Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16161 til 16180 af 23683
  • Hermeneutikken??

    Forumindlæg
    Hej, jeg er godt med på hvad hermeneutikken er. Nemlig en forforståelse som har indvirkning på vores analyse Og fortolkning på tekst. Men er hermeneutikken en metode indenfor danskfsget eller historiefaget? Og er diskurs også en metode i begge fag??
  • Dansk mundtlig - Dokumetar

    Forumindlæg
    Har idag trukket mit fordybelses område som er : I medierne. Og som krav skal jeg vælge en dokumentar. Havde slet ikke overvejet dokumentar genren, og er helt på bar bund. Nogen der kender en god dokumentar egnet til analyse, 9 klasse? Håber virkelig på hjælp!
  • Martha christensen, Dragen

    Forumindlæg
    Jeg har trukket et fordybbelses område der hedder ondskab. Og jeg har valgt novellen der hedder Martha christensen, Dragen. Jeg skal analysere den og finde ud af hvilken ondkab der indgår i den. Er der nogle der kan hjælpe mig??
  • ældre tekster -afgangseksamen

    Forumindlæg
    hej alle sammen! skal op til 9. klasses afgangsprøve om et par uger og har trukket "ældre tekster" i dansk. har i nogen ideer på en tekst som er god at analysere samt perspektivere? håber i kan hjælpe mig, da jeg er lidt på bar bund
  • anderledeshed filmklip/kortfilm

    Forumindlæg
    jeg har trukket anderledeshed - Filmklip/kortfilm til min synopseprøve i niende klasse, men jeg har ret mange problemer med at finde en film som jeg kan bruge til min analyse. kom med nogle forslag med nogle film med anderledes elementer i.
  • Integration - haster

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal have hjælp til at integrere en kendt funktion ved hjælp af numerisk analyse. Er der nogen, der kan hjælpe mig med det? På forhånd tak. Mvh Funktionens forskrift er f(x) = x^2 * e^x
  • SRP om TOMS Gruppen A/S

    Forumindlæg
    Jeg skal vurdere hvordan sammnhængen mellem regskabsanalyse, Swot analyse og virksomhedens valg af vækststrategi må formodes at være for virksomhendern ???? nogle der kan hjælpe hvordan jeg kan komme igang med det ?
  • I Am Here - Jesper wung-sung

    Forumindlæg
    hej alle jeg er i gang med at arbejde med "I Am Here" af Jesper Wung-Sung, og ville høre om der er nogen der har lavet en analyse eller har opgaver til den? hvad mener i, der er temaet i essayet? hvad er det Wung-Sung vil med essayet?¨hvad mener i om konflikten i essayet? ta...
  • Metoder i SRP

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere nogle brochurer i dansk så jeg kan vurdere/diskutere hvorvidt de formidler de biologiske aspekter af en sygdom hensigtsmæssigt. Hvilken metode eller analysemåde vil i mene at jeg skulle bruge?
  • the go between themes....Haster!! :o

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med en analyse af " the short story" - the go between , og jeg har lidt svært ved at finde temaerne i historien...Jeg håber i kan hjælpe mig.. Jeg er helt blank, og den skal afleveres snart ... :/
  • Ned til hundene

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle her der har arbejdet med Ned til hundene af Helle Helle? Kunne virkelig godt bruge noget hjælp. Jeg skal aflevere min analyse imorgen og jeg plejer altid at være virkelig godt forberedt. Så alt kan bruges. Noter osv. Håber der er nogen som kan hjælpe ;)
  • AT 2013 kampen for det gode liv

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kender til en hjemmeside eller en god bog, hvor man kan finde analysemodeller til selvbiografier? I forbindelse med min AT-eksamen skal jeg arbejde med kønsskifte og skal derfor analysere bogen "Ham og mig". Nogen, der har arbejdet med denne bog? Pft.
  • SRP - Afsætning

    Forumindlæg
    Hej jeg har lige et kort spørgsmål: Min problemformulering siger at jeg skal lave en analyse af deres promotionindsats og diskutere deres nuværende parameterindsats, er der nogen som lige kort kan svare på hvad for noget teori man skal bruge til de to spørgsmål? på forhånd tak ;)
  • Synopse - mangler tekst

    Forumindlæg
    Hey, Jeg skal til at skrive en synopse med emnet Ære og Skam. Men det eneste problem er at, jeg skal have fundet en tekst som omhandler om Ære og Skam, som jeg skal analysere... Kan i hjælpe mig med at finde nogle gode tekster? Tak!
  • kirketonearter HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med en musikanalyse i SRP og har brug for hjælp om kirketonearterne. Jeg skal analysere sex pistols God Save The Queen og jeg skal finde ud af om de bruger kirketonearter og i så fald hvilke? Er der nogen der kunne hjælpe mig med en fremgangsmåde til hvordan man gør!?
  • Indledning til DHO

    Forumindlæg
    Jeg skriver om Minimalismen og analyser to noveller af Helle Helle (Hedebølge og Indsamling), men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan skrive min indledning. Den skal jo helts være appitetvækkende :-). Er der nogle, som har god idé?
  • SRP - Velfærdsideologi

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er ved at skrive SRP, om social arv og mønsterbrydere i dansk og samfundsfag. Et af mine spørgsmål lyder således: "Analyser velfærdsideologiens syn på negativ social arv"? Nogen idéer til hvad det går ud på? HJLÆLP!
  • Depression Tove Ditlevsen

    Forumindlæg
    Jeg sidder med novellen "Depression" af Tove Ditlevsen, der er i hendes novellesamling "Paraplyen". Jeg skal bruge den i min SRP, men jeg ville høre, om der er én der ude, der sidder inde med en analyse af denne novelle de måske vil dele?
  • Keep The Aspidistra Flying

    Forumindlæg
    Hej folkens :) Jeg er lige begyndt på min SRP, hvor jeg bl.a. har til opgave at lave en analyse og fortolkning af bogen Keep The Aspidistra Flying af Georg Orwell. Er der nogle, der kender til bogen eller har et referat eller lign.?
  • Baggrund for tangentbestemmelse

    Forumindlæg
    Jeg sidder med min SRP i 3.g og har fået et analyserende spørgsmål, som jeg ikke kan svare på selv :( Det lyder: Undersøg baggrunden for at de to videnskabsmænd (Fermat og Newton) arbejder med tangetbestemmelse. Jeg har virkelig brug for lidt hjælp..