Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 16181 til 16200 af 23724
  • DANSK EKSAMEN - SKYGGESIDER

    Forumindlæg
    Jeg har så trukket "skyggesider" til min eksamen. Nogle gode hjemmesider/bøger om skyggesider, ens mørke sider, Freud's æg(det'et), eller andet godt som jeg ville kunne bruge. Mit prøveoplæg er en kortfilm. Det her er mere for at have baggrundsviden for min analyse.
  • Skriftlig eksamen på gym

    Forumindlæg
    Hejsa.. Er den skriftlige eksamen i tysk fortsætter på gymnasiet stadig ligesom den var i 2008 dec: http://www.finnjo.dk/Tekstopgaver_STX/STX083_TFA_Meine_Liebe.pdf - Altså en oversættelse, en analyse og et frivilligt spørgsmål? Hvor lang skal sådan en egentlig være?
  • Kommunikationens fire niveauer

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en opgave som hedder "i analysen skal du både bruge kommunikationsens fire niveauer og transaktionsanalysen....." den sidste har jeg styr på, men jeg kan ikke forstå de fire niveauer hvordan det bruges, er der nogen som har et eksempel på hvordan den bruges?
  • Diesel reklame: "Global warming ready"

    Forumindlæg
    Vi skal analysere diesels reklame, men vi kan simpelthen ikke finde ud af hvad glasset symboliserer. Der sidder en sorthåret dame, og hælder vand ned i en mand mund. Hvad kan det symbolisere i sammenhæng med emnet? på forhånd tak
  • henfald

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med denne opgave? en Λ partikel i hvile henfalder til en proton og en pi - minus meson. a) opskriv reaktionsskemaet og analyser det på kvarkniveau. b) hvilken type vekselvirkning er der tale om? på forhånd tak.
  • Dansk mundtlig - Dokumetar

    Forumindlæg
    Har idag trukket mit fordybelses område som er : I medierne. Og som krav skal jeg vælge en dokumentar. Havde slet ikke overvejet dokumentar genren, og er helt på bar bund. Nogen der kender en god dokumentar egnet til analyse, 9 klasse? Håber virkelig på hjælp!
  • Hermeneutikken??

    Forumindlæg
    Hej, jeg er godt med på hvad hermeneutikken er. Nemlig en forforståelse som har indvirkning på vores analyse Og fortolkning på tekst. Men er hermeneutikken en metode indenfor danskfsget eller historiefaget? Og er diskurs også en metode i begge fag??
  • Martha christensen, Dragen

    Forumindlæg
    Jeg har trukket et fordybbelses område der hedder ondskab. Og jeg har valgt novellen der hedder Martha christensen, Dragen. Jeg skal analysere den og finde ud af hvilken ondkab der indgår i den. Er der nogle der kan hjælpe mig??
  • ældre tekster -afgangseksamen

    Forumindlæg
    hej alle sammen! skal op til 9. klasses afgangsprøve om et par uger og har trukket "ældre tekster" i dansk. har i nogen ideer på en tekst som er god at analysere samt perspektivere? håber i kan hjælpe mig, da jeg er lidt på bar bund
  • anderledeshed filmklip/kortfilm

    Forumindlæg
    jeg har trukket anderledeshed - Filmklip/kortfilm til min synopseprøve i niende klasse, men jeg har ret mange problemer med at finde en film som jeg kan bruge til min analyse. kom med nogle forslag med nogle film med anderledes elementer i.
  • I Am Here - Jesper wung-sung

    Forumindlæg
    hej alle jeg er i gang med at arbejde med "I Am Here" af Jesper Wung-Sung, og ville høre om der er nogen der har lavet en analyse eller har opgaver til den? hvad mener i, der er temaet i essayet? hvad er det Wung-Sung vil med essayet?¨hvad mener i om konflikten i essayet? ta...
  • essay

    Forumindlæg
    hej jeg har lavet et essay om ordet "om medierne magt". Jeg ved ikke rigtig om det er godt eller skidt, hvis i kan komme med en analyse og fortælle om der er noget som kan gøres bedre må i meget gerne fortælle det. og hvir i gider at ret den...
  • Ide til pf

    Forumindlæg
    Mine problemstillinger er: Redegør for grundvand, overfladevand, vandforsyning og vandafledning i henholdsvis gamle dage og vore dage Analyser koleraens betydning for København i 1853 Diskuter kloakerings betydning for den moderne storby Nogle idéer til det overordnede spørgsmål, altså proble...
  • the go between themes....Haster!! :o

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med en analyse af " the short story" - the go between , og jeg har lidt svært ved at finde temaerne i historien...Jeg håber i kan hjælpe mig.. Jeg er helt blank, og den skal afleveres snart ... :/
  • AT 2013 kampen for det gode liv

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kender til en hjemmeside eller en god bog, hvor man kan finde analysemodeller til selvbiografier? I forbindelse med min AT-eksamen skal jeg arbejde med kønsskifte og skal derfor analysere bogen "Ham og mig". Nogen, der har arbejdet med denne bog? Pft.
  • Tysk sætningsanalyse

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere min tyske oversættelse. Men jeg kan ikke finde ud af, at gøre det når det er et spørgsmål. Som fx. Wo bist du gewesen? - altså o skal vel være under bist, og x under du. Men hvad med resten :-)? er der nogle der kan hjælpe?
  • Synopse - mangler tekst

    Forumindlæg
    Hey, Jeg skal til at skrive en synopse med emnet Ære og Skam. Men det eneste problem er at, jeg skal have fundet en tekst som omhandler om Ære og Skam, som jeg skal analysere... Kan i hjælpe mig med at finde nogle gode tekster? Tak!
  • biller af charlotte weitze

    Forumindlæg
    Der ønskes en analyse af charlotte weitzes novelle biller. læg særligt fokus på genrevirkemidler. freuds psykoanalyse ønskes anvendt på novellen som gyser tekst. derudover almindelig novelleanalyse. Håber i kan hjælpe, mig her.
  • Synopse i dansk

    Forumindlæg
    Hej sp Jeg er ved at lave en synopse i dansk, og jeg skal analysere Anders Matthesens standup show - Anden (syv ting) Jeg er i tvivl om hvad min oplæsningstekst skal være. Har i nogle ideer? Tusind tak på forhånd (:
  • problematisk problemformulering

    Forumindlæg
    hej alle. står i AT til knæene, og skal til at skrive en synopsis. Emnet er atomprøvesprængninger, og de to valgte fag er engelsk(historie eller analyse) + biologi. tænker på noget med evt følgeskader, eller noget angående de omtalte "downwinders". nogen idéer, eller nogen hjælp ? :D