Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 16401 til 16420 af 43092
-
Epos - Anaylyse og Fortolkning?
ForumindlægSider og læser op til min old eksammen, men er i tvivl om hvordan et Epos skal analyseres? på forhånd tak -
Føljeton eller reportage?
ForumindlægHej derude! Jeg skal skrive en dansk aflevering om Herman Bangs "Fra Lighuset", men jeg er lidt i tvivl, om det er en føljeton (og i så fald hvorfor) eller om det er en reportage? -
Feminisme !
Forumindlæg- Hejsa! Jeg har et emne om feminisme, og der er noget jeg fisker efter, som jeg ikke kan få fat på.. - Hvad gjorde kvinderne, for at få stemmeret? -
Hjælp !!!!
ForumindlægHej hvad er det moderne gennembrud og det folkelig gennembrud? forskellen? - er novellen I modesalonen det moderne gennembrud eller? -
Matas
ForumindlægVed nogen hvornår reklamen er blevet udgivet (årstal) ? Tak på forhånd -
Problemstilling om Korea-krigen, holdnings- og vurderings spørgsmål
ForumindlægHej! Jeg ville spørge om der nogen som havde et forslag til et godt holdnings- og vurderingsspørsmål til problemstillingen: Hvad er/var konsekvenser af Koreakrigen? Det er en smule svært for mig at formulere et godt spørgsmål som ikke involverer samfundsfag, men som også inddrager noget om kon... -
diskussion
ForumindlægHej. Jeg har en dansk historieopgave for, hvor jeg skal gå i gang med at skrive en diskussion i forhold til Danmark omkring 1800-tallet, hvor de tabte mod England. Men også nationalsangen af Adam Oehlenschläger "Det er et yndigt land". Er der nogem som har en ide om hvordan jeg kan st... -
Problemformulering?
ForumindlægEr der nogen der kan uddybe det med en problemformulering lidt bedre for mig? Evt. komme med et eksempel? Det er en problemformulering jeg skal lave om et engrosfirma i england der sælger køkkenudstyr til kokke. Men samtidig skal problemstillingen også relatere til noget vi har haft i engelsk. N... -
oversættelse
Forumindlæger der nogen der lige kan få kigget på oversættelsen.. på forhånd takk. fra dansk til engelsk. for tiden lærer 64% af alle unge danskere engelsk som fremmedsprog. Andre lande er mere tøvende, men engelsk bliver talt og skrevet i meget strørre udstrækning end noget andet sprog. Forretningssamtale... -
Studerende på farma uddannelsen
ForumindlægHej Jeg vil høre om nogen af jer, der ved hvor stor en del af farma - uddannelsen forgår på engelsk. Jeg har rigtig svært ved at forstå engelsk, og er bang for at dumpe til de forskellige kurser. Hvad siger kan jeg alligevel klar det, hvis jeg tager lidt ekstra sammen og bruger lidt ekstra tid på... -
Oversættelse af en lille tekst?
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg har skrevet en lille tekst om "den materille verden" på dansk, men den skal være på engelsk, og jeg er ærligt talt ik' så god til engelsk, så jeg tænkte om der ikke var nogen søde sjæle der ville hjælpe med at oversætte? -så ville det bare være kanon. Om ikke an... -
Dårlig mundtligt :'/ HJÆLP!
ForumindlægHeeej alle ... Jeg er en pige, der går i 9. klasse, så det siger jo sig selv, at jeg snart skal til afgangseksamen. Mit største problem er ENGELSK! Jeg er elendig mundtligt, og nu kniber det lidt med det skriftlige også .. ;S Mit første problem er, at jeg har en mærkelig accent. Engelsk ligge... -
undersøgelsens muligheder og begrænsninger :)
ForumindlægHej alle, Jeg skal til AT eksamen på fredag og sidder lige og laver mit talepapir.. Jeg har engelsk og biologi og mit emne er litteraturens udvikling som konsekvens af charles darwins rejse, hvor jeg har analyseret engelske digte og prøvet at vise, om man kan se nogle spor af charles darwins evol... -
Er der nogen der kender en rigtig god hjemmeside om Reformation/Martin Luther?
ForumindlægHey!Jeg er ved at lave en historie opgave om Martin Luther´s oprør og hvordan han fårreformationen til at udvikle sig. Så hvis der er nogen der kender en rigtig god hjemmeside om reformation/Martin Luther´s oprør osv. ville det være nice at have.... -
HJÆLP til metode i AT - HASTER!!!
ForumindlægHej. Jeg skriver i historie og matemaik om opdagelsesrejser og christoffer columbus. har bare ikke nogen ide om hvad jeg skal skirve under metode afsnittet? har kigget lidt rundt omkring, men de begreber der bliver nævnt kender jeg slet ikke. Hjælp mig, er forvirret og stresset!!! -
A-fag på gym..
ForumindlægHej. Når nu man snakker om at have 5 A-fag på gymnasiet, og altså lægge en vis procentdel til sit gennemsnit, snakker vi så også de oblikatoriske A-fag som Dansk A, historie A, og hvad man ellers har, eller snakker vi de fag man SELV vælger? Kom lige lidt i tvivl.. -
Ødipus og jokastes børn?
ForumindlægHej Jeg har læst mig til at Ødipus og Jokaste får 4 børn i alt, men i Ødipus bogen refereres der hele tiden til disse afkom som værende afskyelige og gyselige? -- hvad er historien bag dette? -
gennemsnit for at komme på uni
ForumindlægGodaften alle sammen. Jeg har planer om at læse dansk og historie (måske) på uni efter end gymnasie, for derved at bliver underviser på et gymnasium.. Er der nogle der ved om der er nogle snit man skal have for at komme ind og læse, eller skal man bare have en bestået stx? (og ja har søgt :) ... -
HTX 1-10
ForumindlægNu skal jeg forhåbenlig selv på HTX. Er det noget jeg kan glæde mig til vis jeg elsker fysik/kemi og historie og matematik. er det sjovt kedlig Spændene?. eller sidder i bare og Gamer Cs.- World of warcraft.- eller bare wc3 ;D -
Studieretningsopgaven i 3.g
ForumindlægJeg skal snart til at skrive studieretningsopgaven (3.g) og vil gerne skrive i fagene historie/musik. Men hvilke emner ville virke oplagt at vælge hertil? Er helt på bar bund, så håber i kan hjælpe. :-)
