Søgning på: tysk analyse. Resultater: 16581 til 16600 af 38620
-
Diskussion
Forumindlæghvordan laver man en god diskution i ens historie opgave? med henhold til at strukture og sådanne ting? -
Syre-basetitrering
ForumindlægEn elev har fremstillet azelainsyre, som er det aktive stof i bumsecreme, og ønsker at bestemme renheden af stoffet. 0,20 g synteseprodukt opløses i 100 mL demineraliseret vand og titreres med 0,100 M natriumhydroxid. Ved andet ækvivalenspunkt er der forbrugt 19,1 mL natriumhydroxid. Argumenter ... -
Danskopgaven - det moderne gennembrud
ForumindlægHej Alle! Som så mange alle 1.g'ere, skal jeg lave danskopgave i år. Vi skal behandle litteratur fra "det moderne gennembrud", og jeg har intet clue om, hvilken bog, novelle etc. jeg skal vælge. Jeg kender godt forfatternavnene og det er ikke det jeg søger, men konkrete titler og et... -
"Hun græder ikke" af Naja Marie Aidt
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal skrive stil om følgende: "Skriv en kronik om litteraturens betydning som debatindlæg. Tag udgangspunkt i en redegørelse for, hvordan Naja Marie Aidt i novellen fremstiller et barns måde at opleve en situation på. Diskuter herefter, hvorfor forfattere kan have beh... -
Eksamen - Franskbrød
ForumindlægNogen der har nogle ideer til hvad man kan lave af forsøg med franskbrød? Har selv tænkt at kigge på noget konservering, hævetid.. og ja...det er så de, ideer jeg har...!! Nogen der har andre?På forhånd tak!! -
2,4-dinitrophenylhydrazin, en fehlings væske?
ForumindlægEr 2,4-dinitrophenylhydrazin en fehlings væske? -
SRP - metoder
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med min SRP hvor jeg skrive om laktoseallegi. Jeg har lavet et forsøg ud fra nogle hypoteser og har derfor brugt hypotetisk deduktiv metode. Ellers har jeg bare samlet viden og skrevet om det. Er der nogen der kan give hjælp til hvilke metoder jeg kunne have brugt?... -
SRP-perspektivering?
ForumindlægHej alle, jeg vil gerne have en perspektivering med i min konklusion. Hvordan putter man dog denne med? Skal jeg til sidst i min konklusion skrive "og man kan perspektivere til.." eller skal det være mere af et "flow" hvor jeg pludselig siger (hvis jeg fx. perspektiverer ... -
Emne til AT? - Engelsk/Historie
ForumindlægHej Allesammen Jeg har stillet mig selv i den åndssvage situation, at droppe mit oprindelige at emne - nu er jeg på bar bund. Er der nogle, der har gode ideer til hvad man kan skrive om i fagene engelsk og historie, der har noget med rejser at gøre? På forhånd tak. -
Fordomme
ForumindlægJeg har til 9. Klasses afgangseksamen trukket emnet fordomme, jeg synes det virker til at være et utrolig godt emne. Men jeg står desværre i det problem jeg ikke ved hvad jeg skal arbejde med, jeg har kigget lidt på nogle forskellige kortfilm og noveller, og jeg tænker jeg gerne vil fremlægge en ... -
Eksamen
ForumindlægSkal til fysik eksamen i 9 klasse, og har brug for noget opfriskning på de forskellige områder.. nogle der har noter eller lignende? ville hjælpe meget. -
Noter?
ForumindlægHejJeg ville høre om der er nogen der ligger inde med noter til hhv.:Shooting an elephantThe force of circumstanceHeat and Dust Shakespeare: the Tempest?A sunrise on the VeldBest regardsEmail: [email protected] -
Psykologi eksamen
ForumindlægHej...Jeg ville høre om, der var nogen, der vidste, hvordan en psykologi eksamen foregår og om man må ha alle notater og bøger med ind til forberedelsen...? -
Fransk... Kender i Tomi Ungerer?
ForumindlægHejJeg ville høre om der er nogen der kender Tomi Ungerers bog "À la Guerre Comme à la Guerre" på engelsk hedder den "Tomi - A childhood under the nazis".Jeg har nemlig tænkt mig at vælge den som min hovedtekst (eller hvad man skal kalde det) til fransk-eksamen som jeg skal op... -
Design eksamen
ForumindlægJeg har valgfaget design som jeg skal op i imorgen, andre der også skal det?Kan i ik forklare mig hva man skal, for vi er ik helt med på det? Man skal selvfølgelig fortælle om sit egetprodukt...Men så i den sidste halvdel, hva skal man der ? Beskrive 1 produkt , eller sammenligne 2 ? :)Håber i ka... -
At læse til dansk
ForumindlægHejEr godt i gang med at læse til diverse årsprøver/eksamen (2g'er) men tænkte på hvordan det ville være mest hensigtsmæssigt at læse til Dansk? Er det bedst at læse om selve perioderne først (Barok ect) og bruge mest tid på dem? Eller skal man fordybe sig mere i de tekster man har gennemarbe... -
Kronik, læserbreve, ledere
ForumindlægNogen der har nogle analysemodeller til kronikker, læserbreve eller ledere???Jeg har kigget herinde, samt på textanalyse.dk og da-net.dk etc. men jeg har ikke fundet nogle... :(Men er der nogle der har nogle eller ved hvor de kan findes???På forhånd TAK.. :D//Therackoo -
iliade 1. og 21. sang
ForumindlægNogle der har noter til 1. og 21. sang??Har lidt til 1., men det er mest referende, det giver de ikke meget for.Det ville være en stor hjælp.Ps.: behøves ikke være hele 21. sang, blot v. 272-348. Noget med Achilleus's vrede der spejles gennem naturen! 1. sang har jeg svært ved at få analytisk... -
engels mundtlig 2.g
ForumindlægJeg skal op i engelsk mundligt her i næste uge. Jeg ville høre om der er nogen der har nogle fif:) og om hvad der er bedst at komme ind på.Dessuden om der er nogen der ved om hvis man trækker en roman om man skal fortælle om hele romanen eller om man skal kun skal fortælle om de kapitler der er o... -
DHO problemstilling?
ForumindlægJa, jeg skal i gang med at skrive DHO i dansk og er rigtig glad og spændt. Men jeg er pludselig kommet i tvivl om hvordan problemformuleringen skal opbygges/se ud, da vores lærer ikke rigtig har givet noget ordentlig information, Er der nogen, som har et eksempel på hvordan en problemformulering...
