Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16401 til 16420 af 24088
  • Modernistisk eller realistisk værk

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Jeg står i, at skulle analysere et selvvalgt værk, der enten skal være modernistisk eller realistisk. Da der nok er en del der allerede har prøvet eller læst sådan nogle værker, ville jeg høre om I kunne anbefale en bog eller to?
  • Jomfruen i fugleham!

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en analyse og fortolkning af Tryllevisen Jomfruen i fugleham. Nogle der har nogle gode noter hertil? Har desværre brugt mine sidste point, så kan ikke hente en opgave. Håber det er nogle der vil hjælpe. Tak på forhånd.
  • Månelandingen i forhold til Cubakrisen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at analysere månelandingen 1969's betydning i den kolde krig. - Jeg har fået at vide at jeg skal indrage Cubakrisen 1962 i dette, men kan umiddelbart ikke se hvordan jeg skal kæde disse to ting sammen. På forhånd tak :)
  • Adam og Eva???

    Forumindlæg
    Hey folkens Jeg skal til at analyser teksten der hedder Adam og Eva Af Dario Fo, men det ser ud til at jeg ikke helt har forstået teksten derfor vil jeg høre om der evt. er nogen som har læst den eller skrevet om den..? det haster ...
  • Månelandingen 1969.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at analysere månelandingen 1969's betydning i den kolde krig. - Jeg har fået at vide at jeg skal indrage Cubakrisen 1962 i dette, men kan umiddelbart ikke se hvordan jeg skal kæde disse to ting sammen. På forhånd tak :)
  • Gået i stå :(

    Forumindlæg
    Jeg er ved at analysere billedet : Venus' fødsel og er gået totalt i stå. Jeg kan ikke finde ud af hvad vestenvinden skal repræsentere eller hvad kvinden til højre skal :( Arg, nogen der har nogle gode input? Så i fantastiske.
  • hovedetemaet i Esben Askepuster

    Forumindlæg
    hjælp jeg sidder og skal lave en dansk opgave hvor jeg skal analyser og fortolke Esben Askepuster og sammenligne den med Kloda - Hans. er der nogen der hved hvad hovedetemaet i Esben Askepuster er? og jeg vil være super glad for et bud på en fortolkning =) vær sød at hjæl mig
  • 2g opgave :(

    Forumindlæg
    Hej alle gode mennesker:) Jeg er ved at lave en analyse til dansk/historie opgave. Og jeg har læst novellen "Les Quatre Diables" (de 4 djævle) men nu står jeg fast, skal beskrive hvad det stille eksistens er. Nogen der vil hjælpe?! Pleease??!
  • Film af Helle Helle - mangler tekst

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave en analyse af Helle Helle: Film, og i min tekst mangler der nogle linier. Har linie 32, der slutter med: og den lyd, hun råbte. Så er det næste: i stolerygggen foran sig. En der kunne fortælle mig, hvad der skal stå der imellem?
  • Skal det med som bilag?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skriver SRP i vø og afsætning. Jeg skal aflevere i morgen. Jeg har udregnet og analyseret nøgletal for min fars virksomhed, er det nok at skrive årsrapporten på kildelisten, eller SKALregnskabet med som bilag i SRP? Jeg er meget i tvivl..
  • Hjælp til Coma af: Michael Strunge

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal analysere digtet "Coma" som er skrevet af Michael Strunge (findes i digtsamlingen "Vi folder drømmens faner ud"). Er der nogen der har nogle gode noter til den? På forhånd tak =D
  • Masseprocent af H2O

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg tænkte på om jeg kunne få hjælp til denne opgave: Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2 2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse % Fe. Beregn masseprocenten af H2O i pulveret. På forhånd tak.
  • Er dette en metafor?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at analysere en tale, og jeg er i tvivl om nedenstående er en metafor eller en sammenligning? "Man kan ikke lade sig bruge til at rive ulverifter med i andres legemer og selv forlange at behandles som et skyldfri lam. "
  • Engelsk A - Idræt B - Udviklingen i USA med hensyn til fedme

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en SRP om fedme. Jeg tænkte på, om der var nogle der havde nogle gode sider, som handler om udviklingen i USA med hensyn til fedme? Eller bare en side, hvor de tænker 10 år frem og analysere, da jeg skal bruge lignende i min opgave :-)
  • Eventyret om Per,Povl og Hans?

    Forumindlæg
    Hej allesammen (: Jeg sidder og analysere folkeeventyret om de tre brødre Per, Povl og Hans... og så kom jeg ligepludeselig i tvivl: er det et skæmteevntyr eller et trylleevntyr? :D Jeg kan finde argumenter for begge dele, så er meget i tvivl, nogen der kan hjælpè?
  • reklameanalyse - kontraster

    Forumindlæg
    Jeg er ved, at analysere en reklame, og jeg skal finde kontraster. Hvordan gør jeg det, kan i evt. give mig et par eksempler? Reklamen handler om en sølv bil i baggrunden, mens et par sidder i mellemgrunden i en café. På forhånd tak :)
  • genre

    Forumindlæg
    Jeg er helt forvirret, har lige fået afvide af en klasse ven at vores lærer har sagt at genre i en analyse af en børnebog skal fylde 1 til 2 sider........? Kan det være rigtigt? nogel kloge folk der kan mane det til jorden?
  • Kommunikationsmodellen (hurtigst muligt)

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere en artikel, som jeg bl.a skal sætte i kommunikationsmodellen, men de papirer jeg har om selve kommunikationsmodellen kan slet ikke hjælpe mig. Er der nogen der kan forklare mig ngoet om den? Jeg vil gerne hvis nogen kan hjælpe mig, hurtigst muligt.
  • ''The traveller'' by Ryan O'neill 2013

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået til opgave, at analysere teksten ''The traveller'' by Ryan O'neill 2013. Er der tilfældigvis en som har læst teksten, og har et bud på hvad titlen har af betydning til denne tekst? :-) Tak på forhånd.
  • Dét bliver regnvejr - novelleanalyse?

    Forumindlæg
    Er der nogle der har læst "Det bliver regnvejr".. Hvis I har, vil i så ikke fortælle et kort resume af den. Og hvis der eventuelt er nogle der har lavet en analyse af den, må i gerne sende den til min mail, da det kan inspirere mig. Håber virkelig på hjælpe, da det haster .. På forhånd ...