Søgning på: SRP historie. Resultater: 16181 til 16200 af 22627
-
HJÆLP MIG
ForumindlægNogle der kan fortælle mig noget om mænds roller på arbejdsmarkedet i ca 18 til 1900-tallet.. ? og hvorfor det var at den var mandens job at arbejde og ikk kvindes ? please... Jeg sidder virkelig fast i min historie opgave og KAN IKK KOMME videre.. kan ingenting finde eller noget overhoved... ple... -
Neighborhood Bully
ForumindlægHeej :)Jeg tænkte på om der er nogen herinde der har arbejdet med sange "Neighborhood Bully" af Bob Dylan?Jeg skal redegøre for hans synspunkter på temaet i bogen (Israel-Palæstina konflikten) men jeg finder det svært at se sammenhæng mellem konfliktens historie og sangen. Er der nogle ... -
Hjælp til at finde metaforer i "Min Fucking Familie" af Ina Bruhn
ForumindlægHej, jeg er ved at lave en analyse af sprog og billedsprog i "Min Fucking Familie" af Ina Bruhn, og jeg sidder fast i at finde metaforer og sammenligninger i historien. Opgaven lyder: Giv eksempler på billedsprog: metaforer og sammenligninger. Overvej, hvad de betyder for fortællingen... -
Sandy and her beautiful sisters genre?
ForumindlægHej Alle. Jeg skal lave en engelsk analyse af ''Sandy and her beautiful sisters'' men jeg forstår ikke hvilken genren historien er? Den bliver kaldt en moderne eventyr ( A modern fairytale) men samtidig også en novelle ( short story) Så jeg forstår ikke helt. Er det et eventyr... -
hvilken slags?
Forumindlæghmm.. ja, jeg sidder her og skrive historie opgave og falder over"until November 1992 Ghana was ruled by a Provisional National Defence Council (PNDC)."hvilken slags styre menes der? for jeg kan ikk rigtigt oversætte det.. -
Legetøj?
Forumindlæghey..jeg sidder her og skal fremlægge bogen"Legetøj" af H.C Branner i morgen! Jeg har læst den, men synes at jeg ikke har fat på slutningen! Er der nogen der kan hjælpe?jeg har kigget under opgaver, men der fortælles NÆSTEN kun om temaet og tiden, men ikke hvad der LIGE sker i historie... -
Tjernobyl
ForumindlægHej derude Jeg skal skrive om Tjernobyl ulykken i AT (Historie og Fysik), men mangler lidt noget kildematriale til historiedelen. Jeg syntes det kunne være intressant at se på hvorvidt ulykken kunne have en relation sovjetunionens fald, men alt kildematriale som nogle kunne have links/henvisn... -
Sandy and Her Beautiful Sisters
ForumindlægHey :)Er der nogen herinde, der har skrevet et essay om "Sandy and Her Beautiful Sisters", som ikke ligger herinde? Jeg synes nemlig, at jeg er kørt lidt fast, og mangler lidt noget mere at skrive og måske en andens tilgang til historien... Hvis nogen har en de gider dele med mig, er de... -
Har lige et spørgsmål
ForumindlægHej. Hvis jeg nu i min problemformulering kan se at jeg skal lave en vurdering af beatles i forhold til samtiden og jeg har en bog der hedder "beatles, deres historie, musik og samtid". Er det så okay at finde kilder i den? eller vil det være snyd? altså skal vurderingen være efter min... -
kvinderettighedserklæring!!??
ForumindlægHey derude Håber der er e venlig sjæl der vil hjælpe mig. Jeg skal opstille en problemstilling til følgende temaet: kvinderettighedserklæring, FN's menneskerettighedserklæring og - Den amerikanske uafhængighedserklæring. Men jeg kan ikke finde på en god problemstilling. Nogen der nolge gode ... -
Værktøj til historisk analyse
ForumindlægHej Jeg mangler nogle værktøjer til at kunne analysere en historisk kilde til historie eksamen. En som man kan følge kronologisk hvor man fx først redegør for hvem har lavet den, hvornår er den fra, hvor høj validitet har den og den slags. Har set en engang som hedder værktøjskassen, men har dev... -
Redegørelse - kilder?
ForumindlægJeg skriver en redegørelse i historie, og til mit emne har jeg en masse litteratur og en del kilder ligeså. Skal også skrive en diskussion og analyse men er i tivl om hvorvidt jeg skal have kilder og citater med i redegørelsen? Skal jeg bare skrive en lang redegørelse og så først begynde at inddr... -
klumme? karakteristisk?
ForumindlægJeg har bare et hurtigt spørgsmål. Når man laver en klumme, hvad er så egentlig karakteristisk ved den? Er det ikke lidt ligesom en novelle, altså kort eller lang historie? kort personkarakteristik? skal den være beskrivende? eller ej? få personer? så mit spørgsmål er der noget jeg s... -
4. korstog
ForumindlægHej.. Jeg sidder netop med historie (24 timers eksamen) Jeg har om det 4.korstog der omhandler erobringen af konstantinopel. Er der nogle der kan hjælp mig med, hvad jeg kan perspektivere til ? Er virkelig på herrens mark. Det hanlder om problematiken mellem de kristne, hvor de andre korstoge ... -
Erlend Loe - Doppler
ForumindlægHej, Er der nogle, der ligger inde med materiale om romanen Doppler af den norske forfatter Erlend Loe? Jeg skal lave en analyserende artikel ud fra et uddrag af første kapitel, men er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gribe opgaven an. Hvilken genre hører teksten til, og hvilken nutidig te... -
herodot ..
Forumindlæghej.. Er der nogen som ved hvad solons to historier om lykke er henblik på måske demokrati - da jeg er ved at skrive notater om de tre forfatninger af Otanes, Megabyxos, Dareios. Er der nogen som har guldkorn om dette afnit? noget analyserende? Hvem mener Herodot har ret? det er ham den sidste ik.. -
Oversættelse
ForumindlægHey.. har brug for hjælp til at oversætte dette til tysk, håber der er hjælp at hente:Generelt for Goethes digtning er det, at de udtrykker et moderne syn på menneskets forhold til naturen, historie og samfund; i hans skuespil og romaner finder man reflektioner over en forståelse for menneskelig ... -
Indledning Essay
ForumindlægHej alle, jeg mangler lidt inspiration til hvad man kan skrive i indedningen til Hilary Matels short story The long QT udover at beskrive hvad Long Qt er :)))) Eventuelle ideér modtages med kyshånd I kan finde historien via dette link: http://www.theguardian.com/books/2012/oct/19/hilary-man... -
Årsprøve!
ForumindlægHej derude!Jeg skal op til mundtlig årsprøve i historie snart! Forberedelsen varer 3 timer, og man bliver eksamineret i 24 min. Er der nogen der kan give råd til, hvilke problemstillinger man evt. skal gøre sig, når man får den udleverede tekst, som fylder 8 - 12 sider?? På hvilken måde skal teks... -
Penges værdi
ForumindlægGodaften.I forbindelse med min læsning til historie har jeg undret mig over noget..Hvad er grunden til at prisen på varer og det være sig stort set alt stiger og stiger i takt med tiden? Et konkret eksempel kunne være en liter mælk, en pakke rugbrød eller en bus billet. Ved godt at vi også får me...
