Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16221 til 16240 af 28854
-
hvileeffekt!!! SOS!
Forumindlæghej ppl! jeg har en nv rapport, som skal snart afleveres! der er en biologi del og en fysik del, men mit problem er mere fysikken delen, og JEG skal kunne beregne hvileeffekten, men det ved jeg ikke hvordan?? og P= P?varme + ?P?fordampning ?jeg har regnet ud hvor meget flamingokassens rumfang ... -
Respirationsproces
ForumindlægHeey :D Jeg har virkelig svært ved biologi, og har fået en lektie til imorgen, men ved ikke hvordan jeg skal løse det! Håber i kan hjælpe mig :) Der står : Hvorfor er det lige at cellerne udfører respirationsproces ? -
Hjælp piger! Spørgesmål til NV - prøven
ForumindlægHej piger, skal op i NV (biologi og kemi) snart og har fået et spørgesmål i min opgave og jeg er helt lost og har brug for hjælp til det. Spørgesmålet lyder således: Angiv og vis med beregning, hvor mange tons glukose der kan opbygges ud fra et ton CO2. Hjææælp! -
Hjælp.. Mangler forklaring på hvorfor det at være kilden er en smerte??
Forumindlæghej jeg har fået fortalt af en ven, som lige som mig har biologi på B-niveau, men jeg kan ikke forstå hvorfor det lige er at det er sådan? hvorfor er det personen griner, når man kilder personen? hvad sker der i kroppen? jesper -
Bio spørgsmål om hjertet og lungerne
ForumindlægHejsa. Jeg har fået en biologi opgave med hjem, og kan ikke rigtigt finde svaret og sammenhængen mellem 3 spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med! Tak på forhånd :-) Hvad er det lille kredsløb? Og hvilken opgave har det? Hvad er det store kredsløb? Og hvilken opgave har det? Hva... -
Bindinger?
ForumindlægHej? Jeg er rendt ind et mindre problem med mit biologi. Jeg ved simpelthen ikke hvad de forbistrede alfa- og beta bindinger er for nogle dimser? Så jeg ville sætte stor pris på, om nogen kunne fortælle mig hvad det er... (Links til eksterne sider er også helt O.K så længe det kan forståes) -
Hvordan gøre man redefor noget?
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg har en opgave for i biologi, hvor jeg lidt har svært ved, og derfor håber at I kan hjælpe mig. Opgavn går ud på, at jeg skal gøre rede for væksten af gærceller i en vinballon. Det jeg ikke fårstår er, at hvordan redegøre jeg for dette. Tak på forhånd -
klorofyl
Forumindlæghej der stod i min biologi bog at 1. solstråling flyttes i glukosemolekylet som kemisk bundet energi ? 2.klorofylet kan ved hjælp af lysenergi fra solen spalte vandmolekyler i ilt og brint 2.mener de den her c6H12O6 håber for svar -
Evolution
ForumindlægVi har haft 8 timers undervisning om evolution,skal snart op i biologi eksamen hvis jeg kommer op i evolution vil ikke hvad jeg skal sige. Jeg forstår ikke særlig meget om det. Er der nogen der kan sige hvad er der mest vigtigt iforbindelse med evolutionen, og har måske nogle forslag. tak -
Haster..plz hjælp hvis i ved noget!
ForumindlægJeg går på Hf og skal til eksamen på onsdag. Jeg skal op i geografi, biologi og kemi som er 3 naturfag slået sammen til 1 eksamen, og jeg er helt lost hvad angår, Push-pull faktor??.. Er der noget som ved noget om det må i meget gerne svare hurtigt. -
ordbog - advancerede fagudtryk
Forumindlæghejsa (: ! Kender I en god online ordbog til advancerede fagudtryk b.l.a indenfor biologien? Ord jeg søger er bla: nakkeklap, senehinde, årehinde, synsbaner, synsnervekrydsning, synsnerve, synsbank, nervetråde, -
HURTIG HJÆLP
ForumindlægYO jeg er fuckd i bio.. kom sku til at drikke i 3 år i stedet:S nogen der har eksempler på Eksamensspørgsmål til Biologi A-niveau (gammel ordning)? eller ved hvor man kan finde dem? -
Eksamen i morgen!!
Forumindlægjeg har 24 timer til at udarbejde en synopsis I BIOLOGI men har fået et ark hvor der tales om Meyer-Overton korrelationen er der please nogen der vil forklare hvad den går ud på har fundet artiklen på nettet http://www.aktuelnat.au.dk/pdf99_4/an4-7.pdf se side 5 PÅ FORHÅND TAK :) -
Smoltifisering
ForumindlægHej. Jeg skal biologi B niveau eksamen mandag og har derfor forklaret det der sker med en Laks når den skal fra ferskvand til saltvand. Jeg har lidt svært ved at forstå at den ved diffusion og osmose omstiller sig. -
Kromatid - hvad er det?
ForumindlægEr et kromatid=et kromosom? Altså to ord for det samme - eller består et kromosom af et kromatid (og i så fald hvad er forskellen?). Vil gerne have besvaret ovenstående spørgsmål hvis nogen har tid :) (Og hvis du har über meget tid må du gerne kigge på mit indlæg om Mendels love, også under biologi) -
Bio-eksamen imorgen!
ForumindlægHej Alle! Jeg skal til eksamen i biologi imorgen, c-niveau. Mit spørgsmål går på hvor i kroppen enzymer dannes og så viljeg høre om nogen har en oversigt over de funktioner enzymerne har i kroppen?! Mvh. Fie -
Eksamen (A-niveau)
ForumindlægHej.. Jeg har prøvet at kigge efter, hvordan et spørgsmål kunne lyde til eksamen i biologi på A-niveau.. Men jeg kunne kun finde spørgsmål til nogle på c-niveau.. Er der nogle der kan komme med et eksempel? På forhånd tak -
Bio. + old.
ForumindlægHej Her efter sommerferien kommer jeg til at få biologi C og oldtidskundskab C. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad pensumet egentlig er i de to fag. Og hvilke emner man beskæftiger sig med i de fag. osv......... Håber at i kan hjælpe mig:) -
Karakterer på ny reform.
ForumindlægJeg er opgavereadaktør i biologi og engelsk. Jeg har i de sidste uger godkendt opgaver fra både den nye og den gamle reform. Jeg ville gerne spørge om der generelt ikke gives karakterer for opgaver på den nye reform. der er meget få opgaver fra den nye reform hvor der er opgivet en karakter. -
en passende problemstilling
Forumindlæghej jeg vil gerne finde en problemstilling til mine arbejdsspørgesmål, er der nogen der kan hjælpe Hvor er der vand (geo)? Hvad sker der løbende ud af dit afløb (f/K)? Hvilke trusler er der med vores drikkevand (Biologi)?
