Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 16301 til 16320 af 111527
  • Lommeregner.

    Forumindlæg
    TI-89! Jeg har problemer med at regne et fysikstykke ud. Kan én evt. hjælpe mig? d = 1 * 6,6 * 10^-7 / 0,4000 Den bliver ved med at give 0,000002, selvom jeg ved, at den skal give omkring 1,65 * 10^-6. Hvad gør jeg forkert?
  • hvilket sakkarid?

    Forumindlæg
    hvilket sakkarid er bacon og hvilket er rosin? er igang med opgave til sosu ssa
  • Terminsprøver 9.klasse 2017

    Forumindlæg
    Hej mit navn er Jens. Her den 15 Januar 2017 starter mine terminsprøver(9.klasse). Mit spørgsmål er om hvilke obligatoriske fag, SKAL jeg op i? Og hvilke fag KAN jeg komme op i. Tak forhånd.
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    Hej :) Et af mine eksamensspørgsmål lyder: Vis hvordan enhver trekant kan ses som summen eller differensen mellem to retvinklede trekanter . Jeg har på fornemmelsen at det er ligetil, men jeg er alligevel forvirret over fomuleringen :s mvh.
  • en lille opgave(;

    Forumindlæg
    Hej, sidder lige med en lille opgave, men kan ikke overskue hvad forklaringen er, håber i vil være søde, at hjælpe (: opgaven lyder: - Hvis du holder en ske med NaCl hen over en gasflamme, bliver flammen gul over skeen. Lyser du med en natriumlampe gennem den gule flamme hen mod en skærm, kaster ...
  • hjælp det haster!! biobrændsel & fossiltbrændsel

    Forumindlæg
    hej, jeg er igang med en fysik rapport, og jeg kan ikke helt finde nogle informationer ang. biobrændsel og fossilt brændsel, nogen der kan hjælpe, og helst hurtigs muligt... tak på forhånd. p.s. har tjekket wikipedia, og det kan ikke bruges.
  • stregformel

    Forumindlæg
    Ud fra hydrogencarbonats stregformel, hvad kan jeg fortælle om? hvordan kan jeg fortælle om kovelente bindinger, ladning osv ud fra stregformlen?
  • Elektronprikmodel (-formel) - Hvilket pc-program?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg håber, I kan hjælpe mig hurtigst muligt. Jeg har søgt og søgt, og kan simpelthen ikke få svar på, hvordan jeg tegner en elektronprikmodel på min computer.. Findes der et program, jeg bør downloade, eller kan det gøres i Paint, Word e.lign.? På forhånd STORT tak for hjælpen! Mvh. Julie
  • hjælp!

    Forumindlæg
    Opskriv en strukturformel for et dipeptid dannet ved 'samling' af to aminosyrer. Sådan lyder spørgsmålet, nogen der kan hjælpe o.o ?
  • Hjælp til opgavebesvarelse - haster!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lidt svært ved følgende spørgsmål, er der nogle der kan hjælpe mig med at besvare dem? Hvad er forskellen på inter - og intramolekylære bindinger? Hvorfor er ionforbindelser vansopløselige? Skitser et eksempel. Hvilke krav må man stille til tre væsker for at en blanding som indehol...
  • HJÆLP HASTER

    Forumindlæg
    hej derude Jeg har 2 spørgsmål som jeg skal besvare til en rapport. jeg kan ikke finde noget jeg kan supplere med til besvarelsen Kan spytamylase fungere i mavesækken? forklar de forskellige bindingstyper:
  • Bakterier i vand

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal undersøge bakterie indholdet i noget vand fra den lokale sø. Nogle forslag til hvordan man gør dette ?
  • lektiehjælper

    Forumindlæg
    Davs.. Nogen der kender nogle lektiehjælp hjemmesider som de kan anbefale?? Jeg har brug for et privat lektiehjælper og ved ikke hvor jeg skal finde et.
  • Tubocurarin

    Forumindlæg
    Opgave 2 – Tubocurarin Forklar, hvorfor tubocurarin har muskelafslappende effekt. Forklar, hvorfor patienter skal ave kunstig lungeventilation under kirurgisk indgreb, hvor tubcurarin blev anvendt. Forklar, hvordan acetylcholinesterase-inhibitor kan...
  • AT emne - biologi

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg ville lige høre om der er nogen der har en super god ide til et AT emne, under overemnet kommunikation. Jeg vil gerne skrive inden for biologi, og har egentligt tænkt på at skrive om nervesydomme, men jeg kan ikke se hvilket fag jeg ellers skulle have med ud over biologi.
  • Elektromotor

    Forumindlæg
    Jeg skal bygge en generator via en en eletromotor. Jeg fatter virkelig ikke hvordan man skal gøre det når der skal tandhjul indover og jeg kan ikke finde nogle forsøgs vejledninger. Please hjælp
  • Syntese af disulfiram SRP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går p.t. i 2.g og tænker på at vælge syntese af disulfiram som emne til SRP. Er der nogen af jer der har skrevet SRP om Disulfiram? -Imhotep
  • TLC-analyse

    Forumindlæg
    TLC-analyse. Hvad er det helt konkret og hvad skal det bruges til? Jeg har prøvet at søge på nettet, men synes ikke svarene er ligetil... På forhånd tak :-)
  • nogle stoffer

    Forumindlæg
    er er lige nogle stoffer, som jeg ikke ved navnene på:N2O5F3O2Cl4H3
  • stoffer

    Forumindlæg
    Hvis I fik stillet opgaven: giv et portræt af stofverdenen, hvad ville i så skrive og komme ind på?