Søgning på: italiensk opgave. Resultater: 16101 til 16120 af 141843
-
Lille claus og store claus
ForumindlægKan en fortælle mig dens genre og kontraktmodel -
CASEOPGAVE 33C: ANSÆTTELSESRET
ForumindlægNogen der har svaret til denne her?⇓ Den 27-årige Hans Thomsen blev ansat som ingeniør hos ingeniørfirmaet Cool Steel A/S. Hans Thomsen var blevet færdig med studierne den 1. september og ansat den 1. oktober i ingeniørfirmaet på fuld tid. Hans primære arbejdsopgaver bestod i at udarbejde t... -
Indkøbstyring logestik
ForumindlægJeg har beregnet indkøbstyring og vil gerne have hjælp om de ting jeg har lavet er rigtig hvis ikke hvordan skal jeg beregne det korrekt. -
Leveforhold på jorden underemner
ForumindlægHej. Jeg mangler underemner til over emnet leveforhold på jorden. Jeg håber, I kan hjælpe :) -
Paradis af Rebecca Bach-Lauritsen
ForumindlægJeg skal lave en analyse af novellen "paradis" af forfatteren Rebecca Bach-Lauritsen og ville spørge om nogen havde nogle noter/stikord til novellen, da det ville være en stor hjælp. -
Analyse af Komatøs - Ronnie Andersen
ForumindlægHejsa Som I kan se på titlen leder jeg efter en som har læst bogen komatøs som har en analyse af den med vigtige punkter og det hele. Har selv læst den, men glemt den på min skole og vil gerne have vigtig info omkring emnet. Tak på forhånd! :) -
Latin??
ForumindlægHvorfor har i ikke inlæg til Latin? Der er mange der har svært ved det, eller på en eller anden måde har lidt brug for det... Hvorfor ikke lave en mappe med Latin ligesom alle de andre fag. Og latin er trods et af de fag der skal huskes mest... -
psykologi
Forumindlægjeg mangler desperat psykologinotater og psykologiopgaver, men det er meget småt med udvalg inden for dette område på studi.dk. Jeg kunne derfor godt tænke mig, at I opretter en kategori, som hedder psykologi, da jeg tror, at det vil motivere flere til at indsende flere af disse typer opgaver.Hopes -
Reducering
Forumindlæg(x^2+4x+4)(x+2)^2 (det hele divideret med) x^2-4 -
Gitter spaltning
ForumindlægJeg har netop lavet et forsøg i skolen med spaltning af lys, det gjorde vi ved hjælp af at et gitter med 300 linier pr. mm.Det jeg er ude efter er et svar på hvordan det kan lade sig gøre? Hvordan er sådan et gitter opbygget og hvorfor spalter den lyset?På forhånd takChristian -
Raket
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive om raketter... ville høre om nogle kunne hjælpe mig lidt .... Skal skrive hvordan en raket virker og benytte impulsbevaring i den forbindelse til at stille en ligning op der beskrevet rakettens fremdrift. Jeg skal herefter løse den fremkomne differentialligning for ... -
Kulturel Frisættelse - Ziehe
ForumindlægHej.Jeg har lidt svært ved et uddrag vi skal læse om kulturel frisættelse.Jeg har formuleret det således:"Det moderne samfund er ifølge Thomas Ziehe kendetegnet ved at værdierne pluraliseres, og at man stiller sig kritisk over for traditioner. Det forlanges at traditioner kan begrundes, og d... -
Litvinenko
ForumindlægHey er lidt lost i denne opg. Bestem, ud fra Q-værdien (det kan antages t alfa-partiklerne modtager al energien), den ækvivalente helkropsdosis, som Litvinenko modtog inden for det første halve døgn, idet hans vægt antages at være 70kg Jeg har tidligere i opg. udregningen Q-værdien for den alfa... -
Fysik
ForumindlægEn bil kører med 120 km /t på en landevej. Bilen vejer 850 kg og bilens last inklusive 4 passagerer 380 kg. Bilen kører desværre galt og rammer en parkeret lastbil. Pågrund af bilens deformationszone fortil samt det at lastbilen flyttes en smule varer sammenstødet 0.2 s..beregn den gennemsnitlig... -
Dansk og samf. eksamensopgaver
ForumindlægHvor kan man finde gamle dansk og samf. eksamensopgaver, helst de nyeste, jeg har prøvet på www.uvm.dk. Men der fandt jeg kun mat, fysik, bio osv. Måske kan jeg ikke finde ud af at lede på uvm.dk, eller kan man finde dem et andet sted.?? -
Notater
ForumindlægEr der ikke nogle som vil dele nogle notater med mig om Grænseværdier og Kontinuitet samt differentialkvotient? Jeg var på ferie i perioden hvor klassen gennemgik dette og synes ikke helt at jeg har styr nok på det til den kommende eksamen!Håber i vil hjælpe mig i nødens stund! jeg bliver jo nødt... -
katalysator
Forumindlægfølg. reaktion forløber langsomt:2 H2O2 -> 2 H2O + O2derfor tilsættes dichromationer:Cr2O7(^2-) + 2 H2O2 -> Cr2O9(^2-) + 2 H2Onu skal jeg forklare at dichromationer virker som katalysator, hvad kan man sige? -
Inspiration til vurderings spørgsmålet
ForumindlægKære SP! :) Den sidste del af min opgaveformulering lyder som følger: Vurder reklamernes relevans overfor den beskrevne målgruppe. Vurder også reklamernes udsagn om livsstil, værdier, kønsroller og modernitet. I forhold til reklamerne, så har jeg analyseret 2 af Oddsets reklamer og målgr... -
Teknik rapportopbygning?
ForumindlægHej alle.. Jeg skal til at lave en Teknik rapport og søger derfor en Rapportopbygning til Teknik og IKKE teknologi.. Kan i hjælpe? -
Into the wild
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med noget det er et brev som han fik som jeg skal analysere :)
