Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 16181 til 16200 af 23766
-
Lille spørgsmål om syre-base titrering !
ForumindlægHej kan nogen hjælpe med med at svare på følgende spørgsmål, som indgår i min kemi rapport: Kan der anvendes en anden indikator end methylrødt og begrund svaret? Jeg ved ikek hvad jeg skal svare, så jeg håber nogen kan hjælpe. Med venlig hilsen Ludvig -
substtution og addition
Forumindlæghej jeg forstår slet ikke hvad en substitutionreaktion og additionsreaktion og forbrænding er ? altså er det alkener ? jeg har fået en rapport om reaktioner i organisk kemi. der står at brom er mere opløseligt i heptanlaget da heptan er upolær og brom er upolær kan de derfor opløses sammen. al... -
De ikke-fysiske metoder
ForumindlægHej Mit emne er alzheimers og retorik i dansk. Det handler om hvordan det fremlægges fra de forskellige grupper, altså nv og humaniora. Hvilke metoder bruger man når man ser kritisk og bare tilegner sig viden om alzheimers ved at læse en rapport over et rigtigt forsøg...det er er jo ikke rigtig d... -
Alkohol !! HJÆLP ! og forsøg !!
ForumindlægHej. Jeg står og skal til eksamen på fredag. Men da alkohol var edet sidste emne vi gennem gik mangler jeg en rapport om det? Og jeg mangler nogel gode forsøg til følgende emner: Salte syre og baser jordens salte alkohol partikler når felter forandres. Tak, håber virkelig nogen kan hjælpe mig !! -
forretningsforståelse
ForumindlægHej, jeg skal skrive en rapport i faget forretningsforståelse/afsætning, hvor jeg har fået til opgave at beskrive butikken Bog og idés målgrupper, og definerer dem i forhold til Minervamodellen. Hvordan gør jeg det, da jeg umiddelbart synes at deres målgrupper er brede, og sværer at konkretis... -
Eskamen bio niv c
ForumindlægJeg skal til eksamen på tirsdag i biologi c. Biologi er ikke min stærke side. Jeg fik 4 i løbet af året for mine rapporter og satser ikke på de vilde karakter til eksamen, da biologi ikke er min stærke side. Hvor meget skal man enlig kunne sige for, at bestå med et 2 tal (6 tal efter gammel skala)? -
Eksamen bio niv c
ForumindlægJeg skal til eksamen på tirsdag i biologi c. Biologi er ikke min stærke side. Jeg fik 4 i løbet af året for mine rapporter og satser ikke på de vilde karakter til eksamen, da biologi ikke er min stærke side. Hvor meget skal man enlig kunne sige for, at bestå med et 2 tal (6 tal efter gammel skala)? -
eksamen
ForumindlægHej. Jeg vil høre jer om, I ved, hvordan teknologieksamen foregår? Jeg er stadig i tvivl, skal op på fredag og har det på A-niveau! min lærer siger at de kan spørge mig om alt!, også alt det teori bag tingene, selvom jeg ikke engang har det med i rapporten :S Er virkelig nervøs. Har I ikke n... -
Densitet
ForumindlægGodaften folks Jeg er ved at skrive bioteknologi rapport om saltindhold i vand. Jeg er gået lidt fast i et af spørgsmålene som jeg ikke kan se pointen i "Beregn vandprøvernes masse, idet vandprøvernes densitet sættes til 1,0g/mL" Hvordan skal jeg helt præcist gøre det? -
Den offentlig sektor
ForumindlægHej Jeg skal skrive en rapport og jeg er næsten også færdig, men mangler bare at skrive om, politiske partier holdinger til den offentlige sektor, hvor jeg skal inddrage citater fra forsekellige partier og argumentere om det er ideologisk, fordelings- og eller værdipolitisk ladet. håber i kan hj... -
REVTeX 4.1 installation
ForumindlægHej, Jeg bruger ofte revtex4 som documentclass, til mine journaler og rapporter. I dag så jeg, at der er en nyere version, nemlig 4.1. Men hvordan får jeg installeret revtex 4.1. Jeg bruger linux (mint) og har TeXlive full installationen, hvis det kan være behjælpeligt. /Daniel -
Hjælp det haster virkelig :(
ForumindlægHej alle jer derude. Opskriv en afstemt reaktionsligning for opvarmning af saltet, idet der ved alle reaktionerne dannes CO2 og NH3. Endvidere dannes der, ved de to første reaktioner H2O. (NH4)2CO3 -------> NH4HCO3 --------> NH2COONH4 --------> Er der nogen der kan hjælpe m... -
Mendels 2. lov majs
ForumindlægHej alle. Jeg har en biologi rapport til snart. Og der er nogle spørgsmål jeg er usikker på. Jeg håber I vil hjælpe. 1: Diskuter betydning af mutationer for planternes udvikling. 2: Diskuter betydningen af Mendels opdagelse af geners uafhængige nedarvning (2. lov). 3: Diskuter om der er afvigels... -
beregning af reaktant
ForumindlægHej. Jeg har er igang med en rapport som handler om et gæringsforsøg som vi har lavet i klassen. Jeg har fået spørgsmålet: Hvor stor en del af reaktionens masse er i ballonen ved forsøgets afslutning? Men Jeg ved ikke helt hvordan man beregner dette. Jeg ved at man skal omregne til procent,... -
beregning af reaktant
ForumindlægHej. Jeg har er igang med en rapport som handler om et gæringsforsøg som vi har lavet i klassen. Jeg har fået spørgsmålet: Hvor stor en del af reaktionens masse er i ballonen ved forsøgets afslutning? Men Jeg ved ikke helt hvordan man beregner dette. Jeg ved at man skal omregne til procent,... -
vands smeltevarme og kalorimeterligningen
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har lavet et forsøg, hvor vi skulle putte en isterning ned i noget vand for at bestemme dens smeltevarme. Nu skal jeg lave en rapport omkring det og udfra kalorimeterligningen forklarer, hvordan det kunne lade sig gøre. Der er et dokument vedhæftet, hvor min lærer har skrevet... -
Forsøg
ForumindlægHej Er i gang med en rapport, til et forsøg vi lavede tidligere problemet er at vi har nogle spørgsmål som vi skal svare på, har prøvet at søge men fand ingen ting om dem.: håber i kan hjælpe mig for det haster Beskriv forskellen på additions- og substitutionsreaktioner med hensyn til rea... -
Balmerserien
ForumindlægHvad betyder balmerserien? Og hvordan adskiller den sig fra de andre serier der tilknytter sig hydrogenatomet? Jeg søger ikke et direkte svar, som jeg bare kan bruge i min rapport. Jeg søger en forklaring på det, som jeg efterfølgende kan skrive med mine egne ord. Jeg har meget svært ved at f... -
batteri som spændingskilde
Forumindlæghej sidder med en rapport om batteri som spændingskilde som skal afleveres idag. har lidt problever med disse spørgsmål hvilken strøm giver den største effekt afsat i den ydre modstand ? det får jeg så til seriekobling (strøm 0.2586) hvilken ydre resistans svarer til denne strøm hvad er nyttevirk... -
kinetisk energi:
ForumindlægHej Jeg sidder og laver en rapport om bevægelsesenergi, som også skal indeholde s-t graf, v-t graf, a-t graf. Jeg har lavet graferne, mit spørgsmål er bare, hvad er det specifikt disse grafer bruges til? Hvad finder man ud af ved at optegne vores resultater ind i disse grafer? Håber i kan...
