Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16561 til 16580 af 47925
-
Blandet forbindelse
ForumindlægHej. Har en opgave der sher således: Find samlede modstand i kredsen. Betegn strømmen i kredsen. Beregn spændingsfaldene over r1 r2 r3 r4 48v, r1 10ohm r2 88ohm r3 20om r4 42 ohm Nogen der kan hjælpe her? -
De logaritmiske formler - Komplet liste?
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvordan/hvor man kan finde et oversigt over alle de logaritmiske formler? -
Hvordan er et næringssalt opbygget?
ForumindlægHej. Vi sidder og skal fremlægge om, hvordan et næringssalt er opbygget, men vi kan intet finde på internettet. Er der nogen der kan hjælpe? Vi skal også finde ud af, hvad det negative er ved, at ionerne fra markerne ryger ned i randzonerne. - Tak -
Min lærer gør mig utilpas!
ForumindlægDen er klassisk: Jeg er sproglig og skal op i naturfag. Min lærer giver mig fine karakterer - men han er noget af det mest nedladende på denne jord. Han snakker i et konstant ironisk tonefald, og ja - han gør mig dårligt tilpas.. Hvordan abstraherer man fra det under en eksamenssituation? -
12 taller
ForumindlægEr der nogen fremgangsmåde til hvordan man kan få 12 taller ?? -
KRAV TIL BANKELEV UDDANNELSEN
ForumindlægHej alle sammen. Håber der er en som kan hjælpe mig lidt med min søgen omkring om jeg har nok skolegang med i bagagen til at søge ind som elev i en bank? Er en 2 årig HG nok? Har erhvervsøkonomi på B niveau ellers er resten på C niveau, sys jeg har hørt en lille fugl synge om at man min skal have... -
PC???
ForumindlægHej folkens, jeg sidder her og skal til at købe en ny bærbar, da min tidligere bærbar svigtede. Jeg står mellem valget af MacBook Pro 13.3", Asus Zenbook eller en helt trejde som i mener er bedre. Computeren skal bruges til studiet dvs. at tastaturet samt styrken er relevant. Håber der sid... -
CAS-programmer til uni-brug
ForumindlægJeg skal spørge for en kammerat, hvilke CAS-programmer man bruger på uni på matematik/fysik-studiet, og hvor meget de ca. koster. -
magnetisme
ForumindlægJeg har lige fået min første report for i fysik om magnetisme men jeg ved simpelhen ikke hvor jeg skal begynde...nogle der kan hjælpe mig? -
hf enkelt fag?
ForumindlægHej. Jeg har et par spørgsmål. Er HF-enkelt fag og HF 2 år det samme, hvis man har et minimum antal HF-enkelt fag? Kan man overføre fag man har fået gode karakter i fra STX eller 1.HF til HF enkeltfag? Er der forskel på HF og STX, udover at der er flere A-fag på stx, men de kan dog suppleres ... -
Nogle som har haft fjernundervisning?
ForumindlægHej folkens.. Er her nogle som har haft fjernundervisning/flexfag før, i så fald hvilke fag og niveauer? -
HJÆLÆÆÆLP
ForumindlægJeg har et gammel eksames spørgsmål fra min venindens fysik/kemi eksamen. Jeg prøver at forberede mig til min egen eksame her om en uge. Hvis nogen jer der kan hjælpe mig med dette spørgsmål vil det være rigtig fedt: ______________________________________________________________ Vis forskellige o... -
Karakterer
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har fået nogle okay karakterer til min mundtlige eksamer, problemet er dog, at jeg i karaktergivning kun får 10 eller 12. Hvordan kan det være, at mit gennemsnit er på 10,4, men at jeg kun får 10 i fx engelsk og 02 i fysik, (plejer at få 10 i fysik) til eksamen !! Alle mine... -
Astronom?
ForumindlægHej. Jeg sidder her og er dybt facineret af alt hvad jeg læser omkrig nye opdagelser i rummet, og lign. Og gad egentlig godt være ham der opdagede alt det! så tænkte på hvordan man bliver astronom? kan se at man skal have en bachelor grad i fysik, men hvordan tager man den? er der nogle krav til ... -
STX vs. HHX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at tage det store valg; Jeg skal vælge én ungdomsuddannelse. Min valg står i mellem STX eller HHX - dog er jeg begyndt at blive lidt i tvivl. Jeg vil rigtig gerne have Samfundsfag på a-niveau, fordi det er der min store interesse ligger. På HHX kan man kun få det på... -
En Optagelsesprøve
ForumindlægHar lige fem spørgsmål ang. Optagelseprøve Hvordan er det en optagelsesprøve fungere? Er det kun skriftligt? og foregår alle prøverene på en dag, og hvilke fag er det man skal op i? Hvad skal snitet være, for at de kan sige at man er egnet? -
3.g - hvordan er det?
ForumindlægHer i 2.g har valgt ikke at arbejde. Dette gjorde jeg bl.a. pga. lektiemængden m.m. Men her efter sommerferien skal jeg jo så op i 3.g (regner jeg stærkt med), og da jeg godt kunne bruge lidt flere penge, kunne jeg godt tænke mig et job igen. Derfor vil jeg høre jer som går i 3.g nu (altså ikke ... -
Syrer, baser, og salte - Forsøg.
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder lige nu og er i gang med at skrive en disposition om syrer, baser og salte, da jeg skal op i fysik/kemi her d. 17. Men jeg ved ikke helt hvilkne forsøg, som jeg kan vise? Er der nogle der har nogle gode forsøg? Eller noget der er godt at have med i sin dispositon? H... -
hej
Forumindlægskal jeg bruge fysik kemi til noget hvis jeg skal være tømrer -
brug for hjælp/inspiration til SRP - FyA/Mat A eller FyA/His A?
ForumindlægHej.. jeg skal snart vælge fag til SRP-skrivning. Mine studieretningsfag er Fysik A og Matematik A, samt Kemi B, men kemi interesserer mig ikke slet ikke. Fysik er helt sikkert en af de 2 fag jeg vil skrive min opgave i, men jeg ved så ikke om jeg skal vælge Historie eller Matematik som den...
