Søgning på: srp historie musik. Resultater: 16301 til 16320 af 24890
-
Genre: Brev - karakteristiske træk
ForumindlægHeej people Jeg er igang med at skrive en historie i dansk (kreativ skrivning), jeg må selv vælge genre, og jeg har valgt en person, som hovedperson, men jeg ville lige spørge om i ville nævne karakteristiske træk for et brev, som genre.. Mange tak på forhånd -
The black dog
ForumindlægHej; Jeg vil høre, om der er nogen der har skrevet essay om " the black dog " , skriv evt. til min indbakke, da jeg nemlig ikke rigtig forstår historien og godt kan bruge noget hjælp. Tak på forhånd -
forhistorie til "En kærlighedshistorie" af Naja Marie Aidt
ForumindlægJeg skal skrive en forhistorie til "En kærlighedshistorie" af Naja Marie Aidt. - Altså en kort historie om hvad der tidligere er sket i hendes liv. Er der nogle som har et godt forslag til hvad den kunne handle om? Håber i kan hjælpe! :). -
idé til noget om cuba og kommunismen?
ForumindlægHEj Jeg skal skrive den her opgave og jeg tænker at det skal være om cuba og kommunismen. men jeg mangler lidt noget at gå ud fra, (jeg skriver opgaven i historie) er det nogle der har nogle idéer til nogle undringsspørgsmål? -
the go between themes....Haster!! :o
ForumindlægHej Jeg er igang med en analyse af " the short story" - the go between , og jeg har lidt svært ved at finde temaerne i historien...Jeg håber i kan hjælpe mig.. Jeg er helt blank, og den skal afleveres snart ... :/ -
Champagne Flight
ForumindlægSkal lige høre, om jeg har forstået historien rigtigt. Er budskabet i Champagne Flight, at man ikke skal blive for voksen for hurtigt? Har en engelsk opgave der hedder: What is the message in Champagne Flight. -
analyse af en kilde
Forumindlæghej jeg skal aflevere dansk-historie opgave i morgen og jeg har haft lidt problemer med at lave en analyse af mine kilder så hvis der en der vil læse min analyse igennem og så skrive hvad jeg evt. kan skrive mere -
2. verdenskrig
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig til: at forstå hvilken betydning 2. verdenskrig har haft for det 20. århundredes historie. Jeg ved det er et stort spørgsmål, men nogle enkelte svar og nøgleord er også , da jeg ikke har så meget lige nu -
Plot af "Antaeus"
ForumindlægJeg er helt lost på, hvordan man skriver et plot af en historie. Jeg troede først at et plot og summary er det samme, men det er det slet ikke. Kan nogen give mig et tip på, hvordan et plot til "Antaeus" af Borden Deal kunne se ud? -
problematisk problemformulering
Forumindlæghej alle. står i AT til knæene, og skal til at skrive en synopsis. Emnet er atomprøvesprængninger, og de to valgte fag er engelsk(historie eller analyse) + biologi. tænker på noget med evt følgeskader, eller noget angående de omtalte "downwinders". nogen idéer, eller nogen hjælp ? :D -
Religion B
ForumindlægHejsa Er der nogen derude, som kender til uddannelser hvor at Religion B er adgangskrav? Har kigget lidt på læreruddannelsen med linjefag Kristendom, men jeg har Historie B, så det skulle vist være nok tror jeg? Bedste hilsner Zenja :) -
Lidt hurtigt hjælp
ForumindlægHej Jeg er i gang med min historie opgave, og skriver om 2. verdenskrig.. jeg er igang om noget med Hitlers liv, og er noget til punktet hvor han var rigskanser.. Nogle derr kort kan forklare hvad det var, og hvad hans opgave som rigskansler var -
telefonens opfindelse
Forumindlæghej jeg skriver AT om telefonen i fagerne historie og fysik jeg har et spørgsmål som håber nogen kan svare,,,, hvorfor blev telefonen opfundet lige præcis i den periode som det gjorde? havde det en spedial årsag? -
telefonens opfindelse, hvorfor?
Forumindlæghej jeg skriver AT om telefonen i fagerne historie og fysik jeg har et spørgsmål som håber nogen kan svare,,,, hvorfor blev telefonen opfundet lige præcis i den periode som det gjorde? havde det en spedial årsag? -
historisk analyse
Forumindlæghej. jeg sidder med et lille problem her. jeg er nemlig ikke helt så sikker på hvordan jeg skal analysere mit emne i historie. nemlig danmark i oplysningstiden. hvis nogen kunne hjælpe, trods dette sene tidspunkt, ville jeg blive meget glad :) -
Emnevalg
ForumindlægHej Jeg står og skal til at skrive DIO, men har rigtig svært ved at finde et godt emne. Jeg skal skrive om mellemøsten, og skal skrive i fagene IØ og samtidshistorie. Håber der er nogle der kan hjælpe mig med dette. Opgaven skal omhandle historie efter 1930. Mvh Mathias -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP!
ForumindlægHej allesammen.. Jeg sidder og skal sætte lidt historie i sammenhæng.. Hvorfor var det at man indførte ytringsfriheden, hvilke politiske optakter havde der været optil ? Håber at der er nogle som kan svare.. mvh gunnar -
En god konklusion
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive min Dansk/historie-opgave, og er nået til, at jeg skal lave en konklusion. mit problem er så, at jeg ikke ved hvor lang en konklusion skal være, og hvad den skal indholde. Håber I kan hjælpe mig. Mvh. CL,2.F -
Ciceros syn på drabet af Cæsar
ForumindlægHej... Jeg er i gang med at skrive en historie opgave, og jeg mangler en kilde. Kilden er af Cicero og omhandler hans syn af drabet på Cæsar i Senatet. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde denne kilde, og hvad den evt. hedder? Mvh Signe -
Kan ikke komme igang! :(
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skriver i faget Dansk. Jeg har valgt at skrive om emnet Nyheder- argumentation, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an og skrive en sådan opgave. Skal jeg fortælle om nyhders historie?? eller hvordan skal jeg skrive den?? Please hjælp.
