Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16201 til 16220 af 20689
-
Tryk. Haster! Tak:)
ForumindlægHej folkens, har brug for lidt hjælp med en fysik opgave, jeg ikke forstår: Den største kendte havdybde er på 11 033 m. Denne havdybde er målt i stillehavet.Beregn trykket. Antag, at lufttrykket er 1 atm og anvend, at saltvands densitet er 1,03 g/cm^3 Nogle kloge hoveder der kunne give et hurti... -
Måling af "el". 4 forsøg... Hjælp!
ForumindlægHej jeg skal til fysik eksamen (9.klasse) i morgen. Vi har fået en forsøgsliste, hvor jeg kan de fleste. Der er dog 4 forsøg jeg ikke aner hvad er for nogen: -Måling af spænding (serieforbindelse) -Måling af spænding (parallelforbindelse) -Måling af strømstyrke (serieforbindelse) -Mål... -
Forsøg
ForumindlægHej drenge og piger Jeg har lidt problemer med min fysik disposition. Jeg har svært ved at finde et forsøg til de følgende emner: Emner jeg kan komme op i: ? Syrer, baser og salte ? Radioaktivitet ? Magnetisme og elektromagnetisme ? Induktion og transformation ? Metaller ? Atomets ... -
Lys og lyd
ForumindlægHej. Sidder og skal forberede mig til afgangsprøve i 9 klasse eksamen i fysik til på torsdag. En af punkterne jeg skal forberede mig til er lys og lyd. Jeg har ikke så meget omkring det, så er der nogle af jer der kan forklare lidt om det kort og forståeligt. Evt, behøver jeg ikke at ku... -
Skal et materiale have en pH-værdi på 7 for at være et salt?
ForumindlægHej :D Jeg tænkte på: 1. Skal et materiale have en pH-værdi på 7 for at være et salt? 2. Hvordan laver man salmiak (fysik, koger man eller hvad?)? Formlen er HCl + NH3 --> NH4Cl Håber i kan og har tid til at svare på mine spørgsmål - kunne godt bruge noget hjælp! :D -
hjælp til SRO
Forumindlægjeg igang med at skrive en opgave men to fag kombination og jeg har fysik/kemi. der er et spørgsmål jeg ikke kan finde ud af og ved hellere ikke hvordan jeg skal besvare det. det lyder: Forklar kort, hvorfor energiniveauerne i væsker og faste stoffer er forskellige fra dem i gasser. Hvordan påvir... -
hjælp til en opgave.
Forumindlægjeg igang med at skrive en opgave men to fag kombination og jeg har fysik/kemi. der er et spørgsmål jeg ikke kan finde ud af og ved hellere ikke hvordan jeg skal besvare det. det lyder: Forklar kort, hvorfor energiniveauerne i væsker og faste stoffer er forskellige fra dem i gasser. Hvordan påvir... -
Ammoniak - ammonium?
ForumindlægDet er sådan, at jeg pt. sidder og arbejder på noget forberedelse til på fredag, hvor jeg skal op i fysik. Jeg skal blandt andet lave et forsøg om ammoniak. Dog ved jeg ikke, om det har et sammenhæng med ammoniumsgødning. Har jeg forstået det forkert, eller skifter ammoniak navn til ammonium, n... -
Hvordan påvirkede USA og Sovjets forhold atomulykken i Tjernobyl?
ForumindlægHej. Jeg skriver om Atomulykken i Tjernobyl, og har fagene historie og fysik ind over. Min historielærer vil have at jeg kommer ind på hvordan USA og Sovjets forhold kunne forårsage atomulykken? Her vil han bla. have at jeg kommer ind på den ideologiske kamp, våbenkamp, kold krig osv. Nog... -
AT årsprøve
ForumindlægHej. Jeg skriver om Atomulykken i Tjernobyl, og har fagene historie og fysik ind over. Min historielærer vil have at jeg kommer ind på hvordan USA og Sovjets forhold kunne forårsage atomulykken? Her vil han bla. have at jeg kommer ind på den ideologiske kamp, våbenkamp, kold krig osv. Nogen... -
Mundtlig 9. klasse prøve
ForumindlægHej allesammen. Er super glad i dag, da jeg har fået 12 i mundtlig dansk... Men mit spørgsmål er bare..... Hvordan ville jeg komme til at klare mig ligeså godt i Fysik/kemi. Jeg får somrelt 7-10, og vil også gerne ha' en god karakter til eksamenen. Håber, at I har nogle ... -
Generel hjælp til fysikopgaver
ForumindlægHej. Jeg har fysik B på stx, og jeg overvejer at trække det op på A i 3.g, da jeg ellers er god til teori og rapporter. Men jeg har svært ved at regne opgaverne, da jeg som regel er usikker på, hvilken formel man skal bruge i de forskellige opgaver. Nogen, der har nogle generelle tips eller websi... -
De første alkener
ForumindlægHej, Jeg er igang med en fysik/kemi rapport om alkohol, og er ved at fortælle om alkener. Men jeg kunne ikke finde noget i min bog eller nettet om hvad de første alkener hedder? Altså fx. hedder de første alkaner: - Metan - Ethan - Propan ... bare sådan enkelt hvad de første alkener hedder? :-) t... -
SRP
ForumindlægHey guys, jeg har fået min srp tilbage idag, og blev bedømmet til 02 indfor matematik og fysik Hvad er reglerne inden for at klage? Kunne være virkelig fedt hvis nogle personer her inden fra ville læse den igennem og give deres bedømmelse og give mig et råd om jeg overhoved skulle klage. -
Hvad menes der med dette ??????
ForumindlægHej Folkens :) Jeg sidder og laver mine fysik/kemi lektier men forstår ikke helt, hvad der menes med denne sætning: Den termiske energi afhænger af den kinetiske energi, som er forbundet med molekylers eller atomers bevægelse i stoffet. Når atomernes eller mole-kylernes fart vokser, vokser temper... -
Mekanisk Energi
ForumindlægEn bil der vejer 750 kg, køre 72 km/h den bremses nu (af bremse, luftmodstand og vejfriktion) bremsearbejdet er 150 kj, hvor hurtigt køre bilen efter nedbremsningen? Hvordan regner jeg den opgave? er lidt skiftet gym, og på mit gamle gym havde vi ikke fysik, så er lidt bagefter :) -
Er blevet taget for snyd
ForumindlægHej. Jeg har været til terminsprøve i fysik sammen med resten af min klasse. Vi har stort set hele klassen brugt skype, og har delt vores opgaver med hinanden. Nu er vi så blevet taget, og skal til samtaler imorgen. Nogen der har en ide om hvilke konsekvenser det kan få.... Jeg ved godt at... -
AT emne 2011 - "at være på"
ForumindlægHej Jeg har valgt at have fagene Fysik B og Engelsk B til AT. Emnet er "at være på". Jeg tænkte i den forbindelse på at have om gps'en. Er der nogle som har forslag til en evt. problemformulering, eller måske et helt andet emne? - Jeg kunne godt bruge noget hjælp, da jeg skal hente... -
Transformation forsøg
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi her på tirsdag, og jeg har devsærre svært ved at finde det rette svar på transformation højspænding, og forsøget dertil. Jeg håber inderligt at der findes nogle søde mennesker der kan hjælpe mig! :-) Ps. jeg går i niende klasse :-) -
Strøm disposition
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til fysik/kemi eksamnen, og jeg har lavet mine dispositioner på forhånd, men mangler bare et emne, hvor jeg ikke ved hvordan jeg skal lave min dispossition, og det er nemlig emnet strøm. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal komme ind på for at få 12. jeg håber, at de...
