Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 16561 til 16580 af 119027
-
HJÆLP. Jeg skal op imorgen!!!
Forumindlæghej :) jeg skal op i fysik imorgen, og ville spørge om der var nogen af jer der har nogle idéer til forsøg og hvad man kan sige under følgende emner : - Syrer, baser, salte, - Forbrænding, lufforurening, - Alkohol, - radioaktivitet, Jeg har brug for hjæælp! jeg skal op imorgen og er meget ... -
HJÆLP! indtegn kræfter ??
ForumindlægGodaften . :) Jeg skal til eksamen imorgen i skriftlig fysik på stx A-niveau - og har kigget i de seneste års eksamenssæt og der er næsten altid en opgave med kræfter .. men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal indtegne dem og hvilke kræfter der skal indtegnes .. hmm :/ nogen de... -
A, eksamen imorgen !! hjælp
Forumindlægjeg skal til eksamen imorgen i skriftlig fysik på stx A-niveau - og har kigget i de seneste års eksamenssæt og der er næsten altid en opgave med kræfter .. men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal indtegne dem og hvilke kræfter der skal indtegnes .. hmm :/ nogen der kan hjælpe med en ... -
Hjælp....
ForumindlægHej alle Jeg har trukket "bølger og lyd". Har 24 timer. Fysik c- niveau. Jeg har svært ved at begrænse mig og er bange for at komme ind på for svære områder. Kan I hjælpe mig med, hvad jeg SKAL sige noget om???Hvad er det vigtigste??? Skal også vise en øvelse med lydhastighed i luft, no... -
Potentiel energi
ForumindlægHej, jeg har virkelig meget brug for hjælp til at udlede den potentielle energi teoretisk. Jeg skal komme fra A = F * ?s til Epot = m * g * h Jeg har fysik på lavt niveau, så hvis nogen har en udledning der passer til dette, altså gør brug af de samme symboler som ovenstående, ville det bare være... -
Effektivitet??
ForumindlægHej. Jeg har trukket effektivitet i min mundtlige fysik eksamen C niveau. I opgaven skal jeg komme ind på følgende: - begreberne energi og effektivitet/nyttevirkning - hvordan effektiviteten kan måles eksperimentelt - betydningen i dagligdagen - samfundsøkonomisk betydning Nogle ideer til, hvad j... -
blandet spørgsmål!
Forumindlæghej- jeg er ikke lige den skrapeste til fysik/kemi så derfor vil jeg gerne have hjælp, til et 8-9 klasses niveau! håber i vil hjælpe.. har følgende spørgsmål, som jeg gerne vil have svar på (: hvad er demineraliseret vandt? hvad er neutraliseret vand? hvad er postevand? hvad er primær- og ... -
Privatundervisning søges
ForumindlægHej! Har du brug for noget at supplere din SU med? Jeg er lige startet i en ny 9. klasse, der er på et lidt højere niveau end jeg er vant til, og leder derfor efter en der kan hjælpe mig med fysik, matematik og dansk. Jeg bor i Københavnsområdet, og vil helst have at undervisningen foregår hje... -
Mangler et punkt i problemformulering
ForumindlægHej Jeg skriver om dommedagsprofetier i religion og fysik, men sidder lige og synes jeg mangler en problemstilling. jeg har valgt at tage udgangspunkt i islam og kristendom. er der nogen der har en god ide til et analysernede spørgsmål (har lavet min problemformulering i taksonomiske niveauer ... -
Metoder i EØ
ForumindlægI AT er det nødvendigt at man viser man mestrer fagets metoder... Jeg har selv matematik/fysik, jeg har haft samfundsfag på C-niveau(det tætteste vi kommer på EØ) og har nu haft EØ siden i sommers... Jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad "fagets metoder" er, indenfor EØ... Nogen der g... -
Ellære - konstantantråd
ForumindlægVed ikke om der er nogen der har den bog: OPGAVER I FYSIK A-NIVEAU (En blå en) OPG - E8 **Men Opgaven går lyder: Beregn, hvor langt tid der går, inden konstantantråden brænder over i et kredsløb. Relevante antagelser.** Strømstyrken gennem den er 6,0A, konstantantråden har start temp. 20C, bræ... -
Eks på eksamenspg, astronomi
Forumindlæghej. Jeg har fået et eksempel på et eksamensspørgsmål. Det omhandler astronomi. Stikordene er: månen og dens faser formørkelser jordens bevægelse solsystemets opbygning verdensbilleder Jeg har fysik på c-niveau, men tænkte om i give nogle forslag til hvad jeg kunne/skal komme ind på, til en ev... -
Energi
ForumindlægHej.. Jeg er igang med mine 24 timers forberedelse til fysik eksamen på c niveau. Jeg har trukket energi og effekt som emne til præsentationen. Når man man f.eks. opvarmer vand via en elkedel, så bliver den elektriske energi omdannet til termisk energi, men bliver det ikke også omdannet til meka... -
Fysikeksamen
ForumindlægHJÆLP. skal til fysikeksamen onsdag d. 18, i fysik niveau c. er der nogen der har nogle dispositioner eller opgaver til rådighed om fx: lyd/lys, atomets opbygning og atommodeller, el, kræfter, og astronomi! Mod dette giver jeg gerne råd til oldeksamen, som jeg var oppe i i fredags og fik 12 .. -
Naturlige fænomener i Solsystemet
ForumindlægHey ;) Jeg har 24 timers prøve i Fysik (C-niveau) Og har trukket det værst mulige for mig. Jeg skal præsentere emnet "naturlige fænomener i solsystemet" - men synes ikke vi har haft noget om dette emne :s Bliver super glad hvis i vil komme med nogle ideer eller bare fortælle mig hvad ... -
måling af reaktionstid
ForumindlægHey jeg skal beregne afstanden fra startpunktet til det sted på papstykket hvor, forsøgspersonene griber, hvis reaktionstiden er 150 ms. Jeg skal også forklare tidsmærkerne placerind på papstykket. øvelsen er faktisk den samme som alle andre måder at måle reaktionstider på, opgaven er en eksamens... -
Forsøg med magnetisme
ForumindlægHej alle :) Jeg har akut brug for hjælp, da jeg skal i gang med selvstændig projekt, på fysik A niveau. Jeg har magnetisme som overemne, og mangler nu et eller flere forsøg at kunne lave i den forbindelse. Det må ikke være noget omkring eftervisning af La Places lov, da vi allerede har lavet d... -
AT problemformulering - rumkapløb
ForumindlægHalløj allesammen :) Jeg sidder og arbejder med AT-årsprøve - rejser. Her har jeg valgt at skrive om "Rumkapløbet" (samfundsfag - fysik). Tænkte på om der var nogle der ville komme med gode idéer til en mulig problemformulering til emnet... Er helt på bar bund på det samfundsfalige, ... -
SRP Det skrå kast
ForumindlægJeg uploader hermed, nogle dokumenter tilhørende en matematik og fysik SRP på A-niveau. Opgaven er næsten helt færdiglavet, dog mangler en lille del. Jeg uploader i alt tre dokumenter, som hører til ovennævnte opgave. Disse dokumenter er en del af opgaven, som eleven skal aflevere fredag d. 3 apr... -
Fra 4 molær og til 1 molær
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser om syrer/baser, da jeg skal op i fysik/kemi d. 25. Så slog det mig pludselig, at hvis jeg skal bruge saltsyre 1 molær, men der f.ek.s kun er 4 molær, hvad gør jeg så? Det skal lige siges, det er på 9. klasses niveau i folkeskolen, men jeg håber stadig, I k...
