Søgning på: SRP historie. Resultater: 16441 til 16460 af 22627
-
Velfærdsstaten!
ForumindlægHej derude.. Jeg sidder lige og arbejder med velfærdssamfundets historie. Jeg læste en opgave, hvori én skriver hvordan Danmark er gået fra "et residualsystem (hvor kun de trængende skulle have en bestemt ydelse) til universelt system (hvor alle havde ret til den sammen ydelse uanset indkom... -
Agent orange synopsis.
ForumindlægHej alle. Jeg er ligenu igang med at skrive en synopsis omkring Agent Orange. Jeg skriver i kemi og historie. Jeg har lidt problemer med at få inddraget kemi i det. Jeg ved Agent orange er en blanding af 2,4,5-triklorfenoxy-butylester og 2,5-deklorfnoxy-butylester. Men hvordan laver jeg et rea... -
Dario Fo "Adam og Eva"
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med en dansk stil hvor jeg blandt andet skal analysere historien "Adam og Eva" skrevet er Dario Fo. Jeg er næsten færdig, men ville dog alligevel hører om der er nogen derude der skulle ligge inden med en analyse så jeg kan se om jeg er på rette vej med analysen.. -
og jeg ville droppe ud
ForumindlægPå gym har jeg fået følgende årskarakter.... Billedkunst C 12, 10 Biologi C 7,4 Kemi C, 7 4 Geografi C 7,4 Samfundsfag C 7, 7 Historie B 7,7 Religion C 7,7 Matematik C 7,7 hmm ? Gode Karakter?? -
DIO - Det International Område
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til at skrive DIO opgave.. Jeg har valgt fagende Dansk/Historie og hovedeemnet er globalieringens konsekvenser. Jeg har tænkt på at skrive om Carlsberg i den sammenhæng. Jeg vil dertil hører om der er nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan inddrage, eller om i ove... -
Myter? - nogen der tænker kreativt?
Forumindlæghej jeg skal i næste uge lave et projekt. i projektet skal jeg afprøve en myte - om den er sand. nogen der kender nogle gode myter der kan være sjove at arbejde med ? skal have relation til fysik, historie, teknologi. det skal derudover gerne være muligt at finde informationer om pågældende myte.... -
metode - samfundsvidenskab
ForumindlægJeg er som så mange andre 3.g'ere i gang at skrive synopsis. Skriver om Martin Luther Kings I have a dream-tale og racisme i USA i fagene engelsk (humaniore) og historie (samfundsvidenskab). Jeg har nogenlunde styr på metoderne til at dække engelsk, men er ikke helt med på, hvilke metoder jeg... -
AT-2010 genetik Bio C.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg overvejer at skrive om genetik i biologi C. Er der nogle forslag til hvilke metoder jeg kan benytte inden for biologi? Måske et forsøg? Overvejer at kombinere det med enten historie, dansk eller engelsk A. Er der nogle foreslag til hvordan det kunne gøres på en elegant måde? ... -
Feedback på problemstillinger?
ForumindlægJeg skal i samfundsfag og dansk skrive om Fukuyama's teori om "historiens afslutning" og om det kan ses som e postmoderne vision. Jeg har opstillet nogle problemstillinger og ville høre om der er nogle der vil kigge på dem og give noget feedback på dem ift. hvordan jeg har grebet ... -
Hjælp til Prolemformulering?
ForumindlægHejsa Jeg har tænkt på at skrive mit AT-eksamens opgave i historie-fysik/matematik om nogle teknologiske landvindinger, fx. fotografiapparatet, telegrafen og telefonen, i forhold til krigen i 1864. Ville derfor høre om der er nogen der har nogle gode forslag til en problemformulering eller nærme... -
Metode
ForumindlægHej! Jeg står lige lidt i vildrede... Mit spørgsmål er følgende. Hvilke metoder kan man benytte inden for historie, som samfundsvidenskabeligt fakultet? Humanistisk kan man benytte den metode som hedder kilde, men det andet fakultets repræsentation står mig uklart. Nogen som sidder inde med vi... -
Udvandringen og Moses
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal aflevere en kristendoms opgave på onsdag, og jeg er nu gået i stå. Jeg er noget til spørgsmålet "Betyder historien om Moses og udvandringen noget for en kristen?" Jeg kan virkelig ikke finde noget om det nogen steder. Håber at i gider at hjælpe ;-) -
Litterær vs. ikke-litterær
Forumindlægjeg har fået en rimelig forvirrende opgaveformulering... jeg har nogle analyser til fiktion og non-fiktion. Jeg ved at fiktion er romaner, noveller osv.. og omvendt at non-fiktion er artikler med rigtige historier og facts.. Mit spørgsmål er så: Hvad er forskellen på litterær og ikke-litterær... -
Hjælp til oplysninger om ungdomskultur i 70'erne til 8'erne
ForumindlægVi er to piger der skal arbejde i samfundsfag/historie om ungdomskultur i 70'erne - 80'erne. Vi synes det er ret så svært at finde noget godt om det, så hvis i vil linke nogle sider eller skrive hvad I ved om det, ville det være skønt! Det skal først afleveres efter jul, så i linker bar... -
God læsning og vigtige samfundsforandringer
ForumindlægJeg vil hører om nogle af dem som har været tl eksamen i historie på gymnasiet vil hjælpe eller anbefale ;absolut vigtig læsning i forhold til pensum. Jeg er næsten lige startet og har ikke haft faget i over 10 år så niveau mæssigt må det som anbefales godt være " en smule lavt". 1000 t... -
vikingetiden - trælle ofringer
ForumindlægJeg sidder og laver en Historie opgave. jeg har om vikingetiden, og er nu kommet til opgaven om "trælle ofringer" jeg er gået i stå, da jeg kun har kunnet finde en kilde fra det, som er en beretning af Ibn Fadlan. er det evt, nogle der kender nogle gode hjemmesider, hvor man ... -
Shake
ForumindlægEr der nogen som kan huske, hvem der har skrevet historien "Shake"? Mener enten at det er Helle Helle eller Christina Hesselholdt, men kan ikke finde det nogen steder. Den handler om to piger, som "graver" noget tyggegummi op fra vejen, pakker det ind i noget "shake"... -
Kemisk krigsførsel under 1.VK
ForumindlægHejsa Historien bevidner at Fritz Haber var "hjernen" bag tyskernes første klor-angreb under 1.verdenskrig. Findes der evt nogle kilder eller henvisninger til hvem der understøttede/tillod brugen af kemiske våben fra Tysk side? På forhånd tak -
Identitetsmarkør?
ForumindlægHej, Jeg sidder og er igang med noget historie om identitet. Jeg skal redegøre for samt karakterisere identitetsmarkører på samfundets makroniveau før DK identificerede sig som nationalstat, mens de identificerer sig som nationalstat og hvilke udfordringer der har været og er til nationalstaten. ... -
Tekster til DHO
ForumindlægHej Jeg er ved at finde noget inspiration til min DHO opgave. Vores overemne er "det moderne gennembrud". Det underemne jeg har valgt er "forskellen på de rige og fattige". Vi skriver i både dansk og historie. Jeg har brug for hjælp til at finde en tekst der har med det at gø...
