Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 16441 til 16460 af 46442
-
Tove ditlevsen? hjælp
Forumindlæghej er der nogen af jer der har læst Tove ditlevsen's roman " Vi har kun hinanden" hvis ja.har i bog analyseren liggen på jeres pc. jeg har halv færdig med at analysere bogen, men mangel lidt og skal aflever den på onsdag. pliz hjælp.. -
Skifte fra STX til HF
ForumindlægHej SP Er der nogen som har erfaring omkring, hvordan det var at skifte fra STX (en naturvidenskabeliglinje) til HF. Eller bare nogle som kan fortælle, hvordan det er at gå på HF, eksaminer, fag osv.? Tak på forhånd. -
Radioaktivitet forsøg?
ForumindlægSkal lave forsøg med radioaktivitet, men ved ikke hvilket forsøg jeg skal lave. Hvis I har nogle gode forsøg, så skriv forsøge samt materialer osv. -
Fravær
ForumindlægHvorfor har man fravær på gym? Hvilke fordele og ulemper kunne der være ved at afskaffe det helt, lige som man fx har på universitetet. -
analyser
Forumindlæganalyser af "Ikke som de andre" af Per nilsson, eller "Den skæve dreng" af Søren Jessen "Mørke barnet" Cecile Eken. eller af andet spændende søges!!!!!!!! -
Matematik D almen forbedredesesleksamen emne politi fra dec 2010
ForumindlægJeg har desværre mistet mine notater og facis fra skriftlig matematik D Almen forbedredelseseksamen i dec 2010 - hvor emnet var politi Er der nogle der har facit eller notater liggende til opgavesættet, eller ved hvor jeg kan finde dem, så vil jeg meget gerne se så jeg kan få orden i mine pap... -
Samfunds fags prøver
ForumindlægSkal til Samfunds fags mundligt prøver. Er der nogen der kan give gode råd. -
Spørgeskema
ForumindlægHej alle studerende på HHX, STX og HTX Vi har et lille spørgeskema som vi vil være glade hvis du vil svare på. Det er upersonligt og anonymt. Der er kun 4 afkrydsningsspørgsmål, så det tager 30 sekunder. Her er linket til spørgeskemaet: www.askpeople.dk?i3=fremtidig-uddannelse På forhånd ... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHej, Jeg er igang med mit sidste år på STX. Jeg har planer om at holde et sabbatår efter sommerferien, hvor jeg bl.a. vil læse mit matematik B-nivaeu til et A-niveau, men jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt den gymnasiale supplering kommer til at påvirke mit karaktergennemsnit fra min studente... -
Gamle >< Nye
ForumindlægHej Alle fysikfolk :) Jeg har lige brugt det meste af dagen på at regne nogle fysikopgaver igennem - jeg har primært regnet de vejledende sæt, som uvm har udgivet efter den nye reform. Der er selvfølgelig nogle af jer der sikkert har regnet dem igennem og regnet tidligere eksamenssæt fra den gam... -
Spørgsmål vedr. AT
ForumindlægMå man godt have bilag med? Jeg vil desuden værdsætte, hvis der er nogen, der gider at svare på denne tråd: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=525474 -
Ritualer i buddhismen
ForumindlægHej :) Jeg tænkte på, om der var nogle, der ved noget om forskellige ritualer i buddhismen. Jeg har læst, at det er okay at få børn, hvis man ser det som en investering, men jeg tænkte på, om der var specielle traditioner gennem livet?, kristendommen har f.eks. dåb og konfirmation... Håber I fo... -
talepair
ForumindlægHvordan skal talepapiret laves -
Fedme - Teori og metode
ForumindlægSå er jeg som så mange andre i gang med AT!! Jeg forstår stadig ikke helt ideen bag AT og er meget forvirret.. Jeg har om fedme, og skriver i Biologi og Samfundsfag, og min problemstilling er om fedme er en epidemi! Der hvor er jeg så er gået i stå er ved Metode og Teori afsnittet.. Hvad pokker... -
Funktioner?
ForumindlægHej. jeg mangler lidt hjælp med denne opgave. Gødningsenheder x - Kornudbytte f(x) 0.....................300 50....................982 a) Beregn en forskrift for funktionen, b) Beregn det antal gødningsenheder, der fordobler kornudbyttet? på forhand tusinde tak -
OPGAVESÆT EnG B
Forumindlægskal til termin imorgen, og vil gerne øve på nogle sæts... noget som nogen ligger inde med ? -
binomial eks
Forumindlæghej vil i tjekke om, det jeg har lvet er rigtig fx slår et mønt hvor: n 10 = antal slag r= 6 antal succes for at slå plat p= 50% = 0,5 sandsynligheden for at få plat altså k(10,6) * 0,5 ^6 * (1-0,5)^10-6= ? binofordelling er det rigtig -
terminsprøver
Forumindlægheyy .. der der nogen er ved, om man til 3.g-terminsprøver bruger gamle eksamenssæt, eller om det bliver nogen, som skoles lærer har lavet ? .. mvh mig -
Kristendom mundtlig - Hvor lang tid skal man fremlægge?
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om hvor længe man skal fremlægge i kristendom mundtlig, nogle der har bedre styr på det end mig? -
Hjælp til Kronik
ForumindlægHejsa. - hvad skal en kronik indeholde og hvordan skal man gribe den an?
