sidder jeg endnu engang og fedter rundt med en opgave og er lidt i tvivl om hvad jeg skal skrive. Er der en venlig sjæl, der måske kunne give en hjælpende hånd.Opgaven er denne: http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1995/Opg.%201%20Glykogen%20og%20energioms%C3%A6tning.docPå...
  • Analyse krydsning

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder lige og bakser med noget biologi og jeg tænkte om der var nogen der kunne hjælpe mig med at uddybe dette svar, med et eksembel o.lign. ?Spørgsmålet: Hvad er formålet med en analysekrydsning? Mit svar: Ved en analyse krydsning, kan man bestemme en ukendt genotype.
  • Hjælp omkring kulhydrater og blodsukker.

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ved at skrive biologi rapport men der er nogle ting jeg ikke forstår. Håber at nogen vil hjælpe... 1. Hvordan kan jeg forklarer de forskellige membrantransporter: - Tarmlumen til slimhindeceller - Intercellulærvæsken til muskelceller ? 2. Hvor og hvordan kulhydrat lagres i kroppen?
  • Synteste - nikotin?

    Forumindlæg
    Jeg har i går fået udleveret min opgaveformulering til mit studieretningsprojekt. Jeg er dog i tvivl om mit andet punkt i formuleringen: - Redegør for syntesen af et selvvalgt rusmiddel (nikotin). Syntesen? Betyder det opbygningen? (skriver i kemi og biologi) Mvh. Sabina
  • Reaktionstid

    Forumindlæg
    Hej :D Sidder her med en biologi aflevering, hvor jeg skal komme ind på hvordan alkohol påvirker reaktionstiden, altså nerveimpulshastigheden. Ved alkoholen går ind og påvirker GABA, men ved ikke hvorfor alkoholen påvirker nerveimpulshastigheden for lys og lyd - håber nogle kan hjælpe :)
  • Fordøjelsessystemet

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at forberede mig til mundtlig biologi eksamen. Jeg har fået følgende spørgsmål: Gør rede for mave-tarmkanalens opbygning og funktion. Mave-tarmkanalen er det, det samme som fordøjelsessytemet?
  • Trusler mod havet

    Forumindlæg
    Hey! Jeg skal lave en biologi opgave om trusler mod havet. Der skal være en introduktion, en kort problemformulering og så selve opgaven... Hvis i ved hvilke trusler er aktuelle eller kender nogle gode sider/bøger, eller bare har nogle anbefalinger må i meget gerne skrive. :)
  • Hjælp til et eksamensspørgsmål

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg skal til eksamen i morgen i Biologi C, men der er et spørgsmål som jeg virkelig ikke kan finde ud af hvad er, så håber at der er nogen vil/kan hjælpe mig :) Det er inden for Økosystemer og stofkredsløb. Spørgsmålet lyder: I grove træk gennemgå carbons kredsløb i naturen.
  • opsporing af sygdomsudbrud

    Forumindlæg
    Jeg har fået et spørgsmål i min biologi rapport, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal svare på. overvej og beskriv hvordan du ville opspore et rigtigt sygdomsudbrud i klassen, dvs. finde ud af hvem, der har startet sygdommen. Svar hurtigst muligt :D
  • klorofyl a = mål for plantens biomasse

    Forumindlæg
    I en biologi opgave, bliver der spurgt om følgende. "Forklar hvorfor koncentrationen af klorofyl-a kan andvendes som mål for planteplanktonets biomasse." Håber at nogle kan hjælpe med dette - på forhånd tak for hjælpen.
  • Alle STX´er som har været til terminsprøver kig her !

    Forumindlæg
    hey student ! jeg skal op til terminsprøve mandag, tirsdag og torsdag det er dansk A, Engelsk A, og biologi A hvis du har været op til terminsprøve for 09´... hva fik i af opgaver ? evt. gamle eksamens opgaver ?
  • PLEASE....red mig

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en biologi rapport om blodtypebestemmelse, hvori jeg skal skrive noget om AB0 og Rhesus-systemet. Jeg skal også opstille et skema for dem, jeg har gjort det for AB0-systemet, men jeg ved ikke hvordan man opstiller et skema for rhesus-systemet. Jeg håber i vil hjælpe mig.
  • Økosystemet i en sø

    Forumindlæg
    Hej Jeg står og skal til biologi eksamen her snart - dog er jeg stødt på et spørgsmål, som jeg gerne vil have hjælp til: Diskuter hvilken betydning forurening med mange næringsstoffer kan have for økosystemet i en sø og vurder hvilke faktorer der kan have indflydelse på algevæksten. Nogen der k...
  • Påvis respiration

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til eksamen i biologi om et par dage , men jeg har virkelig brug for hjælp til et spørgsmål om respiration. Spørgsmål lyder: Vis et eksperiment, der viser, at celler udskiller H2O Håber i kan hjælpe