Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16401 til 16420 af 28854
  • enzym

    Forumindlæg
    Nogen som kan hjælpe mig med b og c i denne opgave? Har lidt svært ved at komme i gang. Link til opgave: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2005/maj/opgave%203.pdf Tusind tak på forhånd! ;D
  • Scrapie! HJÆLP! krydsningsskema

    Forumindlæg
    Hej alle Sidder med opgaven der er linket til nedenfor og er i tvivl om spørgsmål b og c. forstår ikke rigtigt figur 2. er der nogle der kan hjælpe mig og forklare den måske? tak! http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar2006/august/opgave%207.pdf
  • Ideer til problemformulering.

    Forumindlæg
    Hej jeg skriver i biologi B og filosofi C og har valgt emnet fosterdiagnostik. Da jeg er lidt blank, ville det vaere dejligt, hvis en sad med ideer til nogle gode problemformuleringer til emnet, til min AT eksamen. Paa forhaand tak.
  • Kortlægning af genomer i AT - overvågning?

    Forumindlæg
    Jeg har valgt kortlægning af genomer som emne til AT, biologi C og dansk A. Emnet med genom lå i ressourcerummet, men jeg er i tvivl om hvori overvågningsdelen (eventuelt selviscenesættelsen) består. Er der nogen der kan hjælpe?
  • Analyse af Fagre nye verden

    Forumindlæg
    Er ved at skrive AT opgave om Fagre nye verden og kloning i biologi og dansk, og skal analysere Fagre nye verden. Nogen der har nogle guldkorn hvad angår fortællerteknik? Det ville være en STOR hjælp :) TAK!
  • HJÆÆÆÆÆÆLP MED AT

    Forumindlæg
    jeg skal skrive en synopsis om BOTOX og jeg har meget svært ved at komme igang med den da jeg har valgt PSYKOLOGI OG BIOLOGI. Er der gode idéer må i meget gerne skrive hutigs muligt, på forhånd tak
  • Hjælp, hvis du er klog nok?:-)

    Forumindlæg
    Hej alle Mig og min ven skal aflever et biologi rapport. Er der så nogen der gerne vil være mega høflig og rette rapportet? Det er på 3 sider. Vi vil bare vide om der er nogle fejl, eller om der er noget i synes at der skal tilføjes noget mere. Tak på forhånd:-) Venlig hilsen Amenah og Arvin.
  • Alternativ energi?

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive ep i samfundsfag og biologi, jeg kan bare ikke komme i gang. Der skulle vel ikke sidde et klogt hoved et eller andet sted med et hjælpsomt hjerte som kunne komme med en idé eller et godt sted at tage fat til en start??
  • nedarvning

    Forumindlæg
    Hej jeg har virkelig brug for hjælp jeg fik en spørsmål fra biologi B at der stå redegør udspaltningsforhod ved uafhængige nedarvning af to egenskaber med dominans ( to gens nedarvning) samt for hvorledes epistasi kan opstå ?
  • For lidt fedt, hvad betyder det for mig?

    Forumindlæg
    Jeg har lavet en kostanalyse i Biologi, og i min kostanalyse får jeg for lidt fedt, min lærer har så skrevet hvad det kan betyde for mig??? Jeg har prøvet at søge om det på nettet men uden held. Er der nogen der ved svaret så skriv gerne.
  • Opuntia macrorhiza!?!?!!!! HJÆLP !

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en kort fremlæggelse (i biologi) om hvordan planten ''opuntia macrorhiza'' tilpasser sig det sted den vokser op Jeg har svært med at finde oplysninger så ville virkelig værdsætte det hvis nogen kunne hjælpe miig :D Tusind tusind tak på forhånd!!
  • eksamen spørgsmål

    Forumindlæg
    hej er her ikke som vil hjælpe mig med følgende spørgsmål i biologi ? • Forklare forskellene mellem den anaerobe og aerobe forbrænding af glukose, samt forklare hvordan musklerne skaffer energi til arbejde. • Forklare hvordan kredsløbstræning påvirker kroppen og diskutere Sundhedsstyre...
  • Leghæmoglobin og Rhizobium-bakterier

    Forumindlæg
    Sidder med et eksamens sæt i Biologi A. Nogen der har nogle idéer til dette spørgsmål? Forklar, hvilken betydning det har for Rhizobium-bakterier, at leghæmoglobin er i stand til at afgive O2. På forhånd tak
  • Endorfiner i hjernen

    Forumindlæg
    Hej mennesker Sidder i skrivendestund og laver 24-timers forberedelse til mundtlig Biologi-B. Sidder og bakser med endorfiner, signalstoffer og belønningssystemet. Er der nogen der ved, hvorledes endorfiner stimulerer belønningscentret? Foregår det gennem blodkarene? - Hvis ja, er endorfiner så...
  • Græsnings- og nedbryderfødekæden

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen Læser til eksamen i biologi og er gået i stå mht definitionen af begreberne græsningsfødekæden og nedbryder fødekæden, forstår godt princippet i begge fødekæder men kan ikke finde ud af at lave en kort og præcis definition af dem. Håber nogen kan hjælpe med dette
  • hvad er nogle vigtige formler og evt. grundstoffer at kunne i hovedet?

    Forumindlæg
    altså formler der er vigtige at kunne/ gode at kunne i hovedet? som f.eks. fotosyntese. også måske nogle grundstoffer eller lign. der er godt at kunne huske. jeg tænker formler inden for fysik/kemi, biologi og derimellem. dbh
  • hjææælp

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave i biologi, som jeg har ret svært ved at besvare: Forklar hvordan celler danner proteiner ud fra et gen idet du inddrager din viden fra den teoretiske øvelse ”Arvematerialets struktur og proteinsyntesen”. Nogen der kan hjælpe mig?
  • Blodtype - krydsningsskema

    Forumindlæg
    Sidder til 24-timers forberedelse i biologi og skal bruge svaret på et meget enkelt spørgsmål, men som jeg dog stadig er i tvivl om. Hvis manden har blodtype AB og kvinden har blodtype A, hvilken blodtype vil deres barn så kunne få, og hvordan ville krydsningsskemaet se ud? På forhånd tak f...
  • Biologirapport - hjælp til spørgsmål om ørken

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med at lave en biologi rapport om ørkener. Der er et spørgsmål jeg har svært ved at besvare. Er der nogle der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: Ørkenens fremtid? På forhånd tak :-).
  • hvorledes AB0 blodtyper nedarves, vha krydsningsskema.

    Forumindlæg
    Hey folkens. Jeg sidder og skal til eksamen i biologi, og så blev jeg pludselig i tvivl om hvordan AB0 blodtyper nedarves. Jeg kan simpelthen ikke huske det. Det ville være rart hvis en af jer også ville vise det i et krydsningsskema, en forklaring ses gerne. På forhånd tak. :)