Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 16421 til 16440 af 23785
-
Titel forståelse
ForumindlægHej. Jeg skal analyser teksten: Der Froschkönig oder der eiserne Henrich også bedre kendt som Frøkongen eller jernhenrik af Brøderne Grimm Problemet er at jeg ikke fortstår hvad titlen skal betyde i forhold til teksten. Er der nogen som kan hjælpe mig med det ? :) -
Tv-reklame - reklamespørgsmål.
ForumindlægJeg ville høre om der var nogle der kunne forklare begreber REKLAMESPOT, da jeg ikke selv er indforstået med det. Jeg skal svare på '' hvad gøre reklamespottet specielt eller anderledes?'' Jeg skal analysere en reklame (sydbank tv-reklame) Så reklamespot anyone? -
Dansk mundtlig eksamen imorgen!!!!!
ForumindlægHej. Er der nogen af jer der kan hjælpe mig? Er virkelig på skideren, skal op i dansk mundtlig imorgen, og kan bare ikke finde ud af det. Jeg skal analysere en novelle af Kim fupz Aakaeson " løven" - Håber der er nogle der kan hjælpe mig.. -
Renhedsbestemmelse
ForumindlægHej. Jeg har udført syntesen af acetylsalicylsyre, og skal lave nogle renhedsbestemmelser, hvor jeg skal lave en komparativ analyse af dem og diskuter og vurder hvilken metode der er bedst. Nogen der har nogle gode links, til hvor jeg kan søge information om dette? -
Et dukkehjem
ForumindlægHej med jer ;) Sidder lige med en mundtlig dansk årsprøve til imorgen, jeg har analyseret og fortolket "Et dukkehjem" af Henrik Ibsen, men har en del problemer med at finde en perspektivtekst. Perspektivteksten skal være fra det moderne gennembrud. Nogen der har nogle gode ideer? På fo... -
IR og H-NMR spektroskopi
ForumindlægHej med jer, jeg skal lave en analyse over koffeins IR-spektrum og H-NMR spektrum. Så ville høre om nogen derude kan hjælpe mig, for tror ikke at jeg har gjort det rigtigt. Tak for hjælpen!! -
Overgang fra barn til voksen/forandring
ForumindlægHej SP, jeg er i gang med en prøve eksame i dansk. Vi skal annalysere enten en novelle, et digt, et essay, t eller en spillefilm. jeg har svært ved at finde noget jeg at analysere, og spørger derfor om der er nogen der har en god novelle eller andet. -
Chicken Dansk FSA
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har om Chicken i DANSK FSA, og skal analysere den og perspektivere den. Jeg har læst på DR at den er udgivet i 1987, og et andet sted 1993. Nogle der ved hvornår den er udgivet. Hvad for en novelle er det hvis det er sidst i 80erne? Det er jo ikke en 90er novelle så?? På for... -
Analysér tysk sætning
ForumindlægHej :) Jeg skal analysere sætningen (x, o osv.): Bonn war früher die Hauptstadt von der BRD. Jeg er kommet i tvivl om hvilket tegn der skal under "von der BRD" og "früher" ? Nogen der kan hjælpe? -
Darwin/engelsk
ForumindlægHej alle. Jeg har lige et spørgsmål. Hvis jeg i AT har søgt at undersøge om Darwins tipoldebarn i et af hendes digte formår at beskrive Charles Darwins metode vha. analyse af digtet, hvilken metode er så anvendt; den biografiske, nykritiske, sociologiske eller ideologikritiske? -
Arkitekturanalyse noter?
ForumindlægJeg søger noter om emnet "arkitektur" fra oldtidskunstskab, specielt vil jeg gerne vide, hvad man under "analyser og fortolk" skal gøre, hvis jeg kommer op i arkitektur, i netop oldtidskunstskabseksamen. -
Fiskeri - dna
ForumindlægJeg har forstået at man kan finde en fisks oprindelsesområde via dna analyse. Men jeg kan ikke helt forstå hvordan man ved hvilket havområde den stammer? Jeg kan ikke se nogen sammenhæng. Nogen der kan forklare? -
hjæælp
Forumindlægjeg skal til historie og har lavet følgende problem formulering ? er der nogen som kan rette den hvis der er behov for det osv og evt hvad jeg mere skal komme ind på Hvad er velfærdsstat og hvordan har den udviklet sig? redegør for det danske velfærdsstaten analysere hvad der er fordel og ule... -
Historie 24-timer? spørgsmål..
Forumindlæghej, hvordan foregår 24-timers historie eksamen? Jeg ved at man trækker en tekst på omkring 8 normal sider, og så et par kilder? Men hvad skal man gøre med dem? Skal man redegøre, analysere og fortolke de 8 normalsider? og lave kildekritik til de sidste par kilder? Eller hvordan? -
Ond i sulet og berettermodellen
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med at analysere Neja Aidts novelle "Ond i sulet," og jeg har lidt problemer med at sætte den ind i berettermodellen. Er der nogen der kender til novellen, som kan hjælpe mig lidt? ;) -
Homers iliade - Hjælp til eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i old, hvor noget af det jeg kan komme op i er Homers iliade. Jeg ville derfor høre, om der er nogen som har en analyse/fortolkning af sangene 1, 15, 16, 21 og 22? Håber der er nogen som kan hjælpe :)! -
Antagonist eller agonist
ForumindlægHejsa Jeg skal lave en kemisk analyse af stofferne i HAART behandling mod HIV: 1. Atazanavir 2. Abacavir 3. Etravirin Mit spørgsmål er om alle stofferne er antagonister eller er de agonister? Er også lidt i tvilt om hvordan man kan anlysere deres kemiske struktur... :) -
Eksamen
ForumindlægHej:) Jeg skal op i old imorgen, og er ret nervøs, er forvirret hvordan det foregår? Skal man læse teksten og så analysere det? Min lærer sagde husk at vi ikke skulle referere det, men det kan jeg ikke lade være med. Er ret lost. :( -
SSO - identitetsdannelse via sociale medier
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til at skrive SSO i dansk og samfundsfag, om identitetdannelse via sociale medier. Er der nogle der ude som lægger inde med et par ideer til et værk jeg skal analysere i min opgave? På forhånd tak :) -
Teoretikere- skizofreni
ForumindlægJeg skal analysere en case i psykologi, hvor jeg skal undersøge hvordan det påvirker et individ at blive diagnosticeret med skizofreni Jeg er dog i tvivl om hvilke relevante teorier og teoretikere jeg kan bruge i denne sammenhæng Er der nogen der har nogle gode bud??? Har virkelig brug for hjælp
