Søgning på: SRP historie. Resultater: 16201 til 16220 af 22627
-
Perspektivering - golfkrig(2003)
ForumindlægHejJeg skal op til historie eksamen her snart, MEN problemet er bare at jeg ikke helt ved hvad jeg skal perspektivere til i emnet "Golfkrig 2003 (A) - med perspektil til vest - øst konflikten i oldtiden", som der står i mit pensum... er der nogen der har et bud på hvilke begivenheder, d... -
Dk efter 1945!
ForumindlægHey er der nogle som har notater eller opgaver om Danmark efter 1945. har tjekket på siden her. Er der nogle som bl.a. har noter fra bogen "Fra krig ti krise - kilder til Danmarkshistorie 1945-82" eller lign. det haster idet at jeg skal på på torsdag i historie. tak på forhåndMvh. Joakimj -
alexander den store
Forumindlæghej er der nogen som kan hjælpe mig med min historie opgave?her har i min disposition, så kan i give indskud til hvad i ved noget om.... mange tusind tak!:-)Disposition:IndledningAlexander den storeAlexanders erobringer (evt. hans motiver)Alexanders militære evnerAlexanders betydning for omverde... -
Landboreformer
ForumindlægJeg har valgt at skive om emnet "Lanboreformer" i historie opgaven. Jeg skal finde historiske kilder om det emne men jeg må ikke vælge "stavnsvåndets ophævelse" da vi har analyseret den på klasse. Jeg håber at I kender nogle historiske kilder om det emne, eller komme med i... -
EKSAMEN: 1. Verdenskrig og Mellemkrigstiden
ForumindlægStår i den uheldige situation at have mistet de notater jeg selv har skrevet om 1. verdenkrig og om mellemkrigstiden, så hvis der er nogen som har noget til disse emner er jeg MEGET interesseret, da jeg snart skal til eksamen i historie!Jeg er meget interesseret i notater om RUSLAND fra samme tid... -
Kopper at
ForumindlægHej jeg skriver om kopper i AT med Historie og biologi som fag. Ville hører om der er nogle der har nogen ideer til en humanistisk vinkel. Jeg har tænkt at komme ind på Edward Jenner og hans opdagelse af en vaccination mod kopper, hvad kopper generelt er og kopper som biologisk terror. Tænk... -
Sovjetunionens opfattelse af Marshallplanen
ForumindlægHejsa...Jeg skal op i historie om ikke så længe, og vi har opgivet den kolde krig til eksamen. vi har bl.a. kildebogen Stormagtspolitikken 1945-1982, og i den har jeg lidt problemer med kilde 3: Sovjetunionens opfattelse af Marshallplanen. Synes den er svær at forstå og får ikke meget ud af den.E... -
AT Eksamen - Holocaust.
ForumindlægHej alle. :) Jeg har valgt at skrive fagene Samfundsfag og Historie. Jeg vil gerne skrive om hvilken betydning Holocaust har haft for Tyskland efter 1989. Jeg vil gerne komme ind på noget med hvordan Tysklands politik blev påvirket af Holocaust årene efter. Nogle der har nogle gode... -
forvirret ----
ForumindlægHej alle jer kloge hoveder derude :) Åh, jeg er så forvirret angående historie eksamen. Er der nogen der ved hvordan man skal stille det op, for jeg er blevet så meget i tvivl om der skal være en overordnet problemformulering eller kun underspørgsmål og ingen konklusion? Er der nogen der kan svar... -
H.C andersen
ForumindlægHejsaJeg får tit, at vide, at H.C andersen gør grin med overklassen i sine eventyrer....Dette er også tilfældet med svinedrengen, men jeg kan ikke rigtigt se hvor han ellers gør det.Er der nogle der kender andre historier, hvor dette gentager sig?På forhånd tusind tak!! -
Verden efter 1945 ..
ForumindlægHej, Jeg har været oppe og trække emne til historie idag og har trukket emnet "Verden efter 1945" og med underoverskrift "Kold krig, murens fald og europæisk integration" Hvad burde jeg inddrage i min fremlæggelse? Hvilke problemstillinger kunne drages? Er der nogle ting jeg b... -
Analyse af kilder til aztekerne
ForumindlægHejsa...Jeg er ved at forberede mig til historie eksamen og jeg skal i den forbindelse lige have styr på en del kilder fra bogen - aztekerne og den spanske erobring af finn madsen. Er der nogle af jer, som evt ligegr inde med analyser af kilderne 1-9, 11-13 og 17-21, og som evt kunen undvære dem,... -
Kina - Kommunist partiet
ForumindlægJeg sidder og læser til historie eksamen og bliver egentligt lidt i tvivl om noget - nok uden grund, men ville lige høre om i kunne hjælpe!Jeg læser om Kina, og lige pt. KKP (Kinas kommunist parti), og om gruppe fordelinger blandt medlemmerne. Når de skelner mellem intelektuelle og akademikere hv... -
Imperialisme
ForumindlægJeg sidder lige og forbereder mig på at skulle op i historie imorgen, og kan ikke finde årsagen til, at man sætter skellet ved tidsperioden imerialismen til 1870-1914... Hvad skete der i 1870, som medvirkede til at der skete et periodeskift? Og kan det passe at man skelner ved 1914, da 1. verden... -
Eksamen: Tysklandsproblemet
ForumindlægHej! Har trukket tekster omkring Tysklandsproblemet til 24 timers eksamen i historie. Er i tvivl om hvorvidt min problemformulering er tilstrækkelig eller simpelthen ikke god nok! Jeg vil, ved hjælp af det udleverede materiale vurdere stormagternes adfærd, og ved hjælp af supplerende materiale ... -
notehjælp til den amerikanske borgerkrig
ForumindlægDet kunne være rigtig dejligt hvis nogen har nogen til den amerikanske borgerkrig - helst ikke en hel sso da jeg er under et lille tidspres. Det må gerne være noter til Kilder til emnet eller bare generelle noter. En oversigt over forløbet ville også være dejligt at have!Jeg skal op i historie on... -
Skal handelsskoler samles med gymnasier?
ForumindlægHej alle,Med reference til dagens historie hos DR:S: Taberuddannelser skal have mere prestigehttp://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/06/13/232536.htmKunne det være interessant, at se hvad folk der befinder sig på henholdvis gymnasier og handelskoler synes om netop dette forlag.Jeg har derfor tillad... -
Valg af emne?
ForumindlægHej måske nogen kan hjælpe her? Jeg kunne godt tænke mig at skrive min SSO (HF) om klima. Jeg har geografi på C, og mine b-fag og a-fag er biologi, historie, dansk, engelsk, Er der nogen der har nogen idéer til hvordan jeg kunne få kringlet det sammen? Jeg har ikke samfundsfag b, ellers ville... -
Disposition til mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Hvad kunne eksempelvis være en disposition til historie eksamen? Jeg har prøvet at lave min egen: Kort præsentation af emnet og problemstillingerne. Overordnet redegørelse for den pågælende periode. Analyse af udvalgte tekster i sættet. Perpektivering til andre perioder(??) Hvad kunne... -
Kilder på nettet?
ForumindlægHej Alle. Jeg har netop trukket eksamens-spørgsmål i historie i dag, og der står at udover det udleverede materiale, skal jeg selv medbringe relevant "ukendt" materiale. Siden det er søndag, og bibliotekerne er lukket finder jeg det lidt svært. Er der nogen der ved om man kan finde kild...
