Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16101 til 16120 af 24088
  • havfruens sang

    Forumindlæg
    er der nogle der kan hjælpe mig med at læse min lille analyse igennem. kan ikke komme videre, så måske nogle der har skrevet om henrik pontoppidans "havfruens sang" og kan lde mig på vej?
  • HJÆLP! DANSK SYNOPSE

    Forumindlæg
    Jeg har trukket Ramantikken i Dansk, jeg har valgt at jeg ville analyser et billede, af P. C. Skovgård, men jeg ved ikke hvordan man laver Præsentationen? Er der nogen der har nogle gode forslag til hvad man skal skrive i sin præsentation ?
  • Argumentationsanalyse

    Forumindlæg
    Hej alle Er der muligvis en, som er god til argumentationsanalyse, og som har lidt tid til at hjælpe mig med noget feedback på enkelte korte tekster? Jeg er bange for at have lavet analysen forkert, og vil derfor meget gerne have feedback. Tak på forhånd Mvh
  • den grimme ælling

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal analysere "den grimme ælling" og skal burge den til eksamen. Er der plz nogen som kan hjælpe med et kort resume af eventyret og hvis i kan hjælpe mere så hjælp til at sætte den ind i aktantmodellen. Tusind tak på forhånd
  • Monotoniforhold

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med analyse af monotoniforhold og fortegnbestemmelse (og evt. ekstremer) af denne funktion: . Jeg ved at man skal differentiere funktionen, så får jeg 2 løsninger. jeg skal vist prøve de værdier der ligger mellem punkterne.
  • betydning af sætning

    Forumindlæg
    er igang med at analysere "Lønningsdag - En idyl" af Martin Andersen Nexø. Er der nogle der ved, hvad han mener med følgende sætning: Den lille bys tage skinner røde gennem den hvide sne - rødt og hvidt, det kunne se ud, som om man flagede for fattigdommen.
  • Skibsdrengens fortælling

    Forumindlæg
    Hey allesammen!! Er der én af Jer, som har lavet en analyse og tolkning af Skibsdrengens fortælling fra samlingen Vintereventyr af karen blixen? Har I evt. nogle gode links om fortællingen? PÅ forhånd tak Knus Artemis...
  • argumentation

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ikke så god til argumentationsanalyse, så jeg håber, at der en venlig sjæl derude, der vil fortælle mig, om der er noget, jeg har gjort forkert i min analyse? Det er en meget kort tekst, og jeg takker mange gange på forhånd! Teksten er i vedhæftede word fil
  • Dokumentarfilm?

    Forumindlæg
    Hejsa :) Skal til at analysere en dokumentarfilm til min dansk mundtlige prøve, og tænkte på om nogen kendte en virkelig god doku? En der virkelig er noget værd, og en man kan få så meget ud af, og virkelig gå i dybten på? -Ville være vidunderligt! :) Tak på forhånd.
  • Dansk eksamen, emne TABUER

    Forumindlæg
    Hej venner, Jeg skal til prøve her om lidt og jeg har emnet: Tabuer. Jeg skal selvfølgelig finde et værk som jeg kan analysere, men jeg ved ikke rigtig hvad for et... Kom gerne med en masse ting om tabuer som jeg kan snakke om i det hele taget.
  • tid og rum digtanalyse

    Forumindlæg
    Hej :) jeg sidder og er ved at skrive dansk-historie opgave, hvor jeg i dansk-delen skal analysere digtet "møens morgendrømme". jeg kan bare ikke finde ud af, hvad tid og rum inden for digtanalyse betyder? håber der er nogen der kan hjælpe :)
  • Komposition af cigaret reklame

    Forumindlæg
    Hej studieportalen. Jeg er igang med at analysere vedhæftede cigaret reklame, som jeg har redigeret. Jeg er meget i tvivl om dens komposition. Håber nogen skabe billedkunst folk, vil kunne hjælpe! :-) På forhånd tak!
  • Efterspørgselsfaktorer

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave en opgave i globaløkonomi og har fået spørgsmålet vedr. efterspørgselsfaktorer, men hvad er det, er det politikker eller? Jeg skal analysere dansk og svensk økonomi og skrive hvad der kan bidrage til deres økonomiske udvikling
  • Billedeanalyse til dansk eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Står i lidt af et dilemma.. Jeg er ved at analysere et billede der hedder " Fra højbro plads" http://www.kunstnyt.dk/fischer1-5.jpg Jeg er i tvivl hvilken total det er. Så håber i kan hjælpe mig :-)
  • sagprosa

    Forumindlæg
    Jeg har fået trukket sagprosa til min dansk mundtlig eksamen! Jeg kan ikke finde en interessant artikel (med pdf layout) hvor artiklen handler om unge og stofmisbrug, som jeg kan analyser. Jeg vil blive meget glad, hvis du kunne hjælpe mig lidt på vej
  • HASTER

    Forumindlæg
    Redegørelse for afroamerikanernes stillingi i USA fra slavetiden og op til Martin Luther King. Analyse og vurdering af baggrund for mordet på Martin Luther King- herunder de begvenheder, som gik forud for mordet og de teorier, om CIA's involvering. HELP PLEEEAAASE!!!!!!
  • Berettermodel, tema og budskab til novellen "Sex" af Jan Sonnergaard

    Forumindlæg
    Hej!:) Er i gang med at analyser novellen "Sex" af Jan Sonnergaard og mangler kun at skrive om -Berettermodel -Tema og budskab Så er der nogle der har læst novellen som kan give mig svar på de to pukter? :p
  • Den hermeneutiske spiral

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle kloge hoveder, der kan svare mig på, om den humanistiske metode med udgangspunkt i den hermeneutiske spiral kun kan bruges til skønlitterære tekster, eller om den også kan anvendes til at analysere fx en artikel? På forhånd tak! Mvh
  • Funktionalisme, Bauhaus

    Forumindlæg
    Hej;D Jeg skal til at skrive en opgave om arkitekturen i ca. 1920-1960. Jeg skal vise eksempler på bygninger fra den tid og analysere dem. Er der nogle der har forslag til nogle kendte bygninger fra den tid?? Håber der er nogle der kan hjælpe..!
  • Søger kilde

    Forumindlæg
    God eftermiddag alle sammen. Jeg leder efter en historisk kilde, der er relevant for enten politiske, økonomiske eller kulturelle træk fra Mellemkrigstiden. Min opgave er, at analysere og lave kildekritik. Tak på forhånd!