Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16581 til 16600 af 27496
-
lærer
Forumindlæger der nogle mennesker som der er herre god til fysik?:D -
spørgsmål
Forumindlæghvis jeg trækker et spørsgmål vedr. syre og hvis jeg vil gå ind på elektricitet hvad gøre jeg så?:D - hvordan perspektivere jeg syre og baser til hverdagen radioaktivitet til hverdangen energi til hverdagen magnetisme til hverdagen -
spørgsmål til redox. HJÆLP!
Forumindlægjeg har fået stillet i spørgsmål til en eksamens opgave der lyder: Giv eksempel på praktisk anvendelse af viden om redox. Jeg kan virkelig ikke finde noget om det, eller læse mig frem til det nogle steder, så jeg håber der er nogen der kan svare på det, det behøver ikke at være den helt store for... -
reaktionshastighed
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med et eksamensspørgsmål? Du skal fortælle om begrebet kemist reaktionshastighed og faktorer, der påvirker reaktionshastigheden. -
Ionvandring
ForumindlægKan nogen forklare ionvandring for mig?? -
Redox reaktion af kobber og salpetersyre
Forumindlæg8 H+ + 3 Cu + 2 NO3 --> 3 Cu2+ + 2NO + 4 H20 Spørgsmålet er nu, hvorfor det er nitrat og ikke hydronen, der oxiderer kobber? Hydronen kan vel ikke oxidere kobber for kobber er et ædel metal, men hvorfor kan nitrat så? Hjælp :-) -
Syrer, baser, amfolytter og syre-basereaktioner
ForumindlægNogen der har noter til: Syrer, baser, amfolytter og syre-basereaktioner? Tak på forhånd! -
Hjælp til F/K-test til imorgen. HASTER!!!!!
ForumindlægJeg har en test om krystallisering imorgen, hjælp det haster!!!!!!!!!!!!!!! Er det her godt nok? Jeg skal fortælle om 2 måder, neutralisation og metal i syre, har fortalt om neutralisation og ved ikke hvordan man kan skrive det med metal i syre. Her er det jeg har skrevet om Neutralisation.... -
Er adskillelsen mellem vand og ethanol fuldstændig?
ForumindlægHej Jeg er i gang med en opgave hvor jeg er gået i stå ved et spørgsmål, spørgsmål: Er adskillelsen mellem vand og ethanol fuldstændig? (Kan bedømmes ud fra volumen af de to faser efter første tilsætning af salt, og efter ekstra tilsætning af salt.) Eller hvad sker der med de to faser ved yder... -
Hjælp
ForumindlægHej alle i skønne mennesker derude :) Jeg er en desperat 3.g'er der ikke har karakterene til at komme ind på det studie, jeg brænder for - bogstaveligt talt... Hvor "kliché-agtigt" det end kommer til at lyde, vil jeg utroligt gerne studere medicin. Dog kræver det et sygt højt genne... -
HJÆLP flour..
ForumindlægEr der nogle herinde der ved nogle vigtige ting om flour, har undersøgt på nettet men fandt ikke rigtig noget jeg kunne bruge. Det skal helst være noget vigtigt, flour i tandpasta, vand, hjemmemiljøet har jeg fundet ud af. Men jeg skal finde ud af nogle ting om flour, og ja flour i tandpasta osv ... -
Natriumacetat
ForumindlægEr det nogle herinde der kan svare mig på hvad Natriumacetat er? :) Med Venlig Hilsen Frederik Andersen -
Emissioner So2
ForumindlægHej alle. Hvordan får jeg nedbragt HCL og So2 i forbindelse med afbrænding af biomasse Jeg tilsætter aktiv kul, samt bikarbonat lige nu. Håber på hjælp -
Nedbrydning af acetylsalicylsyre
ForumindlægHej! Jeg skal have lidt hjælp til, hvordan nedbrydningen af acetylsalicylsyre egentlig foregår?? Er der nogle der kan forklare mig, om der er forskel på det og så på hydrolyse?? - Tak :-)) -
Addition
ForumindlægHvordan kan man se, om der er sket en addition af brom (Br2) til testmaterialet? -
Studievalg 2014
ForumindlægVil du vide mere om de forskellige videregående uddannelser? Ansøgningsfristen for de videregående uddannelser i 2014 er d. 15 marts for kvote 2-ansøgere og d. 5 juli for kvote 1-ansøgere. Derfor er det en god idé allerede at starte på din ansøning nu. Vil du læse en videregående uddannelse på ... -
Alkan vs alkyn
ForumindlægJeg har læst at en alkan bliver til en alkyn hvis man fjerner et H-atom Så fx methan CH4 bliver til methyl CH3 Men det gælder da ikke ved fx propan C3H8 som skulle blive til propyn C3H4 Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå det? -
Fysik dispositioner
ForumindlægHej. Jeg mangler dispositioner til 'Radioaktivitet' og 'Der er noget i luften' (forurening) Jeg er SÅ blank i fysik, men min lærer bliver ved med at sige "jeg forventer en del af dig, du kan mere end du tror", så det ligger et stort pres på mig. indtil videre har jeg... -
syntese spørgsmål
ForumindlægDibenzoylethylene is dissolved in dichlormethane in a 250 mL roundbottomed flask equipped with a magnetic stirrer and a pressure equalising dropping funnel with a CaCl2 gurad tube, and bromine in dichloromethane is added dropwise over a period of ca. 30-45 minutes. After stirring for 45 minutes, ... -
Nervøs til eksamen - hjælp
ForumindlægHej folk :-) Jeg skal op i NG-eksamen d. 10 - 11 juni Jeg er god til NG men ikke når den sorte klap lukker. Når jeg bliver nervøs kan jeg hverken svare eller huske noget - jeg er derfor allerede nervøs nu, fordi jeg er bange for at jeg er for nervøs til, at besvare spørgsmålene til min disposi...
