Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16161 til 16180 af 47925
  • Bevaret og ikke bevaret energi

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til fysik eksamen i morgen, og er meget i tvivl om hvordan bevaret og ikke bevaret energi skal forstås. Jeg skal komme med et eksempel på begge dele, håber der er en der kan hjælpe :D
  • impulsbevarelse vs. impulsmoment bevarelse

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i fysik i morgen, og har generelt svært ved at skelne mellem hvornår man skal bruge impulsbavarelse og impulsmomentbevarelse!! Vil I hjælpe mig med nogle guldkorn? på forhånd tak!
  • Big bang

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at læse om Big bang teorien i forbindelse med min fysik eksamen. Hvorfor indfanger atomer elektroner, når temperaturen falder? Eller hvordan kan de det?
  • tyngde- og gnidningskraft

    Forumindlæg
    skal til fysik eksamen om et par dage og mangler to forsøg - måling af tyngdekraft og måling af gnidningskraft .. så tænkte på om der var nogle der havde det liggende det ville hjælpe utroligt meget .. på forhånd tak :)
  • Primær- og sekundærspændingen

    Forumindlæg
    Primær- og sekundærspændingen Skal op til fysik eksamen imorgen, og mangler lige det sidste emne "Transformation" Er blevet i tvivl om hvad Primær- og sekundærspændingen og Transformere i serie er. Hvad er primærspænding? Hvad er sekundærspænding? Hvad er Transformere i serie?
  • Energi :(?

    Forumindlæg
    nogen der er så venlige at fortælle mig hvad jeg kan sige til disse forskellige ting ved fysik eksame . energiforbruget i hjemmet, enheder for energi og prisen for energi
  • Kulstoffets kredsløb

    Forumindlæg
    Hej.. Skal op til Fysik/Kemi eksamen i morgen.. Mangler lidt hjælp til hvilken nogle forsøg man kan lave hvis man trækker emnet kulstoffets kredsløb... Håber der er nogle der har nogle forslag.. På forhånd tak.. :D
  • Kulstoffets kredsløb

    Forumindlæg
    Hej.. Skal op til Fysik/Kemi eksamen i morgen.. Mangler lidt hjælp til hvilken nogle forsøg man kan lave hvis man trækker emnet kulstoffets kredsløb... Håber der er nogle der har nogle forslag.. På forhånd tak.. :D
  • Det kosmologiske princip?

    Forumindlæg
    Jeg har trukket til fysik eksamen 24 timers forberedelse. Og jeg skal omtale det kosmologiske princip, jeg har prøvet at læse om det men jeg forstår det ikke, nogen der kan hjælpe?
  • Opgaver

    Forumindlæg
    Hej når man skal til eksamen, er det så alle i københavns folkeskole, der skal op i de sammen opgaver? F.eks. alle skal op i de samme opgaver i fysik/kemi eller er det alle skal op i nogle forskellige opgaver. Har nemlig lige duskuteret med en ven, som mener at alle skal op i de samme opgaver! :)
  • hvad er hældningenskoefficienten??

    Forumindlæg
    sidder og skal til fysik eksamen imorgen og magler de sidste om gitterformlen. hvis nogen kan forklare mig den ville det være super, eller så bare en start: hvad betyder hældningenskoefficienten?? På forhånd 1000 tak for hjælpen! (:
  • Forsøg til bølger

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan sige nogle forsøg man kan lave til fysik eksamen omkring bølger? De forsøg der er i mine forsøgsvejledninger er hvor det skal være mørkt, og det tror jeg bliver svært til prøven
  • Kulafbrænding

    Forumindlæg
    Er der en, som kan forkalre mig, hvad det er der sker, ved kulafbrænding. Jeg skal bruge det i forbindelse med en fysik disposition til mudtligt eksamen i b - niveau, så det må gerne være rimelig detaljeret :-)
  • Neutralisering af base med vand.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg kunne godt tænke mig at få forklaret teorien bag forsøget "Neutralisering af base med vand". Det vil være en stor hjælp i min fysik forberdelse til eksamen.
  • reflektion eller totalreflektion?

    Forumindlæg
    Overskriften siger det hele. Skal til fysik eksamen i morgen og har om lysets brydning. Er der en der kan fortælle mig forskellen på reflektion og totalreflektion(ved godt det er spejling) men er de begge det? eller hvad er forskellen? :-) På forhånd tak!
  • Isotoper

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til fysik-eksamen på tirsdag. Jeg ville bare lige høre om alle grundstoffer ikke har en anden udgave (isotop), som er radioaktiv? F.eks. Hydrogen-isotopen 31H. Har resten af grundstofferne så også en isotop som er radioaktiv. Tak på forhånd
  • uyftr

    Forumindlæg
    halløøøj alle kaan vi ikke lave en aftale at folk kan skrive nogle gode resultater som der er godt at tage med til eksamen fysik. ?: D
  • methanol

    Forumindlæg
    HVordan fremstilles methanol? Altså ethnanol kan fremstilles ved at addere vand til ethen, men hvad med methanol.. håber nogen kan svare skal op i fysik/kemi eksamen på tirsdag...
  • alkohol

    Forumindlæg
    hej jeg ska op til fysik/kemi eksamen imorgen og min lærer har skrevet et forsøg ved alkohol som han har kaldt "fuldstændig forbrænding".. Nogen der ved hvad det går ud på
  • Et hurtigt svar..?

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i fysik C om nogle timer og vil gerne lige vide hvad cencor evt. kunne finde på at sporge om i den anden del af min eksamen. Emnet som jeg har trukket er Faseovergange og Energiomsetning.