Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 16581 til 16600 af 27879
  • Præsentation af bevægelse med konstant acceleration

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået stillet til opgave, at præsentere emnet; bevægelse med konstant acceleration. Er der nogle der evt. kan guide mig hen i, i hvilken retning jeg skal starte? Og måske nogle gode bud på, hvad jeg kunne skrive om? Dette er til fysik C-eksamen.
  • Mundlig matematik eksamen

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal til mundlig matematik eksamen I morgen og jeg vile bare høre om der var nogen der vidste hvilke ting der var enormt gode at læse op på og hvilke emner der eventuelt kunne opstå i "prøveoplægget"(den opgave man trækker) Det ville være en stor hjælp, da jeg er lidt lost
  • Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan komme med en indledning til vores underemne og hovedemne vi er helt blanke Overordnet emne: Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget Underemne: Plastik Vores problemstilling: Hvordan kan man formindske udslippet af plast og genanvende mere af det? vi er på...
  • bæredygtig produktion fællesfaglig

    Forumindlæg
    hej, vi har trukket bæredygtig produktion som vores emne som vi skal fremlægge i til vores fællesfaglige naturfagseksamen i maj. nogen der har idéer til hvad vores overordnede problemstilling kunne være ud fra nogle underliggende spørgsmål? også generelt hvad et produkt til det kunne være
  • Patienten af Peter Seeberg

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til Dansk mundtlig eksamen her om lidt, jeg har valgt at gå i dybden med novellen patienten, hvor jeg har trukket emnet identitet. Har i nogle forslag til hvad jeg kan perspektivere den til, til eksamen
  • Kraftligevægt?

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og læser op på kræfter og arbejde. Og jeg kan se, at jeg skal ind på emnet kræftligevægt. Jeg er ikke stødt på ordet i mine fysikbøger.. Kan det tænkes at det er det samme som sammensætning af kræfter; kræfternes parallelogram? Go weekend :)
  • Hvilke noveller

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har lige trukket noveller i 00'erne som emne til min dansk eksamen. Er der nogen der kender nogle gode noveller fra 00'erne? jeg kender Nørreport og opgang, men er der flere? som er gode til en analyse?
  • kræfter

    Forumindlæg
    Jeg skal redegøre for kræfter og har fået følgende stikord, (Stikord: Newtons love, Kraftanalyse, opdrift, de fundamentale vekselvirkninger). Er bare lidt i tvivl om den med de fundamentale vekselvirkninger, hvordan skal jeg redegøre for det? og har i en god måde at koble det godt sammen med emne...
  • Religions eksamen!!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg skal op i religion på onsdag, og jeg har virkelig ikke styr på religionskritik.... Er der nogen der kan forklare mig hvad det vigtigste er jeg skal læse op på? eller ligger i inde med nogle noter omkring emnet som i kan sende? På forhånd tak :)
  • Fokuspunkt til DHO fremlæggelse

    Forumindlæg
    Hej alle. Skal op og forsvare min DHO opgave, og har i dansk fået dette fokusområde: Diskuter fordele og ulemper ved historisk viden for læsningen og fortolkningen af sagaer. Jeg er ikke helt lost, men vil meget gerne have nogle inputs både fordele og ulemper. :-) Forresten er mit emne vikin...
  • projekt opgave

    Forumindlæg
    Hej i sidste uge fik vi at vide at det vil være projektuge og at emnet var udvikling mig og min gruppe valgt menneskets udvikling med udgangspunkt af Charles darwing og kristendom syn på menneskets skabelse men vi har ikke noget ide på produktet HJÆLP tak på forhånd
  • Hævn og tilgivelse religion(produkt)

    Forumindlæg
    Hej har trukket hævn og tilgivelse i religion har valgt emnet "Sammenligning af hævn og tilgivelse i kristendom og islam" og har problemer med at lave et produkt er der nogle der kan hjælpe mig, med nogle ideer?
  • Oplæsningsstykke kortfilmen "Eksamen"

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har trukket emnet kortfilm til dansk mundtlig eksamen, og har valgt kortfilmen "Eksamen" af Eddie Thomas Petersen. Jeg skal have et oplæsningsstykke, men er totalt på bar bund ifht. hvad jeg skal vælge.
  • produkt til sociale medier.

    Forumindlæg
    Hej vi er 4 piger som har projektuge, og vi har om de sociale medier. Vi skal lave et produkt og vi ved ikke hvad man kan lave af produkt til emnet sociale medier. Så vi vil meget gerne høre jeres idder til et prodikut :)
  • feminist crticism??

    Forumindlæg
    Hej derude. Er der nogle der kan forklare mig hvad feminist crticism er (i engelsk)? Er det noget med kvinders rettigheder eller??? Skal vide det da det høre ind under et af vores emner til mundtlig eksamen (Love). Håber der er en der kan hjælpe og forklare mig det.
  • Burkadebatten?

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en problemstilling til emnet "Burkadebatten", men jeg kan ikke finde noget om den på nettet, kun en masse meninger om den. Er der nogen der kort kan forklare mig, hvad den går ud på, og hvilke holdninger de forskellige parier har omkring den?
  • Problemformulering til Samfundsfag synopsis B

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg sidder og er i gang med min synopsis til min samfundsfag eksamen. Jeg har trukket emnet; Ideologier, partier og nye værdier 2. Jeg kan simpelthen ikke få formuleret en god problemformulering, er der en der kan hjælpe?
  • Arrange Marriage EKSAMEN HJÆLP!!!!

    Forumindlæg
    Hey jeg har om india i engelsk eksamen, jeg har valgt mit under emne: arrange marriage. Men jeg kan ikke finde noget om konsekvenser for familien, der "forære" deres barn væk eller dem der modtager :D Ville blive glad for noget hjælp. På forhånd tak
  • DHO: Hvad bidrager dansk med, og hvad bidrager historie med?

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe her? Hvad bidrager dansk og historie hver især med, for at undersøge emnet kvinders rettigheder i 1800-tallet? Hvad kan de bidrage med, der er 'forskelligt' fra hinanden? PLS hjælp!
  • Historie mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg skal op til historie eksamen. Mit spørgsmål går op om når man skal læse op, er det så generelt bare de forskellige undervisningsforløb man skal læse op, eller skal man gå helt ned i hvert forløb og kigge på hver en kilde og skulle kunne huske dem til det emne man trækker?