Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16161 til 16180 af 24088
-
hjælp til analysering af digt
Forumindlæghej. jeg er igang med at analysere mit digt (Fiskeren) af Adam Øhlenslæger. jeg er total lost lige nu, jeg kan ikke huske hvad grafisk præg er???? :( håber der er nogen der vil hjælpe mig :D -
den deduktive metode
ForumindlægHej :) Som overskriften siger søger jeg hjælp til en opgave i matematik, der omhandler 'den deduktive metode'. Jeg ved godt, hvad dette går ud på, men jeg har svært ved at finde en måde at formulere mig på, når jeg skal analysere graferne. mvh idinnguaq -
h. c. andersens land af benny andersen
ForumindlægHej. jeg skal snart til dansk eksamen, hvor jeg har valgt at analyser H. C. Andersens land af Benny Andersen, men jeg har lidt svært ved at finde digtet virkemidler og fortolkning af tekstensindhold og motiv.. håber i kan hjælpe mig:-) -
HJÆLP
Forumindlægjeg står og har virkelig brug for en analyse model til romaner. Men af en eller anden grund kan jeg ikke downlodde det, selv om jeg indtaster både brugernavn og kodeord. Er der andre der har oplevet det samme, og hvis ja hvad gjorde i så ? :) -
Tysk A eksamen - das süsse Mädel und der Dichter
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig? Jeg har trukket "das süsse Mädel und der Dichter" af Arthur Schnitzler. Den er undet emnet Frauenbilder. Er der nogen, der har læst den, eller analyseret den evt, som kan hjælpe mig med at forstå den? -
Budskabet i Den lille pige med svovlstikkerne
ForumindlægHej, jeg skal lave en skriftlig redegørelse/sproglig analyse af Den lille pige med svovlstikkerne. Er budskabet bare en samfundskritik? Mener han bare at de rige burde give mere til de fattige eller ligger der noget andet/mere bag?? -
Pleasee Hjææælp!!
ForumindlægHej alle derude :) Jeg skal til dansk eksamen i morgen. Jeg skal til at lave analysemodeller over alle genre. Men jeg kan slet ikke finde en analysemodel til sagn? - Hører det med til digt-analyse ?? Håber der kommer et svar hurtigst muligt! : ) - Afnan -
Dolken
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med at analysere og fortolke denne novelle. Ville lige høre om nogen kunne hjælpe mig med at finde et tema.? Jeg har tænkt lidt over, at overskriften, Dolken, kunne symbolisere en smerte i farens sind, er i enige ? -
aktivernesomsætningshastighed
Forumindlæghar et lille problem aktivernesomsætningshastighed har jeg udreget til 1,24 i år 20x6 og til 1,35 i år 20x7 er det så en stortset uændret? eller ændret eller hvad? hehe skal analysere og vurdere virksomheden efter afkastningsgrad, overskudsgrad osv. -
hvad er hvad
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at analyser sætningen "Wo ist der Käse, sagt der Sohn" Jeg ved at ist = verbal sagt = også verbal der Sohn = Subjekt men resten? -
Stiltræk af Pontoppidans
ForumindlægHej! Jeg har lige opdaget at i min dansk analyse skal jeg skrive omkring Pontoppidans' måde at skrive novellen "Ørneflugt", altså han stiltræk. Jeg er dog på bar bund. Måske kan I hjælpe? :) -Tak på forhånd -
Kirsten Thorup !
Forumindlægjeg ville sætte stor pris på hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med følgende ! jeg skal lave en analyse og fortolkning af romanen lille jonna af Kirsten Thorup ! hvis der er nogen der ligger inde med noget lignende, eller har nogle gode links ? .. -
grammatikhjælp tak
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at analyser sætningen "Wo ist der Käse, sagt der Sohn" Jeg ved at ist = verbal sagt = også verbal der Sohn = Subjekt men resten? -
molekylestrukture og pigmenter
Forumindlægjeg har et spørgsmål i min opgave som lyder sådan: der ønskes en analyse ud fra molekylestrukturerne af hvorfor pigmenterne er velegnede til at absorbere lys. har hørt det har noget med dobbeltbindinger af gøre?? er der nogen der ved noget om det? opgaven handler om fotosyntesens aktionsspektr... -
latinamerikanske oprørsbevægelser
ForumindlægHey, jeg har en opgave, hvor en af delopgaverne er at redegøre og analysere for udvalgte latinamerikanske oprørsbevægelsers mål og midler. Nogen som ved hvor jeg specifikt kan læse om de forskellige oprørsbevægelser fra latinamerika fra 1945 til i dag? -
skriftlig dansk?
Forumindlægjeg skal op til skriftlig dansk i morgen, så jeg er lidt sent ude, men er der nogen der kan fortælle mig hvor man kan finde beskrivelser af forskellige genrer ,, som essay, analyse til digt, og alle de forskellige der er en chance for at komme op i ... -
Hjælp til afklaring af historie eksamen stx
ForumindlægHej jeg skal til eksamen imorgen i historie, og kom i tvivl om man skal lave en overordnet problemformulering? eller om det er ok, at jeg laver en redegørende, analyserende, diskuterende/vurdering problemstilling? Jeg har trukket emnet holocaust. Håber i kan hjælpe... -
HJÆLP!!
ForumindlægJeg har brug for hjælp til min samfundsfag eksamen..Jeg har trukket en tekst `Velfærdskæledyret er blevet til en uhyr` af Xukun Ji. Jeg kan ikke komme i gang med teksten. Kan i hjælpe mig med hvordan jeg skal analyser teksten.??? Det ville være et stort hjælp :) -Tak -
"Are You Ready Boots?"
ForumindlægEr der nogen andre der var oppe i skriftlig engelsk: "Are You Ready Boots?" den 23 maj? Hvad mente du om første delprøve? B-delen af anden delprøve: Hvad lagde du vægt på i analysen? -
våben, terror
ForumindlægJeg skal lave en rapport om terror hvor kemi skal indgå. Derfor har jeg tænkt mig at analysere et specifikt terrorangreb og våbenbruget dertil. Men er lidt i tvivl om hvilket et terrorangreb jeg skal vælge, da det skal være et hvor et kemisk våben er indblandet, nogen der har nogle forslag?
