Søgning på: srp historie musik. Resultater: 16161 til 16180 af 24890
  • Eksamensprojekt HF

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal vælge emne til EksamensProjekt på HF. Jeg vil gerne skrive i historie og religion, men jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal skrive om, er der nogle, som har nogle idéer til emne? - Er åben overfor alt :) På forhånd tak. Mvh. Ida
  • hvordan laver man en analyse i historieopgaven?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med at skrive HO - historieopgaven i HF. Jeg har valgt emnet folkedrabet i rwanda. Jeg har lavet det redegørende spørgsmål, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lave det analyserende i en historie opgave. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe
  • Tankerne bag grundloven?

    Forumindlæg
    Er ved at skrive fsa i historie. Jeg har trukker "Danmark" og har valgt grundloven. Jeg vil derfor gerne spørge Jer om, hvad I synes tankerne bag grundloven er i dag? Det vil være til stor hjælp, hvis i gider at svare
  • HJÆLP til problemformuleringer

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til at skrive dansk-historie opgave i min læseferie, men mangler egentligt nogle problemformulering ift. de taksonomiske niveauer (redegørende, analyserende og diskuterende). Mit område er AMERIKANISERING. Håber jeg kan få noget hjælp! Tak på forhånd.
  • spansk til i morgen!

    Forumindlæg
    Hej derude jeg har prøvet at oversætte min lektie men har ikke helt forstået hvad spørgsmålene går ud på! 1: noget med hvilken rolle maden i historien om tita... har.... 2:Noget man skal beskrive... 3: aner det ikke???
  • Sukkersyge

    Forumindlæg
    hej jeg skal skrive en opgave om sukkersyge, og jeg vil begynde med at hvordan den blev opfandt. men kunne ikke finde noget der er tydeligt nok. kun dette link: http://www.netpatient.dk/IDDM.htm kan I give mig lidt ekstre oplysning om sukkersyges historie? mange tak
  • HJÆLP! !!

    Forumindlæg
    jeg har virkelig brug for hjælp! jeg skal have nogle ideer til en problemstilling hvor jeg bruger historie og biologi!! Emnet er antibiotika eller antibiotika ressistens. nogle ideer :O! Kan bare ikke finde nogle gode historiske begivenheder der omhandler antibiotika eller ressistensen?
  • Ide til tværfagligt projekt?

    Forumindlæg
    Nogen der har en ide til et emne til et projekt. Skal være tværfagligt, altså indeholde min 2 af følgende fag...: Samfundsfag Dansk Religion Historie (projektet skal ende op med en 3 siders synopsis og efterfølgende mundtlig eksamen...)
  • Hvorfor var Nationalisme en vigtig del af Danmarks udvikling?

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen. Jeg skal skrive DHO og vil gerne hører om i har nogle gode ideer til hvordan jeg kan finde frem til at Hvorfor var Nationalisme en vigtig del af Danmarks udvikling? Det skal lige siges at jeg har valgt at skrive i Historie kun
  • Irlands økonomi fremtid

    Forumindlæg
    Hejsa jeg har brug for hjælp til det her: How should ireland earn money in the feature. jeg ved intet om irlands økonomi, har kun haft lidt historie om irland.... Kan i ikke være søde og svare på spørgsmålet for mig... kan i ikke os godt lave det lidt detaljeret
  • Pest

    Forumindlæg
    Hej har fagene Biologi A og historie A har valgt emnet pest og mennesker, men ved ikke hvad sammenhængen er til overemnen "mennesket forhold til naturen" En sød sjæl der kan koble de to ting sammen? :(((
  • Super kort oversættelse...

    Forumindlæg
    hvordan ville I oversætte følgende... Dansk- engelsk Et af hoved emnerne der tages op til diskussion i denne historie er fedme One of main subjects that are picked up for discussion in this text, (are/is)? fatness.
  • AKUT HJÆLP!! Spørgsmål om 'vandreren' af Pontoppidan.

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg håber I har tid til at hjælpe mig med et spørgsmål til novellen 'Vandreren' af Henrik Pontoppidan. Jeg tænkte på om der er nogen der ved om enten berettermodellen eller 3-akter-modellen passer på historien? På forhånd tak!! Hilsen Julie.
  • Naja Marie Aidt - Under en slåenbusken

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal skrive en analyse af Naja Marie Aidts novelle Under en slåenbusken. Novellen er læst, men kan ikke finde ud af hvad der ligger bag historien. Er der evt. nogle der har noter til den eller selv har skrevet stil om den. Så må i meget gerne skrive...
  • 2.g opgave : Jeppe på bjerget vs nutiden ???!!!

    Forumindlæg
    Hej :) I min opgave skal jeg sammenligne Ludvig Holbergs "Jeppe på bjerget" med nutidens samfund. Og hvordan historien ses i nutidens lys ??!! Nogen der kan hjælpe mig med nogen ideer til at starte ? :D Det vil være en kæmpe hjælp !!
  • Stress

    Forumindlæg
    Vi har i teknologi emnet fysioterapi, og vi i underemne i vores gruppe har valgt underenmet stress.. Nogle som har nogle gode hjemme sider, angående stress i ældre tid ? I gammel dage.. ? Da vi skal lave en teknologi historie om stress, og hvordan det har været og hvordan det er nu.,
  • Historiske metoder HASTER

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at skrive metodeafsnit i AT med fagkombinationen Matematik og Historie, og min gruppe og jeg har ikke brugt matematiske metoder. Nogen der har ideer til hvilke historiske metoder man kan have brugt ud over kildekritik?
  • demokratiseringsbevægelsen

    Forumindlæg
    hej sidder og skriver historie opgave, men kan simpelhen ikke finde ud af hvad min lærer mener med denne sætning. redegørelse for demokratiseringsbevægelsen og baggrunden for denne i Kina efter Maos død. hvad betyder demokratiseringsbevægelsen håber der er nogle der kan hjælpe
  • Hvilken betydning havde Cubakrisen for den kolde krig??

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal op i mundligt historie her i næste uge. Jeg har valgt at arbejde med Cubakrisen. Men har dog stadigvæk et spørgsmål jeg ikke rigtigt kan finde svar på. Og det lyder: Hvilken betydning havde cubakrisen for den kolde krig? Håber i vil hjælpe.
  • Folkedrab i Bosnien - Gregory H. Stantons otte stadier

    Forumindlæg
    Hej! Er ved at skrive dansk historie opgave, og den akal afleveres på fredag. men sidder lidt fast. Skal finde ud af hvilke af de otte stadier (lavet af Gregory H. Satnton) der bliver anvendt i Bosnien under krigen i 1992-1995. Kan f.eks ikke finde ud af om der bliver anvendt symbolisering ? ...