Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 16501 til 16520 af 32822
-
Differentalregning
ForumindlægHej Kan nogen være så søde at hjælpe mig med følgende spørgsmål 8. Differentialregning Du skal redegøre for differentialkvotient, herunder sekant og sekanthældning. Differentialkvotienten af en funktion skal udledes. Derudover skal du udlede formlen for en tangentligning. 9. Differentialreg... -
gymnaiser? HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle herinde.. Nu skal jeg altså til at vælge gymnasium, men jeg ved ikke helt hvilken nogle er gode. Jeg bor ved avedøre, og har hørt at avedøre gymnasium er ret god, men er ikke så sikker, men overvejer nemlig også Ørestads gymnasium, men der er bare lidt lang, og gider ikke sidder i tog o... -
Polynomiers division terori
ForumindlægHej jeg skal skrive teori om polynomiers teori, men har ikke helt styr på hvordan jeg skal gribe den an. Så jef håber på der er nogen af jer der ligger inde med noget teori om polynomiers division, så jeg kan se hvordan det skal gribs an. -
Lommeregner?
ForumindlægHejsa. Hvilken lommeregner bruger man når man skal på hhx? Jeg går i 10. klasse nu - men da jeg mangler en lommeregner, og jeg skal videre næste år, kan jeg ligeså godt købe den nu. -
Hvad skal man have i snit for at komme ind på hhx?
ForumindlægHej, jeg er en pige på 16 år. Jeg vil gerne på Niels Brock næste år, mit snit ligger på 6.0 og jeg er lidt bange for at det ikke er højt nok ?? - ( jeg er blevet vurderet uddannelsesparat ) PS. Jeg vidste ikke hvilken kategori jeg skulle sætte dette i, håber det er okay. Venlig hilsen -
rotationer i universet
ForumindlægHej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:) -
TI Interactive hjælp
ForumindlægHej.. Jeg står i den situation at jeg skal til eksamen i skriftlig engelsk om lidt tid... Jeg har tænkt mig at udnytte TI programmet, til at score en højere karakter... Men jeg kan ikke rigtig finde ud af programmet? Så er der nogen der ligge inde med en god guide til TI-Interactive? :) -
vektorregning
ForumindlægHej allesammen Jeg har lige fået emnet vektorregning, og jeg forstår det ikke. Hvordan skal jeg addere og subtrahere vektorerne i nedenstående fil, og hvilke metoder skal jeg anvende i fremtiden med andre opgaver. Jeg håber virkelig, at der er nogen der vil hjælpe mig med at forstå det, for sidd... -
fordoblingskonstant (T2) og halveringskonstant (T)
ForumindlægNogen der kan forklare dette med ord??? -
Ved undersøgelse af flere farvestoffer i en opløsning, vil der fremkomme flere ligninger med flere ubekendte - Hjælp!
ForumindlægHej Jeg har lavet en kvantitativ undersøgelse af indholdet af farvestoffer i en opløsning, og er nu kommet frem til to ligninger med to ubekendte. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare den matematiske baggrund for dette og en metode til at løse dette? -
Bestem samtlige stamfunktioner
ForumindlægHej. Jeg sidder og har fået til opgave at finde samtligt stamfunktioner af udtrykket: f(x)=x^3+6x^2+5 Hjælp - på forhånd tak :-) -
hjælp ril ligninger!!!
Forumindlægder er en ligning som jeg ikke lige kan finde ud af. 1) 2/x=4/9 når i skal forklare det, skal det være med BEREGNINGER. på forhånd tak. -
hjælp til sinus!
ForumindlægHej! jeg har et hurtigt spørgsmål! Hvad beskriver sinus i trekanter? har tænkt og søgt, men kan simpelthen ikke finde det! på forhånd tak.! -
Reducer og isoler
ForumindlægNogen der ligger inde med alle de der regler omkring recuring og isolering? Skal terminsprøve i morgen og mangler virkelig øvelse!! :( -
hvad er en Funktion??
ForumindlægNogle der kan forklare hvad en funktion er ? -
Angiv projektioen af a på b
ForumindlægForstår godt formlen, men er lidt usikker når der er tre tal tilstede -
Lineær funktion
ForumindlægHej alle. Jeg skal bevise ligningen for en lineærfuntion y=ax+b. Men jeg forstår simplethen ikke hvordan jeg skal gøre det. Jeg kan godt finde ud af at bevise a og b, men ikke sammenhængen :s På forhånd tak. -
Vektorer i rummet - ti-Nspire
ForumindlægJeg skal løse opgaven i Ti-Nspire, men er i tvivl om hvordan.. -
omdrejningslegeme
Forumindlægnogle der kan hjælpe?:) -
Partikulær løsning
ForumindlægHvad fortæller en partikulær løsning til en differentialigning mig? Skal man forstå det som tangentens hældning i et bestemt punkt i en graf?
