Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16261 til 16280 af 20689
-
Mekanisk energi i rummet
ForumindlægEr der nogen som kan give mig en gennemgang af spørgsmål 6. c), og et resultat ? For synes at jeg sidder og kører rundt i det.... Det er en opgave fra Fysik A eksamenssættet 20. maj 2010.: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090520_opgave_fysikA_stx.ashx e... -
Laser
ForumindlægHej, håber virkelig der nogle som kan hjælpe mig på det sidste jeg mangler i en fysik aflevering, for den skal snart afleveres! Men mangler at svare på disse to spørgsmål: Overvej om r0 skal være stor eller lille når man bygger en laser. Hvor stor vil diameteren af laserstrålen være hvis man k... -
Biologi 2g ??
ForumindlægHeej Jeg går i 1.A og min studieretning er: Matematik A, Fysik A, Kemi B. Jeg skal have Biologi næste år som C niveau. Jeg ville spørge om hvilke emner man kommer igennem som Biologi C ? Da jeg ikke er så god til det og vil læse det op i løbet af sommerferien .. Håber i vil skrive nogle emner ned :D -
Mekanisk energi i rummet ?!
ForumindlægEr der nogen som kan give mig en gennemgang af spørgsmål 6. c), og et resultat ? For synes at jeg sidder og kører rundt i det.... Det er en opgave fra Fysik A eksamenssættet 20. maj 2009.: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090520_opgave_fysikA_stx.ashx evt... -
Revolverkugles fart
ForumindlægHei, jeg har nedlasted nogle løste fysikoppgavesæt, men det er en oppgave som er udeladet fra disse sæt. Det er en oppgave som heder: Revolverkugles fart. Det er oppgave 4 fra fysik højt niveau 2002, 10 maj. Om nogen har en god løsning og forklaring på oppgaven vil jeg meget gjerne se denne... -
Ledige studiepladser
ForumindlægHusk nu - der er altid masser af ledige studiepladser. Hvert år overser mange de små uddannelser, eller uddannelser som udbydes længere mod vest. Der er stadig ledige pladser til uddannelser inden for fysik, produktionsteknik, velfærdsteknologi, it, energi, kemi og bioteknologi, mekanik, elektron... -
eksamenshjælp af gymlærer i mat og fys
ForumindlægJeg er meget pædagogisk og erfaren. Og hjælper dig i en rolig og afslappet atmosfære. Jeg har 8 års erfaring med eksamination, så jeg ved hvad der skal til. Ring til 61734623 eller skriv til [email protected] Jeg kan hjælpe dig med matematik og fysik på alle niveauer samt AT med natfag og gene... -
Eksamenshjælp af gymlærer i mat og fys
ForumindlægJeg er meget pædagogisk og erfaren. Og hjælper dig i en rolig og afslappet atmosfære. Jeg har 8 års erfaring med eksamination, så jeg ved hvad der skal til. Ring til 61734623 eller skriv til [email protected] Jeg kan hjælpe dig med matematik og fysik på alle niveauer samt AT med natfag og gen... -
Får man start bonus hvis man er under enkelt fag HF?
ForumindlægJeg har følgende fag: Dansk A: Engelsk B: Matematik B: Kemi B: Fysik B: KS: Samfundsfag C: Religion C: Historie B: SSO: Kan jeg godt få start bonus hvis jeg nu afslutter min enkektfag HF? -
Spændinger OSV
ForumindlægHejsa jeg skal op til tværfaglig eksamen (fysik/kemi, biologi & geografi) idag senere. Jeg skal skrive noget ned om spændinger, hvis i forstår mig. Altså volt, ampere osv. Jeg har lidt svært ved at finde de forskellige navne. Altså har glemt, hvad nogen af dem hedder. Håber I forstår, hvad je... -
Svingninger (SRO)
ForumindlægJeg skal til SRO forsvar meget snart og jeg skal have svaret på den her spørgsmål, til metodiske del, som jeg er lidt forvirret over hvordan jeg kan fortælle om: C) Videnskabsteori Jeg skulle skrive det i Matematik og Fysik. Hvis nogen ville have opgave formuleringen er den vedhæftet neden... -
Er varmekapacitet og varmefylde det samme?
ForumindlægOverskriften siger lidt sig selv. Jeg er i gang med at læse op til fysik C eksamen, og så kommer jeg i tvivl om, om varmekapacitet og varmefylde er det samme? Jeg ved der er noget, der hedder et stofs specifikke varmekapacitet, men jeg føler mig lidt lost! Håber på, at der er nogen kloge hove... -
Eksamen imorgen!!!
ForumindlægHej (: Jeg skal til eksamen i fysik i morgen, Jeg har læst og selvfølgelig forstået hvad jeg skal op i, men jeg mangler nogle idéer til forsøg til emnerne; Alkohol og Forurening. Er der nogen der har nogle gode idéer, eller evt. en god hjemmeside? Man må jo godt forklare og redegøre for forsøg... -
AT - flyvemaskinen
ForumindlægJeg er i gang med at forberede mig til forberedelse af AT-eksamen i 2.g. Jeg skriver om flyvemaskinen hvor jeg tager Historie og Fysik i brug.Men frem til sagen, for jeg mangler inspiration, så er der nogle der har det samme emne, eller har skrevet om det før ?? Hovedsagligt mangler jeg nogle kil... -
hvad betyder induktion??.
ForumindlægHej..:-) Er i gang med noget fysik, hvor vi skal forklare hvad nogen forskellige ord betyder. Induktion er et blandt mange som jeg ikke kan finde ud af.. Så er der nogen som kan forklare mig kort og præcist hvad det betyder? Har prøvet at søge på google, men der kommer kun sådan nogen sider fre... -
Induktionsforsøg
ForumindlægHej :) Jeg skal snart op i fysik:( Men har lidt svært ved at forstå induktionsforsøget, den hvor man har fire spoler , og man skal putte magneten i hver spole og derefter trække den op. Jeg forstår den ikke, da der også er noget med syd pol og nord pol, ? har det noget med frastødning og tilt... -
Disposition - salte + alkohol
ForumindlægHej. Er der nogle, som har nogle dispositioner liggende med henholdsvis kapitlet "Jordens salte" og "Slægten alkohol", som begge findes i bogen "Ny Prisma, fysik og kemi 9 klasse"? Jeg har kigget inde i opgave-databasen, men jeg kan ikke finde nogle dispositioner. ... -
Alkohol-molekyler hjælp!!
ForumindlægHej! Jeg sidder med molekyler herhjemme og læser til fysik eksamen, og prøver at lave nogle alkohol-molekyler med 4 C-atomer og 1 OH-gruppe. Jeg kan kun finde ud af en måde man kan lave den på, men der skulle gerne være flere. Nogle der ved hvor mange flere der kan laves? Og hvad deres stregfo... -
Tyngdekraften
ForumindlægJa så oprandt dagen hvor man trak sit spørgsmål til fysik, og jeg er en lille smule forvirret over hvordan det skal gribes an, håber der er nogen der kan hjælpe :) Opgaven lyder: Med udgangspunkt i den generelle lov om massetiltrækning redegøres der for, hvorfor tyngdekraften på legemer i nærhede... -
Hvorfor vekselspænding i stedet for jævn?
ForumindlægHey alle ;) Jeg skal op i fysik-kemi eksamen på torsdag d. 9.juni og har bl.a. fået opgivet emnet vekselspænding, hvor jeg er gået lidt i stå. Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor man bruger vekselstrøm i stedet for jævnstrøm i hverdagen? Altså hvad er fordelene og ulemperne ved vekselstrøm og jævn...
