Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16581 til 16600 af 47925
-
jævnstrøm og vekselstrøm + elektrolyse
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til fysik 9. klassesafgangsprøve i morgen. Jeg ville høre om nogen kan hjælpe mig, da jeg er lid´t i tvivl om i hvilke situationer man bruger jævnstrøm og vekselstrøm. Jeg ved, at man bruger jævnstrøm til elektrolyse? Så er der nogen der kan forklare mig i hvilke situationer... -
Brydningsloven
ForumindlægHalløjsa Jeg oprettede et indlæg for et par dage siden med dette spørgsmål.. Det lå under fysik. Jeg fik ikke svar på spørgsmålet, så nu prøver jeg igen.. Nu prøver jeg under matematik, da det nok mere er matematik end fysik :) Jeg skal udlede sin(i)/sin(b) = v1/v2 osv.. og det kan jeg.. Jeg s... -
FEJL!
ForumindlægHEJ JEG HAR ET HURTIGT SPØRGSMÅL.. NÅR MAN TALER OM DEN GLOBALE OPVARMNING OG KOMMER IND PÅ DRIVHUSEFFEKTEN OG HAVNIVEAUET... ER DET SÅ FYSIK ELLER NATURGEOGRAFI?? Jeg har skrevet om emnet, men har sagt at jeg har brugt fysik.. hvis det er naturgeografi og jeg har lavet en fejl, kan jeg så sige d... -
lyset udbredelse
ForumindlægHej - Er der nogen der kan forklare mig, hvad forstås ved "lysets udbredelse som bølge"? og hvad er en enkelt forklaring på interferens, når man taler om lys og bølge? På forhånd tak! -
Tværfagligt emne?
ForumindlægHejsa! Nogen der kan komme på et emne som er tværfagligt, hvor det ene fag er matematik? -
opstilling af formel?
ForumindlægDer skal opskrives en formel der angiver vægten som utryk ved længden??? Det gælder at vægten med god tilnærmelse er proportional med længden i 3. potens. -
Hvad skal en redegørelse indeholde?
ForumindlægHej Jeg har fået opgaveformuleringen: "Redegør for bevægelsesligningerne for det skrå kast." Hvad skal redegørelsen indeholde? skal jeg skrive op teorien helt fra starten og frem til bevægelsesligninger, er det nok? -
Hvad er naturfag?
ForumindlægHej, kan et naturfag være naturgeografi? , og vi snakker om gymnasiale naturfag .. Håber der er nogen derude som gider at svare mig, på forhånd mange tak :) -
At dumpe på videregående .
ForumindlægHej allesammen. Jeg går på en finansbachelor uddanelse, og har til sommer 2 eksamen jeg skal igennem. Jeg er dog bange for at dumpe 1 af dem. Jeg ville bare spørge jer hvad der sker hvis jeg dumper eksamen og reeksamen. Min største frygt er at jeg bliver smidt ud af mit studie, hvilket gør mig ... -
Hvorfor er sproglige "dummere" end matematikere?
ForumindlægHej hej..Jeg har gået rundt og blevet MERE og mere irriteret over den måde vi sproglige bliver behandlet på. Vi får dumme kommentarer med, at vi jo ikke kan andet end at stave og lære sprog. Disse ord kommer især fra matematikerne, som selv mener de er klogere.. Hvorfor er det sådan?? Sproglige e... -
Tysk 5 i eks :(
ForumindlægJeg fik 5 i tysk. Jeg startede på hører teksten og bagefter læseteksten lavede en disposition og sammenlignede :( Giver det 5???? -
optagelse på medicin
ForumindlægHej med jerEfter at havde læst debat https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=230888, faldt det mig ind at der var et par stk der også vil søe ind på medicin..Det ville jeg også selv, men jeg har nok ikke gennemsnittet, derudover skla jge tage nogle sygeeksaminer i aug/sep efter ferien... -
neutralisation - forvirret
ForumindlægHej... har brug for lidt hjælp (fsa-niveau) Jeg sidder med et forsøgs papir hvor man hælder noget saltsyre ned i et reagensglas og derefter hælder noget natriumhydroxid ned i indtil pH værdien er omkring de 7. Men sidder også med nogle notater fra netter hvor der står ( hvilket jo også er reglen... -
Enkeltfag ??
ForumindlægJeg ville bare høre om det passer at man kan åbne stundetereksames beviset og lade vær med at tage til sidste eksame og derefter fortsætte med enkeltfag .. -
alvidende og jeg fortæller
ForumindlægÅH altså skal til eksamen om et par timer og nu roder jeg rund i det hele, typisk. Er det rigtigt at sige: en alvidende fortæller er skjult, hvor en jeg fortæller er åbenlys.... -
Forslag til Studieretningsopgaven
ForumindlægHeej.. Nu er der jo ikke længe til at vi skal vælge fag og emne for vores Studieretningsopgave i 3.g.. Og jeg er fuldstændig tom for ideer. Mine studieretningsfag er Matematik A, Kemi A og fysik B.. Jeg må kun kombinere med enten dansk eller historie..Og jeg skal skrive i enten kemi eller matemat... -
AT - emne: Hindenburg-ulykken
ForumindlægHej . Jeg tror jeg vil vælge Hindenburg-ulykken som mit emne i fagene Historie og fysik Hvad synes i om dette emne , og hvilke problemstillinger synes i kunne være væsentlige at tage op , og forslag til evt. forsøg man kunne lave i fysik :) Mvh. Dinesan -
Sygeksamen
ForumindlægHvis man bliver syg til en eksamen, kan man så få en re-eksamen i selve eksamensperioden eller SKAL man først op til efter man har været igennem alle sine øvrige eksaminer? Eller skal man vente helt til august for at tage eksamen? Går i øvrigt i 3g -
Sort studenterhue?
ForumindlægHej jeg ville spørge hvornår kan man få mulighed for at få en sort studenterhue? Har det noget af gøre med hvor mange A-fag man har? Ja så hvilke fag? Eller er det ens gennemsnit der afgøre det? Bliver man selv spurgt af lærene eller hvordan? Tak på forhånd! -
Søger privatundervisning Kbh
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg er en pige der går i 1g, som gerne vil havde privatundervisning/lektie hjælpe i matematik, fysik og kemi. jeg søger en der kan hjælpe/undervise mig i matematik. Det må meget gerne være en der også kan hjælpe mig når jeg får rapporter for i fysik og kemi. Hvis i også kan hj...
